Jazz Communication și Rogalski Damaschin anunță succesul campaniei de comunicare Oprește barbaria, Salvează ciocârlia!

icon1 ciocarliaDupă mai bine de o lună de zile de campanie intensă, Jazz Communication și Rogalski Damaschin au reușit ca printr-o idee de impact și mix de comunicare creativ și strategic, să oprească  împreună cu Societatea Ornitologică Română și Federația Coaliția Natura 2000, legea vânătorii, care în forma propusă, ar fi declanșat un adevărat masacru al păsărilor în România.

În urma campaniei „Oprește barbaria – Salvează ciocârlia”, legea vânătorii a fost adoptată cu modificările propuse de ONG-urile de mediu,  iar Ministerul Mediului a redus cota de vânătoare pentru ciocârlie, în timp ce unele păsări au dispărut complet de pe lista celor care pot fi vânate.

Jazz Communication și Rogalski Damaschin au făcut un apel către toți românii iubitori de natură să se alăture campaniei și să semneze petiția pentru oprirea proiectului de lege și astfel să transmită un mesaj puternic și convingător parlamentarilor conform căruia natura este importantă și că decimarea speciilor de păsări nu reprezintă  voința românilor.

Din culisele campaniei

“Am auzit prima dată despre modificările din legea vânătorii într-o seară, în mașină. Ovidiu Bufnilă, de la Societatea Ornitologică Română, vorbea la RFI despre masacrul care s-ar fi declanșat în rândul păsărilor,  dacă legea era votată așa cum era scrisă în acel moment. Ni s-a părut de neconceput și ne-am hotărât în aceeași seară să facem ceva: să dam <<o voce>> puternică păsărilor cântătoare și să schimbăm ceva. Mezzosoprana Andreea Ilie a fost acea voce, întruchiparea senzațională a păsărilor cântătoare. Uciderea ei simbolică, pe scenă, în timp ce cânta sublim, a șocat, a emoționat, a atras atenția României asupra a ceea ce se întâmplă: milioane de cântece ar putea fi ucise brutal dacă nu se schimbă legea vânătorii. Campania a atras atenția și celor direct vizați, și anume parlamentarilor. Împreună cu Societatea Ornitologică Română, Federația Coaliția Natura2000 și Rogalski Damaschin, azi ne bucurăm din tot sufletul de victorie”, a mărturisit  Andreea Ghenoiu, Group Creative Director, Jazz Communication,  imediat după aflarea veștilor bune.

VIDEO – Urmărește clipul  campaniei „Oprește barbaria, salvează ciocârlia!”

„În februarie deputații noștri au decis să adopte un proiect de lege care ar fi adus o mulțime de prejudicii păsărilor și în general naturii din România. Președintele Iohannis a refuzat să-l promulge și a trimis-o din nou la parlamentari ca să se mai gândească puțin. Încă de atunci, lumea a început să vorbească, în special în online, despre ce înseamnă legea asta păguboasă și ce impact negativ ar avea. Oamenii erau nemulțumiți, îți exprimau dezaprobarea față de proiect, însă nu aveau un țel comun, cineva sau ceva care să-i mobilizeze și să le ofere o direcție clară. Așa că, împreună cu Jazz și restul partenerilor, ne-am pus pe treabă și am demarat campania. Practic campania noastră a adunat toate aceste voci și le-a unit într-o singură cauză comuna. Am început să dăm zeci de telefoane și mailuri la jurnaliști și bloggeri, prin posturile online am generat mii și zeci de mii de conversații pe Facebook și Twitter, am îndemnat lumea să semneze petiția și să dea mai departe videoclipul ajuns viral YouTube și am stârnit reacții inclusiv din partea jurnaliștilor și bloggerilor din Occident  care au scris despre masacrul care urma să se desfășoare în România. Prin tot ceea ce am făcut am spus povestea păsărilor cântătoare și am mobilizat românii iubitori de natură să nu permită ciocârliei să devină o piesă de muzeu sau o friptură pe masa restaurantelor din Europa”,  a declarat Dorian Ilie, Consumer PR Director la Rogalski Damaschin.

Vedetele și oamenii de radio din România au donat un trillfie pentru salvarea păsărilor cântătoare

Andreea Ilie, una dintre cele mai cunoscute mezzosoprane ale României și protagonista spotului video al campaniei a donat un trillfie și a provocat toți cântăreții să se alăture campaniei.

VIDEO – Andreea Ilie donează un trillfie

De asemenea, Adela Popescu, una dintre cele mai îndrăgite actrițe din România, s-a alăturat campaniei și a donat un trillfie pe pagina ei de Facebook pentru salvarea ciocârliei. Videoclipul postat de Adela a strâns peste 48,000 de vizualizări în online.

Irina Loghin, Nicolae Voiculeț, dar și Sierra String Quartet au mai cântat pentru ciocârlie.

Ideea de trillfie a fost preluată și de principalele posturi de radio, unde mai mulți MC au donat și ei un trillfie, fluierând în direct, asemenea păsărilor cântătoare pentru a susține cauza.

Ecouri internaționale pentru campania Oprește barbaria, Salvează ciocârlia!

Imediat după startul campaniei au început să apară și reacții internaționale. Spotul a fost unul dintre cele mai apreciate videoclipuri pe www.bestadsontv.com – unde în luna mai a fost în topul celor mai bune clipuri, dar și pe www.adsoftheworld.com, acolo unde a generat peste 700 de reacții - shares, comments, tweets. De asemenea, bloggerii din Marea Britanie au preluat povestea ciocârliei, www.mygreenpod.com, unul dintre cele mai mari bloguri de mediu din Marea Britanie relatând pe larg despre campanie și despre impactul negativ al proiectului de lege. Jurnaliști de la BBC Wildlife Magazine și La Reppublica au publicat articole în edițiile print ale revistei, respectiv cotidianului din Italia. Și cele mai mari organizații internaționale de protecție a animalelor, printre care PETA și Birdlife International, și-au exprimat public sprijinul pentru campanie și oprirea legii în forma propusă.

Campania în cifre


Campania Oprește barbaria, Salvează Ciocârlia! este inițiată de Societatea Ornitologică Română și Federația Coaliția Natura 2000 România cu sprijinul Jazz Communication, Rogalski Damaschin Public Relations, Factor și Pukka.

Jazz crede că ideile bune povestite cu multă emoție sunt cele care care îi fac pe oameni să reacționeze. Prâslea cel Voinic al agențiilor din România, crescând în 3 ani cât alții în mulți ani, Jazz are o echipă de 20 de oameni talentați care concepe și pune în practică idei de comunicare manifestate în orice mediu pentru Provident, Idea Bank, Lay’s, Star, Krax, Grand Entertainment, Muller Romania, GSK, Vichy România, Medlife, World Vision și alții.

Rogalski Damaschin Public Relations susține că este posibil ca prin comunicare întreaga comunitate să evolueze, într-o perioadă în care consumatorii au așteptări din ce în ce mai mari de la branduri, companii şi lideri. Misiunea agenţiei este să creeze un impact social și economic pozitiv, prin idei care inspiră schimbarea în bine. Astfel, agenția promovează în practica şi limbajul curent al PR-ului conceptul de “good advocacy”, care desemnează o comunicare militantă, onestă și creativă, de natură să genereze conținut valoros și rezultate pozitive atât pentru companii, cât şi pentru consumatori.  Agenţia se structurează în două arii de specialitate: consumer PR, coordonată de Alina Damaschin, în calitate de Creative Leader şi corporate PR, divizie coordonată de Eliza Rogalski, în calitate de Strategy Leader.