19032024

Back Eşti aici:Home Opinii Juniori despre PR

Trust the Algorithm, sau cum am ajuns în Publicitate

Madalina Badea Minio StudioDacă m-ar fi întrebat cineva când eram mică ce vreau să devin, răspunsul nu putea să fie mai diferit de ce am ajuns în final. Dar prespun că Universul are propriul simț al umorului și știe el mai bine ce i se potrivește fiecărei persoane.

Citeste mai mult...

Inginerie sau publicitate?

Alexandra Colea„Este greu să-ți schimbi domeniul...”această propoziție m-a bântuit câteva săptămâni la rând, până într-o zi în care am venit cu completarea „dar nu este imposibil”.

Situația stă în felul următor: există persoane care nu își găsesc din prima „calea”, care nu știu pe ce domeniu se pliază mai bine și care caută alternative apropiate de ceea ce consideră că le place să facă.

Citeste mai mult...

Verbul preferat: “a încerca”

Sorina StefanTe naști plângând. Nu ești pregătit, nu știi ce te așteaptă. Apoi plângi, știi de ce, ești conștient, dar vrei doar să nu te doară sau să ți se împlinească răsfățul. Plânsul cel mai valoros vine atunci când îți dai seama de binele din spatele plânsului tău. Atunci evoluezi și te întărești.

Citeste mai mult...

A fi sau a nu fi publicitar

Teodora MihaleÎn primul an de facultate, la fel ca în cazul majorității tinerilor, nu știam concret ce-mi doresc. Sigur, știam – sunt la Publicitate, o să fac Publicitate, dar dubii au existat și e normal să existe oricând. Mai ales când oportunitățile sunt din ce în ce mai multe și mai tentante și nu încetează să vină din toate părțile. La un moment dat, nivelul de informație la care ești expus este atât de ridicat, încât te simți nevoit chiar și în mod inconștient să îți alegi un drum, unul singur, pe care te îndrepți fără să mai privești înapoi. Pentru un proaspăt absolvent, un criteriu esențial pentru a-și da seama dacă i se potrivește industria în care urmează să lucreze este mediul, stilul de muncă – întrucât fiecare domeniu de activitate este învăluit de o altă energie.

Citeste mai mult...

Publicitatea - Tărâmul tuturor posibilităților?

Cristina Stefan

Primii pași în carieră sunt înfricoșători pentru oricine. Ca student în primul an, te întrebi dacă ai făcut alegerea potrivită, dacă o să îți placă domeniul pentru care te pregătești sau dacă vei avea vreo șansă de reușită profesională. Pentru mine, alegerea asta a fost presărată cu mai mult entuziasm decât cu emoții. Cumva am știut dintotdeauna că vreau să lucrez în Publicitate, doar că nu am știut să definesc această dorință decât după ce am avut primul contact cu industria.

Citeste mai mult...

La început a fost publicitatea

Andrada Ionescu

Povestea mea este destul de clișeică, pentru că mi-am dorit să intru în publicitate de când eram în primul an de facultate. Am terminat Comunicare și Relații Publice, la SNSPA, unde știam că vreau de când aveam 13 ani, o dorință suspectă, având în vedere că adulții din jurul meu nu înțelegeau ce e aia comunicare și de ce îți trebuie facultate pentru ceva ce facem cu toții zi de zi. Nici eu nu înțelegeam prea multe, dar cert e că știam că îmi place treaba asta cu oamenii, organizarea și transmisul de idei. Ulterior, am fost mândră că m-am opus valului de convenționalism și că am ales o specializare ce părea SF în ochii profesorilor mei din liceu, pentru că am trecut prin facultate cu multă pasiune. Și pasiunea te ajută mult când trebuie să depui efort.

Citeste mai mult...

Primii pași de experiență

Diana MarculescuPrimul pas al unui tânăr absolvent către angajare este cel mai anevoios. Intrând pe platformele dedicate job-urilor, adesea te lovești de cuvântul cheie „EXPERIENȚĂ”. Dar tu continui să încerci, să cauți, poate-poate răsare și job-ul mult dorit. Și după multe căutări, ezitări, emoții, îl găsești și aplici. Apoi, cu puțin noroc, ești chemat la interviu, unde teama de eșec este principalul sentiment. Etapa următoare? Aștepți din suflet răspunsul pozitiv. Iar dacă și acesta vine, clar ești un norocos! Inițial, de la primul job, principala ta dorință este să înveți cât mai multe lucruri, să-ți creezi o bază, pe care pe parcurs să începi să construiești lucruri mărețe. Cam așa începe povestea.

