27042024

Back Eşti aici:Home Opinii

Valoarea unui om de PR. Respectul (încă) necâștigat

Valeria Tudor 2

Acum 1-2 ani am hotărât să dau din timpul meu unor antreprenori care au nevoie de expertiză în comunicare și, din diverse motive, nu își pot permite aceste servicii. Cu toate că în decursul timpului am practicat diverse forme de voluntariat, în mintea mea consideram că în această etapă din cariera mea voi face același lucru într-un mod diferit, unul în care îmi voi putea folosi meseria pe care o cunosc pentru a servi pe alții, fiindcă asta știu să fac cel mai bine. În mintea celor care m-au abordat a fost altceva.

Citeste mai mult...

Trust the Algorithm, sau cum am ajuns în Publicitate

Madalina Badea Minio StudioDacă m-ar fi întrebat cineva când eram mică ce vreau să devin, răspunsul nu putea să fie mai diferit de ce am ajuns în final. Dar prespun că Universul are propriul simț al umorului și știe el mai bine ce i se potrivește fiecărei persoane.

Citeste mai mult...

Aniversare în advertising: 4 ani de activitate pentru Minio Studio

PR Romania 4 ani de Minio

Oficial, acesta este primul articol semnat de către toată echipa unei agenții de publicitate din România.

Este vorba despre publicitarii de la Minio Studio, agenție de creativitate strategică, care și-au transmis gândurile aniversare pentru PR România, cu ocazia celor 4 ani de existență pe piață a companiei.

Citeste mai mult...

De ce mi-a trebuit mie PR?! Ca să înțeleg jurnalismul mai bine...

Daniela Palade Teodorescu

Sunt și eu un jurnalist covertit parțial în om de PR. Spun asta pentru că e foarte ușor să ieși din jurnalism, dar foarte greu să scoți jurnalismul din tine. În cele ce urmează, voi încerca să răspund la întrebarea care mi-a tot fost adresată acum șase luni, când am făcut acest viraj de neînțeles pentru mulți – „la ce îți trebuie ție PR?!” Acum am început să înțeleg și eu. :)

Citeste mai mult...

Inginerie sau publicitate?

Alexandra Colea„Este greu să-ți schimbi domeniul...”această propoziție m-a bântuit câteva săptămâni la rând, până într-o zi în care am venit cu completarea „dar nu este imposibil”.

Situația stă în felul următor: există persoane care nu își găsesc din prima „calea”, care nu știu pe ce domeniu se pliază mai bine și care caută alternative apropiate de ceea ce consideră că le place să facă.

Citeste mai mult...

Verbul preferat: “a încerca”

Sorina StefanTe naști plângând. Nu ești pregătit, nu știi ce te așteaptă. Apoi plângi, știi de ce, ești conștient, dar vrei doar să nu te doară sau să ți se împlinească răsfățul. Plânsul cel mai valoros vine atunci când îți dai seama de binele din spatele plânsului tău. Atunci evoluezi și te întărești.

Citeste mai mult...

Sindromul angajatului care nu se asociază cu firma

Mara Gojgar Confident

În ultima perioadă, fie la clienți, fie la alți prieteni antreprenori, am remarcat refuzul angajaților de a sprijini cu gesturi mici eforturile de promovare a companiei. De la simplul fapt că nu dau share pe LinkedIn la un articol în care apare compania pentru care lucrează – pe motiv că este profilul lor privat și nu vor să se asocieze cu firma, până la cazuri în care refuză să apară în materiale de content de tipul ‘meet the team/meet the trainers’, în fotografiile cu echipa de pe site-ul companiei, deși ei sunt interfața companiei la client.

Citeste mai mult...

A fi sau a nu fi publicitar

Teodora MihaleÎn primul an de facultate, la fel ca în cazul majorității tinerilor, nu știam concret ce-mi doresc. Sigur, știam – sunt la Publicitate, o să fac Publicitate, dar dubii au existat și e normal să existe oricând. Mai ales când oportunitățile sunt din ce în ce mai multe și mai tentante și nu încetează să vină din toate părțile. La un moment dat, nivelul de informație la care ești expus este atât de ridicat, încât te simți nevoit chiar și în mod inconștient să îți alegi un drum, unul singur, pe care te îndrepți fără să mai privești înapoi. Pentru un proaspăt absolvent, un criteriu esențial pentru a-și da seama dacă i se potrivește industria în care urmează să lucreze este mediul, stilul de muncă – întrucât fiecare domeniu de activitate este învăluit de o altă energie.

Citeste mai mult...

Publicitatea - Tărâmul tuturor posibilităților?

