Pe timp de criză, consumatorii îşi schimbă obiceiurile alimentare

Sondajul „2010 Los Angeles/Southern California Restaurants” realizat de ZAGAT.com indică schimbări semnificative ale comportamentului consumatorilor, determinate de criza economică. La acesta au participat 2.034 restaurante, votate de 10.311 respondenţi.

Rezultatele sondajului:
•    48% dintre respondenţi iau mai rar cina în oraş;
•    42% frecventează localuri mai ieftine;
•    22% sar peste aperitive şi/sau desert;
•    19% au redus consumul de alcool, 7% au trecut de la apă îmbuteliată la apă plată pentru a reduce cheltuielile;
•    Numărul de mese luate în oraş de către respondenţi a scăzut de la 3,7 la 3,4 în acest an;
•    Există şi veşti bune: 55% dintre respondenţi declară că au găsit oferte mai bune la restaurante, comparativ cu alţi ani, 36% sunt de părere că este mai uşor să obţii o masă într-un local popular, 22% consideră că servirea clienţilor s-a îmbunătăţit, iar 20% declară ironic că acum mănâncă mai sănătos, pentru că au renunţat la alcool şi mâncăruri bogate în grăsimi;
•    În ceea ce priveşte atitudinea „verde”, locuitorii din Los Angeles sprijină folosirea ingerdientelor produse în zonă. 72% dintre respondenţi consideră că este important ca restaurantele să aibă în meniuri mâncăruri sănătoase, cu un conţinut scăzut de grăsimi, iar 65% vorbesc despre importanţa mâncărurilor „verzi”. De altfel, 58% sunt chiar dispuşi să plătească mai mult pentru produsele „verzi”, iar 60% consideră că a mânca sănătos este la fel de important sau chiar mai important pentru ei în perioada de criză.

Mai multe detalii la: http://news.prnewswire.com/DisplayReleaseContent.aspx?ACCT=104&STORY=/www/story/09-24-2009/0005100076&EDATE=