Tech PR – observaţii şi tendinţe. Un studiu al agenţiei britanice Rainier PR

Un studiu din 2008 al agenţiei Rainier PR din Marea Britanie privind PR-ul din sectorul tehnologic precum şi relaţia cu diversele media aduce în prim plan o serie de concluzii privind acest domeniu şi modul în care a evoluat faţă de anii precedenţi. Cei 300 de respondenţi, specialişti pe poziţii senior din cadrul agenţiilor engleze de profil, au răspuns la 13 întrebări privind diverse aspecte profesionale.

Pentru anul 2008 au fost identificate cinci idei cheie care au caracterizat industria relaţiilor publice:

•    Valoarea PR-ului a fost cea mai ridicată de până acum – 60% dintre respondenţi  au considerat că munca lor a fost mai apreciată de managerii companiilor în care lucrează decât în trecut, în timp ce doar 9% au fost de părere că angajatorii lor au perceput PR-ul ca „ceva ce trebuie făcut” şi nu ca parte esenţială a afacerii; niciunul dintre cei intervievaţi nu a considerat că noile media sociale vor ameninţa valoarea relaţiilor publice; două treimi dintre campaniile de relaţii publice au fost de tip integrat, având componente de marketing;
•    Investiţia nu a ţinut pasul cu valoarea – în ciuda faptului că relaţiile publice cresc valoarea afacerii, resursele pentru acest domeniu au reprezentat o problemă: 61% dintre respondenţi au trebuit să rezolve prea multe lucruri cu prea puţine mijloace, iar o treime au remarcat scăderi în bugetele pentru PR;
•    Media tradiţionale şi-au pierdut din impact – doar 49% dintre respondenţii sectorului B2B s-au folosit de media tradiţionale tipărite pentru acoperire media, iar persoanele care lucrează direct cu oamenii (precum consultanţii) au poziţionat blogurile şi reţelele sociale mai sus decât media tradiţionale din punctul de vedere al valorii conţinutului lor;
•    Creativitatea a reprezentat cheia pentru menţinerea clienţilor – 56% dintre cei intervievaţi au motivat că organizaţia lor a decis să apeleze la o altă agenţie de PR din cauza lipsei creativităţii;
•    De-a lungul ciclului de viaţă al produsului trebuie folosite media diverse – dacă acoperirea în media tipărite este considerată crucială pentru momentul lansării produsului (81% dintre respondenţi), media online (67%) şi audiovizualul (48%) sunt esenţiale pe termen lung de-a lungul ciclului de viaţă al produsului;

În urma analizelor au rezultat şi o serie de tendinţe şi previziuni pentru anii următori, printre care se numără:

•    Vor fi din ce în ce mai multe campanii integrate, care să utilizeze toate canalele media, inclusiv aplicaţii de tip Web 2.0;
•    Creativitatea se va extinde la nivelul întregului program de PR, iar campaniile vor trebui să fie creative în mod continuu pentru a se adapta nevoilor companiilor;
•    PR-ul în următorii doi-trei ani are şansa de a-şi demonstra valoarea pe care o aduce unei afaceri şi de a deveni un element esenţial în strategia organizaţională;

Întregul studiu este disponibil la http://www.rainierpr.co.uk/tech2008/rainier_pr_report_final.pdf

Mai multe detalii la
http://www.rainierpr.co.uk/news/rainier_pr_tech_pr_study_2008.html