Popularitatea Twitter, doar un mit?

Un sondaj efectuat de Harris Interactive dezvăluie date surprinzătoare: în ciuda popularităţii social media, jumătate dintre americani (51%) nu folosesc Twitter şi nu au un cont pe Facebook sau MySpace. Sondajul a fost efectuat online între 31 martie şi 1 aprilie 2009, iar la el au participat 2.220 de adulţi de pe teritoriul Statelor Unite.

În urma analizei au fost evidenţiate diferenţele dintre cei care utilizează astfel de media şi cei care nu au cont pe astfel de site-uri:
•    Doar 48% dintre adulţi au fie o pagină de MySpace, fie un cont pe Facebook, şi doar 16% îşi actualizează pagina cel puţin o dată pe zi;
•    74% dintre cei cu vârsta cuprinsă între 18 şi 34 de ani au un cont Facebook sau MySpace, iar procentul scade pe măsură ce vârsta indivizilor creşte: doar 24% dintre cei peste 55 de ani au un astfel de cont;
•    Twitter este mai popular în rândul tinerilor, dar nu există diferenţe mari între procente: doar 8% dintre tinerii între 18-34 de ani utilizează această aplicaţie, urmaţi de 7% dintre cei între 35-44 de ani, 4% dintre cei între 45 şi 54 de ani şi doar 1% dintre utilizatorii de peste 55 de ani;
•    În timp ce Twitter este folosit în egală măsură şi de femei şi de bărbaţi (5% pentru fiecare gen), 52% dintre femei au un cont pe Facebook sau MySpace, în raport cu 45% dintre bărbaţi;
•    Există şi diferenţe în ceea ce priveşte gradul de educaţie al utilizatorilor: 40% dintre cei cu studii medii au un cont pe Facebook sau MySpace, comparativ cu 55% dintre cei cu studii superioare;   

În ceea ce priveşte posibilitatea ca aceste site-uri de reţele sociale să devină o ameninţare pentru motoarele de căutare (precum Google sau Yahoo!), părerile sunt în general negative: 45% dintre respondenţi consideră că, deşi aceste site-uri sunt populare, ele nu vor deveni o ameninţare pentru motoarele de căutare, 46% nu ştiu, iar doar 9% consideră că în timp acestea ar putea deveni o problemă pentru motoarele de căutare. Chiar şi în grupa de vârstă a celor mai mulţi utilizatori de astfel de aplicaţii (18-34 de ani), răspunsurile sunt negative: 62% sunt de parere că nu vor deveni o ameninţare pentru motoarele de căutare.