The Account Manager Is Dead. Long Live the Catalyst.


raluca_mihailaCATALIZATÓR s. m. 1. substanţă care activează o reacţie chimică fără ca ea însăşi să sufere modificări. 2. (fig.) persoană capabilă să declanşeze la cei din jur reacţii consonante cu ale sale. (definitie DEX)

La GolinHarris nu ducem lipsă de reacţii chimice, dimpotrivă, avem parte de reacţii rapide şi care degajă căldură Smile

Dar cine sunt aceşti Catalişti?


Consumatorul se schimbă, comunicarea se reinventează şi la fel şi noi la GolinHarris. Pentru a răspunde nevoilor tot mai specifice ale clienţilor am trecut la începutul acestui an la un nou model de business, prin crearea unei structuri noi de agenţie, bazată pe modele şi instrumente proprii, inovatoare.

g4 reinventează practic modul de configurare al echipelor de PR, pentru a le oferi clienţilor acces la zona de expertiză şi talentul fiecărui angajat, fiind construit în jurul a 4 comunităţi de specialişti, create pe baza aptitudinilor şi performanţei acestora: Catalişti, Conectori, Creatori şi Strategi. Strategii punctează cele mai bune insight-uri, creatorii nasc cele mai tari idei, conectorii pun povestea brandului în mediul cel mai potrivit, iar cataliştii strâng totul într-un singur pumn, al integrării.

Dacă ne uitam la cele 4 comunitati, Cataliştii sunt cel mai uşor de identificat aproape de rolul Account Managerului din modelul tradiţional. Ei sunt cei care asigură viziunea integrată, holistică, pun toate microdisciplinele în aceeaşi palmă şi interactionează cu celelalte 3 comunităţi ca să descopere oportunităţi care îi plasează pe clienţi cu un pas înaintea competiţiei.

Catalistul este mai degrabă un agent al schimbării decât un Account Manager tradiţional. Integrarea este principalul atribut care defineşte rolul Catalistului, atât intern, cât şi extern. El trebuie să atragă în vârtej toate informaţiile provenite de la fiecare comunitate, să transforme toate informaţiile primite în limbajul clientului şi apoi să direcţioneze fluxul în exterior şi să livreze la calitatea dorită de client. Şi dincolo de ea…

Catalistul este cel care stârneşte vârtejul, îl menţine în mişcare şi se asigură că totul se întâmplă la timp, conform planului de acţiune.

Da, Catalistul are în continuare rolul de a coordona implementarea campaniilor, este miezul care uneşte toate elementele unui proiect şi contribuie efectiv la crearea “reacţiei chimice”. Cu toate acestea, el nu este singurul responsabil pentru produsul finit sau evoluţia proiectului, căci responsabilitatea aparţine şi fiecarui Strateg, Creator sau Conector, în functie de etapa în care se află proiectul. Strategul vine cu research şi insighturi utile, Creatorul vine cu idei, iar Conectorii cu detalierea canalelor şi a mesajelor. Catalistul nu stă degeaba. El nu este “mama şi tata echipei”, ci dirijorul unei orchestre în care fiecare are solo-ul lui, momentul sau de strălucire şi de responsabilitate.

Nu suntem control freaks, dar suntem la curent cu evoluţia proiectului în fiecare comunitate pentru că în faţa clientului trebuie să răspundem instant şi informat, în orice moment.

În plus, există fenomenul de specializare în cadrul specializării. Dincolo de împărţirea pe comunităţi, în funcţie de afinităţi, fiecare Catalist sau reprezentant al oricărei comunităţi îşi poate descoperi un talent mult mai nişat. Uite, eu m-am specializat în organizarea evenimentelor. Iar g4 înseamnă o organizare mai bună, mai mult timp pentru planificare şi identificarea riscurilor. Adică evenimente mai reuşite, clienţi mai multumiţi.

Catalistul trebuie să fie permanent la curent cu tot ceea ce se întamplă în proiect şi trebuie să fie la curent cu noutăţile şi evoluţiile. Este vital să cunoască toate capabilităţile şi instrumentele de analiză ale Strategilor, schimbările intervenite în social media comunicate de Conectori sau aşii pe care îi ascund Creatorii în mânecă.

Un alt avantaj intervine la primirea briefului pentru un nou proiect, client existent sau new business. Catalistul, cu ajutorul echipei, îi va oferi mai multe deschideri şi oportunităţi, o abordare dintr-o perspectivă mai generoasă.

Într-un cuvânt – proactivitate.

Dincolo de resursele proprii, Cataliştii au la dispozitie mai multe instrumente care îi ajută în faza de planificare, implementare şi post evaluare. Astfel, Brand Story înlocuieşte brieful tradiţional şi ajută echipa să descopere mai bine nevoile brandului şi să îl comunice eficient. Şi să nu uităm de Gold Standard, un instrument proprietary GolinHarris care ne ajută să ne păstram acelaşi standard în relaţia de zi cu zi şi să livrăm the best.

Să concluzionăm - Cataliştii sunt nişte Project Manageri 2.0, care se caracterizează prin proactivitate, informaţii de ultimă oră, oportunităţi mai mari şi riscuri mai reduse pentru clienţi.

În final, axiomele modelului g4 sunt 4 şi sunt foarte clare:

1.    Succesul oricărui proiect este împărţit egal între cele 4 comunităţi. Şi eşecul asemenea.
2.    Investiţia de timp şi suflet în client este egală.
3.    Căutăm consensul dar nu facem compromisuri.
4.    Avem încredere unii în alţii.



Coordonatoare a diviziei de evenimente speciale din cadrul echipei GolinHarris, Raluca Mihăilă are la activ peste 250 de proiecte gestionate în cei 6 ani petrecuţi alături de agenţie. Absolventă a facultatăţii de marketing, ea a gestionat campanii de amploare precum Banca de alimente pentru Crucea Roşie, campania de educaţie Sănătate în mişcare, desfăşurată în 4 oraşe din România, campania de comunicare ECHO – Departamentul pentru Ajutor Umanitar din cadrul Comisiei Europene sau campania de informare pentru alegerile europarlamentare - Parlamentul European. Dintre clienţii de referinţă pentru care Raluca a lucrat: Orange, Unilever, Johnson & Johnson, Ferrero, Walmark, Pernod Ricard, Victoria 46, Frey Wille, Reserved, Militari Shopping.