Citeste mai mult...

Opinia unui PR Millennials: Comunicarea Internă

Radu Rotaru 3Oamenii sunt cea mai valoroasă resursă pentru orice tip de organizație. Fară oameni specializați în profesia lor, educați și motivați din punct de vedere intelectual pentru a obține rezultate, o companie nu va reuși.

Citeste mai mult...

PR-ul și biblioteca

PR Biblioteca

Orice cuvânt creează destin (Pitagora)

În timp ce scriu acest text mă aflu în sediul celei mai vechi biblioteci universitare din țară, Biblioteca Centrală Universitară Mihai Eminescu Iași, a cărui eveniment de celebrare a 175 de ani de existență am participat ca voluntar. Aici, în sala Mihail Sadoveanu, se pot consulta colecții variate de cărți, de la beletristică până la domenii de comunicare, printre care se pot regăsi autori precum James Grunig, Edward Bernays, Scott Cutlip, Russel Conwell sau David Ogilvy.

Citeste mai mult...

Comunicând eficient, diferențele ne apropie

Andreea MititeluO lume în care cu toții ne-am asemăna și am privi înspre aceleași direcții, prin aceleași lentile, ar fi o lume fără progres.  Din opinii care se bat cap în cap, se nasc cele mai strălucite soluții, iar din cele mai înverșunate dezbateri și negocieri, se ridică la suprafață ideile care pun lumea în mișcare. Acesta este, din punctul meu de vedere, motorașul progresului: a ști să îți asumi și să îți accepți ceea ce te face să fii diferit. De aceea, PR-istul trebuie să jongleze atent cu toate elmentele acestui fenomen, pentru a nu cădea în extrema cealaltă: conflictul.

Citeste mai mult...

PR-ul ca magie

Radu RotaruÎţi poţi trăi viaţa doar în două moduri. Sau crezi că nu există magie, sau crezi că totul e magie. (Albert Einstein)

Personal, poate nu trăiesc într-o poveste valoroasă, magică, sunt mai degrabă un personaj secundar. Așa cum și cred că ar trebui să fie un PR-ist. Să se afle în spatele unei imaginii bine construite a unui brand, a unei cauze sociale sau a unei persoane publice.

Citeste mai mult...

Cel care se vrea a fi PR-ist nu are voie să ridice din umeri

Andreea MititeluÎmi amintesc de prima oară când m-am simțit mândră de drumul pe care am ales să îl urmez la sfârșitul liceului. Eram în tren și citeam Principele lui Machiavelli, iar un domn englez, atras probabil de lectura mea, a inițiat o conversație. I-am povestit că am terminat Facultatea de Comunicare și că urmează să mă înscriu la Masteratul de Comunicare Politică, iar el m-a privit cu o mare admirație. Nu m-a întrebat nici ce scrie pe diploma mea, nici ce meserie știu să fac și nici nu a confundat relațiile publice cu relațiile cu publicul.

Citeste mai mult...

Despre cum evoluția tehnologiei setează tendințele din comunicare

Alex MihaiÎn puținul timp de când activez în domeniu am reușit să surprind diverse aspecte care reprezintă trend-uri internaționale și care sunt preluate și de către specialiștii de la noi. În prezent, ne aliniem tot mai mult la standardele internaționale din industrie, iar ultima tendință este analiza. Tot mai multe companii dedică timp și resurse financiare pentru research și sunt interesate de impactul real pe care l-a avut o campanie.

Citeste mai mult...

Există rețeta pentru o carieră de succes în PR?

Madalina BarbarasaO cariera de succes în PR nu deține o rețetă secretă, dar fiecare trebuie să își creioneze propria poveste. Absolvirea unei facultăți nu asigură un loc de muncă în domeniu dacă nu ai făcut măcar un internship în timpul facultății. Noțiunile învățate în mod teoretic sunt doar un punct de plecare, dar nu poți reuși doar cu atât în sfera PR-ului.

Citeste mai mult...

