Bugetele de publicitate alocate social media ar putea creşte cu 50% în 2012

Valoarea totală a pieţei locale de digital ar putea ajunge la 65 de milioane de euro în 2012, ceea ce înseamnă o creştere cu 21% faţă de anul anterior, conform celei de-a doua ediţii a studiului Digital FactBook realizat de agenţia HyperActive. În calculul acestei valori au fost luate în considerare investiţiile media în digital şi în mobile marketing şi fee-urile şi comisioanele plătite către agenţiile de comunicare online.

„Cuvintele cheie şi trendurile care vor marca 2012 sunt: video, mobile, social media şi e-comerce. În ultimul an, reţelele sociale au înregistrat o creştere extraordinară a popularităţii şi utilizării, pe măsură ce social media a devenit parte integrată din viaţa noastră şi un mod de relaţionare natural. Estimăm că în acest an bugetele de puiblicitate investite în Social Media vor creşte cu circa 50%. Advertiserii vor utiliza social media mult mai strategic, ca instrument veridic de business şi vor construi mesajul astfel încât să vorbească peste zgomotul mulţimii”, declară Alex Vişa, Managing Partner HyperActive.

Anul trecut, valoarea totală a pieţei locale de digital a crescut cu 30% faţă de anul 2010, până la 52-55 de milioane euro în 2011, conform Digital FactBook. Cheltuielile media, care includ investiţiile către furnizorii locali de media online, cele de pe piaţa de search (în special Google) şi furnizorii media internaţionali (Yahoo.com, Facebook), au ajuns la 34 de milioane de euro în 2011, ceea ce înseamnă o creştere cu 30% faţă de 2010. Potrivit Digital FactBook, fee-urile plătite agenţiilor de digital locale (includ serviciile de strategie, creaţie, design, producţie, social media, analytics) au crescut până la o valoare totală de 12-13 milioane euro, în timp ce investiţiile în mobile marketing au fost evaluate la 7 milioane de euro. Telecomul, Industria Financiară şi Industria Auto au fost anul trecut cei mai mari investitori în digital.

“Advertiserii trebuie să se uite acum mai mult la context şi să livreze consumatorilor experienţe integrate, integrat însemnând acum comunicare tradiţională plus mobile plus online. Iar Digitalul, ca să funcţioneze, trebuie să ia în calcul 3 elemente: creativitate, tehnologie şi media.”, adaugă Alex Vişa, Managing Partner, HyperActive.

Principalele motoare de creştere ale pieţei în 2011 au fost social media si mobile marketingul. Cu 4 milioane de useri înregistraţi la final de 2011, Facebook rămâne principalul canal social media în România.

Piaţa de mobile marketing din România a atins 7 milioane euro în 2011 şi va continua să crească în acest an cu 15%. Cu toate că SMS-ul a fost cel mai utilizat instrument de comunicare mobile anul trecut, interesul marketerilor pentru aplicaţii mobile, mobile advertising şi website-uri mobile a crescut şi va continua să crească şi în 2012.


HyperActive este o agenţie interactivă full service care oferă soluţii complete de comunicare şi marketing digital precum: dezvoltare şi management de platforme web, marketing online (optimizare & advertising pe motoarele de căutare - SEO & Google AdWords, online advertising & PR, e-mail marketing, viral marketing), mobile marketing, hosting şi proiecte interactive speciale.