Consumatorii vizitează în continuare paginile web, în loc să folosească social media


pagini webLa nivel global, consumatorii continuă să pară mai dispuşi să viziteze paginile de web dedicate mărcilor de larg consum decât să devină fani pe Facebook  sau un „urmăritor” pe Twitter al bunurilor de larg consum, indiferent de categoria din care acestea fac parte, ne arată un studiu global realizat de Ipsos Marketing, „Bunuri de larg consum”.

Însă paginile de web au rămas în urma site-urilor Facebook în ceea ce priveşte furnizarea unui forum de discuţii şi pentru reacţiile consumatorilor. În timp ce consumatorii consideră paginile de web drept locul unde trebuie căutate informaţii despre un brand sau oferte promoţionale, tot ei declară Facebook drept o platformă ideală pentru exprimarea propriilor opinii şi intrarea în contact cu alţi consumatori.

În timp ce multe companii de bunuri de larg consum au înfiinţat pagini pentru propriile branduri pe Facebook şi Twitter, studiul a constatat că vizitarea paginilor web de către consumatori este mai probabilă indiferent de categoria de produse, alimente sau băuturi, produse de uz gospodăresc, produse de înfrumuseţare, de îngrijire personală sau medicamente pe bază de reţetă.

Principalele motive pentru vizitarea unei pagini web se centrează pe obţinerea de informaţii, cum ar fi informaţii despre brand, cupoane, reţete, ponturi privind curăţenia sau sfaturi pentru menţinerea sănătăţii şi frumuseţii. Pe de altă parte, principalele motive pentru vizitarea profilului unui brand de pe Facebook şi Twitter au legătură cu schimbul de opinii şi experienţă şi intrarea în contact cu alţi consumatori. Facebook se distinge ca platformă virtuală pentru vocea consumatorilor, cu cele mai ridicate procente de consumatori citând împărtăşirea de opinii ca fiind principalul motiv pentru a vizita Facebook.

Conform spuselor lui Lauren Demar, CEO al Ipsos Marketing, divizia globală pentru produse de larg consum, „Datele noastre ne indică faptul că profilurile de brand de pe Facebook sunt completări utile pentru paginile de web dedicate bunurilor de larg consum. Consumatorii vizitează paginile web pentru informaţii şi oferte promoţionale; cu toate acestea însă, atunci când îşi doresc cu adevărat să îşi exprime opinia pe marginea unui brand de produse de larg consum, ei apelează la Facebook

“Paginile web sunt ideale pentru comunicare de informaţii despre oferta brandului cu franciza de consumatori. Cu toate acestea însă, poate fi valorificat şi pentru a asculta cu adevărat ce spun consumatorii despre experienţa oferită de respectivul brand, punându-le la dispoziţie ceva ce ei pot să perceapă ca fiind un forum mai puţin ameninţător de exprimare. Şi paginile web şi forumurile de pe reţelele sociale, cum ar fi Facebook, joacă fiecare un rol în stabilirea şi construirea unei legături cu consumatorii.”
Sursa: The Holmes Report