Cristina Stefan

Primii pași în carieră sunt înfricoșători pentru oricine. Ca student în primul an, te întrebi dacă ai făcut alegerea potrivită, dacă o să îți placă domeniul pentru care te pregătești sau dacă vei avea vreo șansă de reușită profesională. Pentru mine, alegerea asta a fost presărată cu mai mult entuziasm decât cu emoții. Cumva am știut dintotdeauna că vreau să lucrez în Publicitate, doar că nu am știut să definesc această dorință decât după ce am avut primul contact cu industria.

Citeste mai mult...

La început a fost publicitatea

Andrada Ionescu

Povestea mea este destul de clișeică, pentru că mi-am dorit să intru în publicitate de când eram în primul an de facultate. Am terminat Comunicare și Relații Publice, la SNSPA, unde știam că vreau de când aveam 13 ani, o dorință suspectă, având în vedere că adulții din jurul meu nu înțelegeau ce e aia comunicare și de ce îți trebuie facultate pentru ceva ce facem cu toții zi de zi. Nici eu nu înțelegeam prea multe, dar cert e că știam că îmi place treaba asta cu oamenii, organizarea și transmisul de idei. Ulterior, am fost mândră că m-am opus valului de convenționalism și că am ales o specializare ce părea SF în ochii profesorilor mei din liceu, pentru că am trecut prin facultate cu multă pasiune. Și pasiunea te ajută mult când trebuie să depui efort.

Citeste mai mult...

Primii pași de experiență

Diana MarculescuPrimul pas al unui tânăr absolvent către angajare este cel mai anevoios. Intrând pe platformele dedicate job-urilor, adesea te lovești de cuvântul cheie „EXPERIENȚĂ”. Dar tu continui să încerci, să cauți, poate-poate răsare și job-ul mult dorit. Și după multe căutări, ezitări, emoții, îl găsești și aplici. Apoi, cu puțin noroc, ești chemat la interviu, unde teama de eșec este principalul sentiment. Etapa următoare? Aștepți din suflet răspunsul pozitiv. Iar dacă și acesta vine, clar ești un norocos! Inițial, de la primul job, principala ta dorință este să înveți cât mai multe lucruri, să-ți creezi o bază, pe care pe parcurs să începi să construiești lucruri mărețe. Cam așa începe povestea.

Citeste mai mult...

Latura practică a comunicării în domeniul agriculturii

Andra Gherasim

Multă vreme România a fost percepută ca o țară preponderent agricolă. Date publicate la finalul anului trecut de către Eurostat* arată că, în comparație cu 1995, în 2015 ”agricultura, silvicultura și pescuitul” au înregistrat o scădere de la 19,2% la 4,8% în ceea ce privește ponderea în economie. Aceeași situație este valabilă și pentru ocuparea forței de muncă, unde s-a înregistrat o scădere de 18,8 puncte procentuale de la 42,4% la 26,6%. Chiar și așa, agricultura rămâne principala sursă de locuri de muncă în România.

Citeste mai mult...

Opinia unui PR Millennials: Comunicarea Internă

Radu Rotaru 3Oamenii sunt cea mai valoroasă resursă pentru orice tip de organizație. Fară oameni specializați în profesia lor, educați și motivați din punct de vedere intelectual pentru a obține rezultate, o companie nu va reuși.

Citeste mai mult...

Bilanț de start-up: respect pentru meserie și pentru oameni

Valeria Tudor 4

Este o zi însorită de martie. Întâi. Ziua în care împlinim un an, plin de vise, de momente bune, de altele mai puțin bune. Este ziua noastră oficială, nu pentru că așa am vrut noi, ci pentru că ea ne-a ales, așa că de acum, în fiecare an, la început de primăvară, ne aniversăm.

M-am așezat la birou mai încrezătoare decât anul trecut, cu gândul că lucrurile sunt pe calea cea bună, cum se zice. Am făcut pace cu mine, cu fostele mele experiențe de la locurile de muncă anterioare, am înțeles că, dacă vreau ca proiectul meu să meargă înainte, trebuie să nu privesc în urmă, ci spre viitor.

Citeste mai mult...

Un sac de vise, principii britanice și mult suflet în comunicare

Valeria Tudor 3

Când cerul are o altă culoare și aerul miroase a mare, îți iei altfel măsura lucrurilor în viață și în tot ce faci. Când ești “mic” și te uiți la oamenii de business care au reușit, ești suficient de open-minded pentru a înțelege cum să ajungi unde îți propui și de a-ți planifica din timp toți pașii de parcurs în următorii ani. Pornești la drum cu entuziasm, cu creierul limpede, cu idei și vise de transformat în realitate. Totul depinde de tine, de traseul pe care îl alegi și de modelele cu care te întâlnești în viață.

Citeste mai mult...

După zece ani de PR

rares petrisor 2Dragă Industrie de PR,

Mă gândesc acum la tine mai mult ca oricând.

În primul rând, pentru că m-ai ajutat să scap de cel mai cumplit blestem pe care și-l pronunță singur omul, în momente de răscruce: cel al propriei neputințe. Am crezut că sunt neputincios, că destinul și șansele mele depind mereu de alții; m-ai luat de mână, m-ai trecut prin foc și pară, m-ai învățat bune și rele, m-ai crescut și, cel mai important, mi-ai arătat locul. Așa cum și-l sfințește omul.

Citeste mai mult...

De la sexgate la condamnarea cyberbullying

Monica Lewinsky

M-am dus s-o văd pe Monica Lewinsky având în minte o scenă din filmul Daydream Nation în care o tânără de liceu încearcă să își seducă profesorul și îi înmânează un eseu despre Monica Lewinsky. Când tânăra trece la fapte, profesorul îi spune că știe ce încearcă să facă, Monica Lewinsky nu are cum să fie cel mai admirat pesonaj din istorie. Tânăra îi răspunde că, de fapt, a fost critică pentru că Monicăi i-a lipsit discreția. Trăia ceva minunat și n-a știut să tacă. Ei bine, chiar dacă e doar o scenă de film, e clar că Monica a incitat imaginația unei generații de tinere și a ridicat bariere în mintea altora, ca într-a mea, de exemplu, care nu mă puteam opri din a mă întreba ce ar putea să vorbească unei săli pline de publicitari și creativi cu premii nenumărate. Nici prin cap nu-mi trecea că 40 de minute mai târziu o voi aplauda în picioare împreună cu întreaga sală. Read and learn!

Citeste mai mult...

PR Needs to Learn to Love Numbers. An interview with Steve Barrett, Editor-in-Chief PR Week

Steve Barett

Where is PR standing in Cannes Lions competition?

This is traditionally an advertising event. It was formerly named International Advertising Festival. It has become International Festival of Creativity to reflect the fact that it is much more than advertising with all discipline emerging. I think PR is doing better every year. PR community has done this better than last year and is a matter of learning how to enter; ad agencies are better in doing this. I was pleased with the results and we have a fantastic grand prix winner #likeagirl, created by a PR agency. Campaigns are no longer about selling more goods but more about dealing with social issues, making the world a better place. This is another theme I have seen this week. PR has won some gold, and many more silver and bronzes. PR is also achieving in other categories. This is a new development. PR agencies are recognized in mobile, in the Glass Lion category, in Media, in Promo and activation. It is still a long way to go, advertising still getting a lot of the credit. PR agencies need to do better, and enter more of their best works.

Citeste mai mult...

Jamie Oliver: Am învățat lecții puternice din greșeli

Jamie Oliver Edelman

Dacă ar fi să rezum în câteva cuvinte cum a fost discuția între Richard Edelman și Jamie Oliver atunci aș spune că a fost ca o discutie între doi grădinari în care Edelman voia să vorbească despre castravete, iar Oliver despre toată grădina. Din când în când Edelman încerca să îl aducă la subiect… Oliver nu se lăsa.
Spicuiesc mai jos câteva idei cu care am rămas de la Oliver.

Citeste mai mult...

Pharrell Williams, de vorbă cu Ryan Seacrest, gazda unor celebre emisiuni radio și TV de peste Ocean despre creativitate şi colaborare

Pharrell Williams

După primele două zile, am înţeles că oricât aş încerca, nu am cum să scap de cozi pentru a intra la cele mai importante seminarii. Noroc că noi, românii, avem experienţă în domeniu. Prin urmare, m-am trezit cu noaptea în cap, am alergat spre Palat, am ajuns înaintea cafelei şi tot nu am fost prima la rând. Pharrell Williams is trending now. :)

Citeste mai mult...

Învață a asculta ca să poți comunica!

Manson 1

Demagogul rock’n’roll, artistul, criminalul, pictorul!
Cu aceste cuvinte a fost introdus Marilyn Manson pe scena festivalului de la Cannes unde a dat o lecție de autenticitate brandurilor și agențiilor. Discuția cu Tor Myhren, Worldwide Chief Executive la Grey Group a fost una lejeră care l-a prezentat pe Manson într-o lumină neașteptată, aceea a unui artist timid, de o sinceritate debordantă, în același timp afișând o lipsă totală de modestie când venea vorba despre sex, totul atât de firesc fără să contrazică cu nimic brandul personal pe care îl afișează de atâția ani. Voi sintetiza mai jos ce m-a inspirat pe mine și cred că ne folosește nouă, celor care lucrăm în comunicare.  

Citeste mai mult...

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP