Cum folosesc consultanţii de marketing social media

social-mediaCu toate că firmele de consultanţă au iniţiat practicile de leadership marketing (LM), ele încă întârzie în a utiliza Social Media pentru scopuri de marketing, fapt demonstrat printr-un studiu asupra 74 de firme de consultanţă realizat luna trecută de Bloom Group, BlissPR şi Asociaţia pentru Firmele de Consultanţă în Management.



Cercetarea a descoperit de asemenea că firmele de consultanţă se aşteaptă să investească o cantitate substanţială de timp şi bani în următorii cinci ani pentru dezvoltarea microsite-urilor, blogurilor, reţelelor de social networking şi a altor canale de social media. Totuşi, vechile practici de LM cum ar fi discursurile, seminariile şi articolele consultant-bylined nu par a-şi pierde din importanţă curând deoarce firmele de consultanţă continuă să le considere cele mai eficiente instrumente de cunoaştere a pieţei şi de conducere a propriilor servicii.

Potrivit studiului, firmele de consultanţă de toate mărimile se aşteaptă chiar la a-şi dubla investiţiile în social media în următorii cinci ani, ca procent din bugetul de LM. Luând exemplul clienţilor, firmele de consultanţă privesc canalele social media (împreună cu alte forme de marketing digital) ca şi piese de bază în strategia mixului de marketing global.

Cu toate acestea, studiul a constatat că trei dintre cele mai eficiente şase activităţi de LM sunt în continuare instrumente "offline": seminarii, prezentări la conferinţe externe, precum şi articole de consultanţă în publicaţii de afaceri externe. Celelalte trei sunt site-uri web optimizate pentru a fi găsite cu uşurinţă în motoarele de căutare, microsite-uri sau comunităţi online ce scot în evidenţă conţinutul unei firme şi firm-bylined articole în publicaţiile online externe.

"Studiul arată că firmele de consultanţă au început să folosească social media pentru a-şi reconstitui acealeaşi practici de marketing pe care le-au iniţiat cu ani în urmă, şi anume ceea ce este numit în continuare LM", spune Bob Budaz, preşedinte al Bloom Group. Alte industrii dincolo de consultanţă – servicii financiare, IT, precum şi alte sectoare de servicii profesionale, recunosc acum puterea marketingului de a educa audienţa atunci când e vorba de probleme complexe.

"Cu toate acestea, fiind o industrie conservatoare, profesia de consultanţă a preluat cu întârziere practicile de social media pentru a-şi propaga ideile. Cercetarea a constatat că acest lucru este în schimbare. Experţii în consultanţă de marketing folosesc social media pentru a sădi ideile firmelor pe piaţă şi pentru a convinge cât mai mulţi directori să le citească propriile articole şi cărţi, să participe la seminarii şi conferinţe, şi să se angajeze tot mai mult în dialoguri  prin bloguri, microsite-uri educaţionale şi comunităţi online."

Cortney Rhoads Stapleton, şeful grupului de servicii profesionale la BlissPR adaugă: "Firmele de consultanţă au un ritm mai lent, însa studiul demonstrează faptul că merg la sigur. Una dintre cele mai interesante constatări este că aproape jumătate din firmele chestionate îşi dezvoltă capacitatea prin microsite-urile lor. Noi credem că microsite-urile sunt atât de bine cotate deoarece acestea le permit firmelor de consultanţă să construiască un grup de adepţi profund interesaţi de o anumită problemă. Acest tip de angajament permite consultanţilor să dezvolte, să testeze şi să disemine mesajul lor către un public ţintă. "

Constatări-cheie ale studiului includ:



În original: Consulting Firms Still Lag in Social Media, publicat în data de 4 iulie de Holmes Report. Traducere şi adaptare Iulia Popescu