Primul Creative Index al industriei globale de PR a fost recent dat publicităţii. Compania românească THE PRACTICE se clasează pe locul 13 în lume în clasamentul general al celor mai creative agenţii de PR. În acest top a mai reuşit să intre o singură altă agenţie independentă (Prime PR din Suedia), toate celelalte companii fiind reţele mari, internaţionale, care au avantajul de a cumula rezultatele tuturor birourilor lor din lume.
Creative Index 2012 a fost realizat de The Holmes Report, cea mai relevantă şi mai comprehensivă sursă de informaţii din domeniul relaţiilor publice din întreaga lume, şi ia în calcul rezultatele de la cele mai importante competiţii internaţionale – precum Cannes PR Lion, SABRE Awards, European Excellence Awards şi multe altele – 20 în total. Modelul nu este unul nou în industria comunicării – de ani de zile, publicitatea are un astfel de index global al excelenţei în creativitate, faimosul The Gunn Report.
Arun Sudhaman, Managing Editor The Holmes Report, argumenta importanţa existenţei acestui studiu pentru PR: „În industria de relaţii publice, creativitatea este mult prea des neglijată. Acest raport vrea să evidenţieze companiile care se disting de marea masă şi să demonstreze că ideile mari de campanii pot veni şi dinspre agenţiile moderne de PR”. În nota introductivă a raportului, Arun Sudhaman precizează, totodată, şi relaţia dintre creativitate şi eficacitate în relaţii publice: „Toate rezultatele prezentate includ şi parametri de eficienţă, nu doar de creativitate. Campaniile de PR sunt întotdeauna evaluate, aşa cum e şi firesc, şi după rezultatele pe care le obţin. O idee, oricât de puternică, e irelevantă dacă nu produce rezultate măsurabile.”
Pe locul 13 în topul general al agenţilor este agenţia românească THE PRACTICE. Gabriela Lungu, Managing Partner THE PRACTICE, declară: „Suntem foarte fericiţi. Acest rezultat este extrem de valoros pentru orice agenţie din lume – cu atât mai important este, deci, pentru noi, o agenţie din România cu doar 14 oameni! E un motiv de mândrie pentru întreaga industrie locală de PR! Se spune că 13 nu e noroc. Nici locul 13 în lume la creativitate în PR nu e noroc. E rodul încrederii din partea unor clienţi curajoşi şi vizionari care ne-au ales şi ne-au aprobat concepte inovative ce au dat rezultate! E multă muncă, ambiţie şi pasiune din partea tuturor oamenilor THE PRACTICE! Un mare Bravo tuturor celor care au contribuit la această reuşită remarcabilă!”.