Green Conference sau despre cum să fii responsabil

Pe 12 noiembrie a avut loc la Crowne Plaza prima ediţie a Green Conference, eveniment care şi-a propus să aducă în prim-plan un subiect „fierbinte” al peisajului de business actual: eco-responsabilitatea.

Paşi mici către un viitor verde

„O companie responsabilă este una care este responsabilă în viaţa de zi cu zi şi încearcă să imprime şi celorlalţi acelaşi comportament” (Diana Klusch, Corporate Affairs Director, Ursus Breweries)

Prima sesiune de discuţii a fost dedicată rolului pe care mediul de business îl are în dezvoltarea unei societăţi responsabile faţă de mediu. Fiecare dintre vorbitori a prezentat eforturile organizaţiei din care face parte pentru a se poziţiona ca „buni cetăţeni”, a reduce efectele nocive pe care industria lor le cauzează şi pentru a da ceva înapoi comunităţii. Dacă Unicredit face acest lucru prin impunerea unor condiţii mai stricte de creditare companiilor cu risc de poluare şi susţinerea acelora care implementează proiecte de protejare a mediului, Petrom se remarcă prin proiecte de tipul „Parcurile Viitorului” sau „Şcoala lui Andrei”.

O soluţie comună tuturor organizaţiilor prezente a fost economisirea resurselor: materiale birotică şi energie, precum şi implicarea angajaţilor în acţiuni de voluntariat: ecologizare sau plantarea unor copaci.

Un alt subiect dezbătut a fost preferinţa unor companii pentru “silent CSR” în detrimentul comunicării activităţilor. Un susţinător al primei abordări s-a declarat Mugurel Rădulescu, Public Affairs & Communications Manager Romania & Republic of Moldova, Coca-Cola Hellenic, la polul opus situându-se Mona Nicolici, Communication Manager, Petrom. Principalul argument care a susţinut prima ipoteză a fost separarea componentei de marketing de cea de comunicare, altfel spus, de a nu crea impresia că ar face aceste activităţi cu scopul de a obţine acoperire media. De cealaltă parte, au existat argumente legate de mândria pe care ţi-o dă o faptă bună şi imprimarea unui comportament în rândul cetăţenilor prin intermediul promovării activităţilor în media.

Cheia unei afaceri sustenabile

„No change will be tolerated until the people demand it” Al Gore

Cea de-a doua parte a conferinţei a tratat schimbările pe care trebuie să le opereze o companie în contextul noilor coordonate sociale şi globale pentru a rămâne în top. In acest sens, Loredana Caradimu, Business Director, Ogilvy One & Ogilvy Earth a listat pilonii care transformă o afacere într-un business sustenabil. Lista include concepte precum: synergie, autenticitate, relevanţă, viziune şi colaborare. În urma discuţiilor s-a ajuns la concluzia că puterea se află în mâinile cetăţenilor. După cum reiese din cuvintele lui Al Gore, citat de Loredana Caradimu, fiecare dintre noi poate dirija strategia companiilor către o abordare sustenabilă alegându-le pe acelea care sunt responsabile şi motivându-le în acest fel pe restul să îşi adapteze strategia.

Case study - Cum să-ţi poziţionezi brandul eco

Această sesiune a fost dedicată prezentării unor studii de caz care să atragă atenţia asupra unor strategii şi instrumente inovative care au asigurat succesul campaniilor discutate.
Cosmote Green Office –campanie dedicată publicului intern al organizaţiei având drept scop educarea angajaţilor cu privire la importanţa mediului. Tehnicile au inclus atât instrumente indoor cât şi evenimente speciale precum concursuri în natură sau acţiuni de ecologizare.
Recolamp Colţul verde – acţiune de reciclare a deşeurilor de surse de lumină.
Eco Rom Ambalaje, Caravana colectării selective – campanie de informare asupra importanţei colectării selective a deşeurilor de ambalaje susţinută de concursuri cu premii şi o caravană.
WSP PACT(Personal Alowance Carbon Tracking) – campanie având drept scop creşterea coştientizării cu privire la amprenta individuală de carbon şi reducerea acesteia.
Petrom Şcoala lui Andrei- concurs naţional pe teme eco-civice destinat copiilor şi platfirma online de comunicare ţaraluiandrei.ro

Ultima parte a evenimentului s-a concentrat asupra folosirii social media în scopul dezvoltării şi creşterii vizibilităţii proiectelor „green”.


Material realizat de Andreea Pană, Forum for International Communications. Noiembrie 2009