PR pentru fundraising

raluca_dinuNu doar companiile concurează pe piaţă, ci şi ONG-urile. Ele sunt în competiţie pentru resurse materiale şi financiare, dar şi pentru suportul diferitelor categorii de public ţintă: potenţiali voluntari, endorseri sau ambasadori, susţinători etc. În actualul context economic, pentru tot mai multe ONG-uri este vital să poată strânge fonduri astfel încât să îşi poată continua activitatea, să ajute constant persoanele care altfel nu ar putea supravieţui sau beneficia de un trai decent, să protejeze mediul sau animalele.


Pentru a avea rezultate bune în demersurile de fundraising, ONG-urile ar trebui să se bazeze pe acţiunile şi rezultatele eforturilor de relaţii publice. Dacă scopul fundraisingului este de a strânge fonduri, rolul relaţiilor publice este de a sprijini acest demers prin explicarea necesităţii şi demonstrarea credibilităţii ONG-ului respectiv.

Mai exact, PR-ul poate sprijini fundraisingul prin:


E adevărat că o apariţie în presă nu garantează că cititorii vor deveni imediat şi donatori, dar cu cât ştiu mai multe despre un ONG, despre rezultatele activităţii sale, cu atât cresc şansele de a avea încredere în ceea ce face şi de a-şi dori să se implice. În plus, dacă mesajul este clar – cauza pentru care se solicită sprijin – şi se face apel la motivaţii personale, cu atât cresc şansele ca publicul să doneze.

Recunosc că îmi plac mai mult campaniile de awareness pentru ONG-uri, cele de informare, conştientizare şi educare, dar am înţeles că programele pe termen lung şi acţiunile de ajutorare a copiilor, bătrânilor, a animalelor, de protejare a mediului nu pot fi făcute decât cu fonduri. De aceea, e important să sprijinim eforturile de fundraising: fie că sunt campanii sau acţiuni punctuale.

Despre PR-ul pentru fundraising nu am învăţat în facultate. Din fericire, am avut însă norocul de a lucra cu unii dintre cei mai buni fundraiseri din România şi de a învăţa de la ei ce înseamnă fundraisingul şi cum pot sprijini relaţiile publice acest demers. Mulţumesc: Despina Andrei, Private Fundraising & Partnerships Manager UNICEF, Laura Petculeţ, Corporate&Events Officer UNICEF  şi Cristiana Ionescu, Fund Development Manager Dreamcatchers.


Raluca Dinu este Account Manager Media Pozitiv, agenţie ce oferă servicii integrate de comunicare companiilor naţionale şi internaţionale. Este interesată de domeniul organizaţiilor non-guvernamentale care sprijină copiii aflaţi în situaţii dificile, de aceea, în ultimii ani,  a decis să se dedice PR-ului pentru ONG-uri. A gestionat conturi precum UNICEF, SOS Satele Copiilor, Focus – Centrul Român pentru Copii Dispăruţi şi Exploataţi Sexual, “Pasărea de Foc” - primul spectacol de dans comunitar din România, Asociaţia No Abuse. Este specialist în comunicare şi relaţii publice şi are un master în comunicare politică, marketing politic şi electoral. Este membru al Asociaţiei Române de Relaţii Publice.


Copyright PR Romania, toate drepturile rezervate