O privire din interior în industria de PR din afară

olivia_sanduCred cu putere că în viață trebuie să-ți creezi singur oportunitățile. Încă de când am constatat că sunt pasionată de relații publice și am decis că aceasta este domeniul în care vreau să profesez, mă provoc zilnic spre dezvoltare. Aceeași convingere m-a condus în fața biroul de burse, solicitând posibilitatea de a accesa o experiență internațională. Nu am stat mult pe gânduri atunci când, după procesul de selecție, a trebuit să aleg destinația și organizația-gazdă pentru acest plasament. Am ales U.K., țara despre care am considerat că are de oferit multe lecții despre PR la nivel organizațional, dar și despre brand la nivel de țară.

 

Citeste mai mult...

PR!!!...PR!? PR de facultate vs. PR de agenţie

cristina_gambaEste minunat să răspunzi‚ „sunt studentă la Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice” sau „lucrez în PR”. A devenit un trend să fii PR, să îţi doreşti o carieră în acest domeniu, mai ales când vezi doar armura lucioasă, fără să cunoşti programele lungi de antrenament şi bătăliile ce l-au „călit” pe soldatul care le poartă.

Citeste mai mult...

Povestea mea de PR

alina_sanduAş vrea să vă spun o poveste … povestea unui om care de aproape un an lucrează cu şi pentru oameni.

Povestea a pornit de pe strada Povernei, atât de cunoscută pentru cei din SNSPA. O clădire veche, cu săli de clasă aglomerate, dar cu profesori excepţionali şi colegi pe măsură. Pentru că drumul abia începuse şi deja îi plăcea firul poveştii, personajul nostru a plecat mai departe, în căutarea unor noi provocări. Aşa a ajuns la Voluntari pentru Idei şi Proiecte, un ONG care investeşte în oameni şi proiecte ambiţioase.

Citeste mai mult...

PR 3.0 prin ochii unui novice

miruna_popazuPR-istul este cel mai popular om din satul lui. El trebuie să afle primul când are loc un eveniment în sat şi să fie prezent acolo. Datoria lui este de a se împrieteni cu toată lumea, de a strânge păreri bune şi rele despre fiecare persoană în parte şi de a fi alături de oameni în momentele lor cheie. Practic, el trebuie să fie mai ceva decât western-ul lui Sergio Leone, „the good, the bad, the ugly and the beauty”.

Citeste mai mult...

În căutarea unei lumi mai bune în PR

mihaela_tabacO lume mai bună în PR poate fi o lume mai bună prin PR. Lumea PR-ului este mică, iar practicienii ştiu că a ajunge la o idee simplă este cel mai greu în acest domeniu. Dincolo de toate aspectele, o lume bună se construieşte cu ajutorul PR-ului, iar PR-ul creşte prin dedicare, comunicare, talent, flux continuu de informaţii şi multă pasiune. Uneori, lumea se suprapune cu lumea PR-ului, fără a realiza asta. Toţi îl „facem” într-o formă sau alta.

Citeste mai mult...

PR-ul autohton: între aparenţă şi realitate

cosmina_tapliucPR-ul devine pe zi ce trece un domeniu tot mai atractiv pentru viitorii absolvenţi de facultate, dar şi pentru cei ce abia acum decid viitorul lor academic. Este un domeniu care pare să câştige din ce în ce mai mult în faţa meseriilor clasice şi atât de bine cunoscute şi să înflorească alaturi de noii specialişti ce ies de pe băncile facultăţii pregătiţi acum doar pentru o astfel de carieră. Este însă această imagine a societăţii relaţioniste un miraj sau o demonstraţie pentru ulteriorul succes în carieră?

Citeste mai mult...

Cum văd eu prezentul industriei autohtone de PR

raisa_beicuPentru a-mi expune viziunea asupra industriei autohtone, voi pleca de la ceea ce, în opinia mea, reprezintă amprenta domeniului în zilele de astăzi: PR means people relations! Aşadar, depăşesc sfera clasică impusă de teoreticieni precum Rex Harlow, care spuneau că relaţiile publice reprezintă funcţia managerială distinctă care ajută la stabilirea şi menţinerea unor limite reciproce de comunicare, la acceptarea reciprocă şi la cooperarea dintre o organizaţie, o companie sau instituţie şi publicul ei.

Citeste mai mult...

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP