Social media peste 10 ani

1 cannes

Adresându-se audienţei de la Cannes, Peter Kim - Chief Digital Officer Cheil Worldwide - a precizat că, în viitorul apropiat, brandurile şi agenţiile trebuie să fie cu ochii pe nisipurile mişcătoare ale social media, pentru că tendinţele sociale, economice şi tehnologice vor face ca social media tradiţionale să devină ineficiente. Şi atunci, către ce ne îndreptăm? Iată câteva predicţii despre social media pentru următorii 10 ani:

1.   Social media vor dispărea, nu vor mai exista în forma pe care o cunoaştem azi. Agenţiile şi brandurile trebuie să fie atente la schimbările de comportament ale consumatorului.

2.    Social media vor fi shoppable. Toate brandurile vor îmbrăţişa acest trend şi vor dezvolta canale de e-commerce.

3.    Social media vor fi snackable. Nu, n-o să ronţăim din tastatură, social media va fi despre content uşor şi repede consumat: enjoy it, share it and move on!

4.    Social media vor fi automatizate, inteligenţa artificială va domina lumea. Organic se va transforma în programatic.

5.    Social media vor fi despre conectivitate şi vă invit să daţi click pentru a înţelege mai bine despre ce este vorba https://www.youtube.com/watch?v=ym3HnjBxPsw 

6.    Social media vor fi filtrate. Vei avea acces la conţinutul care ţi se potriveste, pe care îl cauţi.

7.    Social media vor fi integrate. Deja de câţiva ani vorbim despre integrare în campaniile de comunicare, dar totuşi, nu am găsit combinaţia perfectă. Peste 10 ani, dacă nu este despre integrare, campania ta va ajunge cel mai probabil la cimitirul campaniilor aşa-zis integrate.

8.    Social media vor fi chinezeşti. Da, aţi citit bine şi nu e o surpriză. China este lead în PIB-ul global şi continuă să crească. Alibaba şi campania lor “Singles Day” din China a depăşit de mult vânzările Black Friday din State.

9.   Social media vor fi subcutanate. Folosirea unui device implantat subcutanat sună dramatic azi, dar peste 10 ani nu va mai fi o noutate. Voi face o mică paranteză pentru a relua ce a spus Billie Whitehouse, Director Wearable Experiments, tot aici la Cannes: "Visul profesional care mă ţine trează nopţile este să pot dezvolta un app store pentru corp". În 10 ani se pare că vom face multe doar cu forţa gândirii şi un smartphone.

10.  Social media vor fi empowering. Vom depăşi self-narcismul selfie-ului (care din dorinţa de a fi unici ne aruncă direct în prăpastie) şi ne vom întoarce la ceea ce contează cu adevărat în viaţă, la trăiri cu adevarat speciale. Iată un exemplu emoţionant: https://www.youtube.com/watch?v=vNr1kS1ksP8   

Concluzia: Brand-urile trebuie să se schimbe pentru a interacţiona mai bine cu consumatorul. Nu în ultimul rând, ele trebuie să înveţe să plătească pentru a intra în joc. Am creat social media, ne-am adaptat la cerintele ei, acum este timpul să investim. Nu mai este atât de simplu să ajungi în gaşca consumatorului doar cu un film sau cu un "bună dimineaţa, cum e cafeaua?", postat pe Facebook.

2 cannes

 

3 cannes

 

4 cannes

5 cannes

6 cannes



A relatat pentru PR România Ana-Maria Diceanu, GMP PR. #unPRintreLEI, #CannesLions2015

Credit foto: Ovidiu Micsik, Inquamphotos.com

<<Va urma>>