Youtube şi Facebook pentru lobby şi advocacy

Conform National Journal Magazine, specialiştii în lobby urmează tendinţa generală manifestată de americanii de toate vârstele – utilizarea site-urilor interactive precum Facebook, MySpace, Youtube şi Flickr – descoperind că reţelele sociale au un bun potenţial, dar prezintă şi câteva pericole.

Urmărind exemplul campaniei electorale a preşedintelui Obama, care a câştigat o mulţime de susţinători politici prin intermediul reţeleleor sociale, experţii în lobby şi advocacy din Washington au recunoscut imediat valoarea pe care ar putea-o avea aceste instrumente de comunicare pentru cele două domenii de expertiză, din moment ce sunt ieftine, au caracter interactiv, asigură transmiterea rapidă a unui mesaj şi tind să acopere o reţea extinsă.

Dar există o diferenţă între câştigarea unor susţinători într-o campanie electorală şi convingerea oamenilor să se alature unor dezbateri politice. Site-urile precum Facebook pot funcţiona foarte bine în cazul celor implicaţi cu pasiune în anumite cauze – precum grupul celor care vor să salveze animalele pe cale de dispariţie – dar nu prezintă aceleaşi avantaje pentru o corporaţie care este obişnuită să-şi controleze toate mesajele transmise.

După cum declara Doug Pinkham, preşedintele Public Affairs Council, „Există anumite probleme pentru care se poate face lobby şi altele pentru care acest tip de acţiuni nu sunt potrivite. Ceea ce trebuie reţinut este că aceste site-uri de reţele sociale sunt...sociale. Oamenii le utilizează în general pentru experienţe sociale – iată trupa mea de rock, aceştia sunt copii mei, aici eram într-o călătorie în Alpi. Dacă intri pe astfel de site-uri şi încerci să-ţi găseşti în mod agresiv adepţi pentru propria cauză, vei reuşi să alungi foarte mulţi oameni.”

Mai multe detalii, precum şi întregul film privind modul în care reţelele sociale şi site-urile tip Youtube pot fi utilizate pentru activităţile de lobby pot fi accesate la http://www.nationaljournal.com/njonline/ns_20090321_9177.php