Cercetare pentru planificarea şi evaluarea campaniilor de relaţii publice
- 23 Ianuarie 2009 |
- Walter K. Lindenmann
Index articole
Articolul de faţă prezintă diferite instrumente şi tehnici de care specialiştii ar trebui să ţină seama în proiectele de cercetare care vizează planificarea, măsurarea şi evaluarea în domeniul relaţiilor publice.
Vom vorbi, mai întâi, despre ceea ce este necesar pentru a întreprinde o atare cercetare, apoi vom prezenta diferitele instrumente şi tehnici de colectare a datelor. Lucrarea descrie în detaliu metodologii de cercetare cantitativă şi calitativă. Tehnicile de cercetare calitativă cuprind focus grup-urile, interviurile în profunzime, cercetările etnografice şi anchetele. Cele cantitative includ interviurile directe şi indirecte, chestionarele, cercetările Omnibus, dezbaterile etc.
Articolul oferă sugestii de cercetare utile atât pentru elaborarea strategiilor şi dezvoltarea anumitor programe de comunicare cât şi pentru măsurarea şi evaluarea eficienţei campaniilor de relaţii publice. De asemenea, sunt oferite sugestii pentru cercetarea individuală, o bibliografie a lucrărilor de referinţă şi un glosar de termeni de specialitate.