Cercetare globală privind evaluarea Relaţiilor Publice

Tot mai mulţi practicieni de Relaţii Publice măsoară eficienţa programelor lor de comunicare. O cercetare globală realizată de către Benchpoint™ pentru AMEC şi Institute for Public Relations a fost prezentată în cadrul primului Summit European de Măsurare, ce a avut loc la Berlin.

Majoritatea covârşitoare (88%) din cei 520 de profesionişti în Relaţii Publice ce au răspuns consideră că măsurarea este esenţială în procesul Relaţiilor Publice, dar doar 77% susţin că realizează măsurări. Oricum, această profesie nu este privită ca având cele mai bune instrumente şi metodologii de evaluare.

•    Părerea comună este că este posibil să se calculeze ROI (return of investment) în domeniul comunicării şi că odată demostrat, acesta va spori bugetul şi statutul practicienilor de Relaţii Publice
•    Profesioniştii în Relaţii Publice continuă să judece succesul mai mult prin prisma plasamentului media decât prin intermediul impactului pe care aceasta le-ar avea asupra opiniilor, awareness-ului sau pieţei ce se află în continuă schimbare
•    Evaluările simpliste precum clipping-ul sau AVE’s (advertising value equivalent) sunt în continuare preferate de majoritatea practicienilor, în ciuda faptului că există şi instrumente mult mai riguroase

Dacă ai ratat Berlinul...
Un sumar online al primului Summit European de Măsurare este disponibil pe portalul Universităţii din Leipzig şi pe Task Force-ul "Value Creation through Communication" al Asociaţiei Germane de Relaţii Publice (DPRG).

De asemenea, pe site-ul Institutului se află cele mai importante părţi ale discursului Preşedintelui Institutului,  Frank Ovaitt, care analizează prelegerile cele mai importante privind evaluarea Relaţiilor Publice din ultimii cinci ani şi erorile uzuale comise de practicieni, fiind convins de faptul că posibilităţile acestora de cercetare sunt inferioare colegilor din marketing sau advertising.