Poţi face faţă la 30 de noi plângeri la fiecare 30 de secunde? Probabil că managerii de PR ai Toyota se întreabă acelaşi lucru. După rechemarea maşinilor Toyota, managementul a descoperit că Twitter a cauzat cele mai mari daune gigantului producător auto.
Odată ce vestea rechemării a ajuns la urechile publicului, platforma socială Twitter a fost cea care a făcut restul. Tweet-rate-ul s-a umflat efectiv pe măsură ce utilizatorii trimiteau mesaje urmăritorilor acestora.
Aproximativ treizeci de noi tweet-uri apăreau în fiecare minut. Strategia de gestionare a crizei pusă în aplicare de Toyota nu a mai avut nicio şansă să le elimine impactul. Acum este evident faptul că într-o lume inter-conectată, greşeala nu mai este o opţiune.
Înainte a fost problema jenantă cu preşurile, apoi au apărut zvonurile cu pedala de acceleraţie, ca totul să culmineze cu grava problemă de direcţie a celui mai bine vândut model Corolla Sedan. Toate acestea au obligat Toyota sa recheme aproape 10 milioane de vehicule în întreaga lume.
Controversa privind rechemarea totală a modelului a avut loc chiar în era social media. Echipa Toyota de gestionare a crizei a încercat numeroase strategii, dar caracterul viral al Twitter a alterat considerabil reputaţia cu greu câştigată de Toyota, drept o maşină de calitate, fiabilă şi sigură.
Sursa: www.mediapost.com. Traducere Casa de Traduceri