STUDIU: Apetenţa antreprenorilor pentru externalizarea serviciilor de PR şi comunicare

Confident Communications lansează studiul 'Apetenţa antreprenorilor pentru externalizarea serviciilor de PR şi comunicare'.  Studiul a fost realizat în perioada ianuarie – februarie 2013, prin interviuri cu 50 de antreprenori (IMM-uri) din domenii precum consultanţă în management, avocatură, modă, resurse umane, fonduri europene, executive search, industria ospitalităţii, educaţie, servicii medicale şi turism. Companii cu 20 – 100 de angajaţi şi cifre de afaceri cuprinse între 1 – 2 milioane de euro.

DIRECŢII DE CERCETARE:
1.    Cum cred antreprenorii că pot crea notorietate şi încredere în rândul publicurilor ţintă
2.    Care este rolul Relaţiilor Publice în afaceri
3.    De ce servicii de comunicare consideră antreprenorii că au nevoie
4.    Care sunt tehnicile de comunicare pe care antreprenorii le consideră cele mai utile din perspectiva ROI
5.    Ce taxă de agenţie ar fi dispuşi antreprenorii să plătească

“Considerăm că antreprenorii cu afaceri mici-medii sunt o nişă care nu este exploatată îndeajuns de agenţiile de comunicare şi am iniţiat acest studiu calitativ tocmai pentru a afla direct de la ei care sunt percepţia şi cunoştinţele lor referitoare la serviciile de comunicare specializată. Totodată studiul a venit ca urmare a viziunii unor antreprenori prin care PR-ul, ca să merite investiţia, ar trebui să însemne vânzare imediată, sau că PR-ul nu are un loc important în creşterea afacerii care a ajuns la o poziţie stabilă în piaţă doar prin eforturile antreprenorului“, declară Mara Gojgar, Managing Partner Confident Communications.

Conform studiului, 60% dintre respondenţi au un plan de comunicare, iar dintre aceştia doar 30% au apelat la servicii specializate, restul de 70% fiind arhitecţii propriului plan de promovare.

Cu toate acestea, 90% dintre respondenţi sunt de acord că serviciile de relaţii publice specializate i-ar ajuta în creşterea afacerii.

Canalele de comunicare considerate cele mai utile sunt website-ul, blog-ul şi media sociale (40%), urmate de relaţiile cu presa (35%) şi parteneriatele strategice/cross marketing (25%).

Aşa cum reiese din studiu, antreprenorii sunt de acord că principalul rol al relaţiilor publice este acela de a creşte notorietatea (45%), reputaţia şi credibilitatea companiei (30%), în timp ce 25% consideră că PR-ul ar trebui să aibă un impact direct în vânzări.

În ceea ce priveşte criteriile pe baza cărora antreprenorii intervievaţi îşi aleg agenţiile de comunicare, cel mai mare impact îl au referinţele personale (40%), urmate de portofoliul de clienţi al agenţiei (35%), de întâlnirile în persoană (20%) şi serviciile oferite (5%).

Taxa lunară de agenţie pe care antreprenorii sunt dispuşi să o plătească este de 1000 -2500 E (65%), 500 -1000 E (25%), 3000 - 4000 E (10%).

La întrebarea referitoare la relaţia ideală client-agenţie, 35% dintre respondenţi au menţionat că pentru ei cel mai important este ca agenţia să le împărtăşească spiritul antreprenorial şi să susţină dezvoltarea companiei pe baza obiectivelor stabilite, 30% orientarea agenţiei către produs şi client, 25% şi-au dorit o agenţie focusată şi credibilă, 10% realistă şi orientată către o relaţie de afaceri pe termen lung.

Studiul a fost realizat la iniţiativa Confident Communications şi implementat cu ajutorul companiei de cercetare de piaţă B2B Trendelligent (www.trendelligent.ro).



Confident Communications este un butic de marketing – PR care oferă servicii de comunicare corporate şi de brand precum şi comunicare specializată B2B şi B2C pentru companii medii şi mari. Între serviciile oferite – consultanţă în comunicare corporatistă şi de marketing, relaţii cu presa, PR 2.0, cross marketing, CSR, Comunicare Internă, management de eveniment, managementul reputaţiei. Industriile de expertiză - medical, asigurări, energie regenerabilă, educaţie, resurse umane, legal, turism, modă & lifestyle – segment premium.
Din portofoliul agenţiei fac parte clienţi precum SIGNAL IDUNA, AB Energy România, Genesis Collegiate, HR Management Club, Tudor.Personal Tailor, Trainart, Tamara Bijuterii. În anul 2012, Confident Communications a fost co-organizator al evenimentului Marketing 3.0, Philip Kotler în Romania. Pentru mai multe detalii, vă invităm să accesaţi www.confidentpr.com

Trendelligent este o companie care oferă servicii de audit şi studii de marketing, studii de satisfacţie a  clienţilor, a angajaţilor, studii de testare pentru noi produse/concepte, studii de (re)segmentare, studii de (re)poziţionare, de preţ pentru companiile B2B. De asemenea, Trendelligent realizează workshop-uri deschise şi inhouse despre strategii şi tehnici de marketing. Compania are o expertiză solidă în realizarea de studii pentru companii din domeniul IT&C, petrol, financiar şi medical. Pentru mai multe detalii, vă rugăm să accesaţi www.trendelligent.ro