19032024

Back Eşti aici:Home Interviuri

Reflecții după 25 de ani de antreprenoriat. În dialog cu Cătălina Rouseau, President BDR Associates Communication Group

Catalina Rousseau BDR Associates

Cătălina Rousseau este comunicatorul care preferă răspunsurile clare şi fără echivocuri. În noiembrie 2020 s-au împlinit 25 de ani de când a fondat BDR Associates, agenţie independentă de relaţii publice şi unul dintre pionierii industriei locale de profil. Un model antreprenorial ‘de cursă lungă’ care a reuşit să-şi extindă operaţiunile chiar şi dincolo de graniţele României, bucurându-se constant de afilierea la reţeaua internaţională Hill+Knowlton. Am stat de vorbă cu Cătălina despre ce mai înseamnă să fii comunicator în România de azi, despre începuturi, antreprenoriat şi pionierat într-o industrie tânără, toate extrase dintr-un parcurs profesional remarcabil care acoperă un interval de un sfert de secol.

Citeste mai mult...

Chestionar PRoust: Raisa Beicu

Raisa Beicu

Raisa ocupă în prezent poziția de PR Manager la Globalworth, liderul pieței de birouri din România. Înainte de a lucra în real estate, a profesat timp de șase ani în domeniul auto – unde a trecut de la comunicare internă, la comunicare externă și corporate sponsorship.

Citeste mai mult...

Chestionar PRoust: Felicia Moga

Felicia Moga-1

Felicia Moga are o experiență de peste 25 de ani în domeniul comunicării, din care 21 în cadrul DC Communication, una dintre cele mai vechi și experimentate agenții de relații publice și comunicare din România. Este adeptă și practicantă a comunicării integrate, unghi din care abordează strategiile de comunicare pentru clienții corporații ai agenției.

Citeste mai mult...

Chestionar PRoust: Ioana Mucenic

Ioana Mucenic 2

Ioana este antrepenor în publicitate de când avea 22 de ani. Este membru al Charted Institute of Marketing, cu certificări în Inovație & Managementul Schimbării, Strategic Marketing și Managing Marketing. Este trainer certficat și speaker frecvent la evenimente de business locale și internaționale. Este redactor invitat la publicații specializate de trade marketing. Este pasionată de  Design Thinking și User Experience. În 2006 a co-fondat agenția de publicitate Pastel, pe care a condus-o aproape 10 ani. Din 2016, a înființat agenția de comunicare strategică Minio Studio, care, în mai puțin de 3 ani, a depășit 1.2 milioane de euro cifră de afaceri. Ioana are 15 ani de lucru în publicitate și 13 ani de antreprenoriat, timp în care a dezvoltat sau coordonat campanii locale și regionale pentru branduri precum Avon, Bergenbier, Colgate-Palmolive, Nivea, Jacobs, Milka, Marionnaud, Tenaris, Tefal, Reckitt Benckiser, Hochland și mulți alții.

Citeste mai mult...

Chestionar Proust: Luiza Domnișoru

Luiza DomnisoruLuiza Domnișoru este director al Departamentului Comunicare și CSR al Grupului Digi, din iunie 2018. Cu o experiență de peste 20 de ani în comunicare, Luiza Domnișoru este licențiată în jurnalism (2001), are un master în relații publice și publicitate la SNSPA (2002) și a absolvit programul Executive MBA româno-francez INDE, organizat de ASE – Conservatoire National des Arts et Métiers (CNAM, Paris - 2016).

Citeste mai mult...

Chestionar PRoust: Ruxandra Pirojoc

Ruxandra Pirojoc 2Ruxandra Pirojoc este Head of Communications pentru Romania, Bulgaria şi Moldova la Bayer. De profesie medic dentist, drumul vieţii a dus-o către o altă cariera, pe cât de diferită, pe atât de aproape de ceea ce îi place să facă, comunicarea. Pasionată de scris şi de pictură, în mod egal profesionist şi mamă, Ruxandra îşi continuă drumul profesional cu entuziasm – fie că e vorba de proiecte de suflet, ca Baylab sau de creşterea echipei cu care lucrează.

Citeste mai mult...

Chestionar PRoust: Corina Ozon

Corina-Ozon PRoust

Corina Ozon este timișoreancă, în prezent locuiește în București. Lucrează ca Șef PR & Comunicare la CN Imprimeria Națională SA și e scriitor. A publicat opt cărți la Editura Herg Benet și Editura Univers, toate bucurându-se de succes, și a avut numeroase întâlniri cu cititorii din țară și din diaspora (Londra, Madrid, Torino, Roma, Detroit, Chicago, Toronto, Montreal). În 2015, campania de promovare online a primelor sale cărți din seria bestseller „Amanții” a fost distinsă cu Silver Award for Excellence la Gala PR Award, iar în 2017 a fost nominalizată în Top 100 Femei de succes (Revista Capital).

Citeste mai mult...

Chestionar PRoust: Alexandra Maier

Alexandra-Maier

Alexandra coordonează activitatea echipei de Public Relations, Content Marketing şi Corporate Social Responsibility a companiei AVON. Înaintea numirii în actuala funcţie, din 2015 până în 2018, Alexandra a fost responsabilă de trasarea și implementarea strategiei anuale și a programelor de responsabilitate socială derulate de AVON România: Campania pentru sănătatea sânilor și Campania Respectului, iniţiativa împotriva violenţei asupra femeilor.

Citeste mai mult...

Chestionar PRoust: Adina Ionescu

Adina-Ionescu PRoust

Adina Ionescu este directorul de comunicare și responsabilitate socială corporativă al Groupe Renault România. Cu o experiență bogată, în industrii care ar putea părea puțin atrăgătoare pentru femei - auto, petrol și gaze, rețele de IT și comunicații, managementul energiei, Adina nu a încetat să găsească legătura dintre tehnologie și oameni, iar mai departe să o explice și să o întărească, pentru publicuri diferite. Cei 20 de ani de experiență în comunicare integrată și de marcă, vederea de ansamblu și exercițiul strategic au fost întregite de lucrul cu echipe eterogene, directe și indirecte, în companii multinaționale.

Citeste mai mult...

Chestionar PRoust: Dorian Ilie

Dorian Ilie PRoust

Dorian Ilie este director de comunicare la Rogalski Damaschin Public Relations de aproape cinci ani unde, pe lângă obținerea unui Gold Lion și Silver Lion pentru două dintre cele mai bune campanii de comunicare din ultimii ani din România (Salvează Ciocârlia și MagicHome), a mai coordonat proiecte cu impact în societate: promovarea imuno-oncologiei - o metodă revoluționară de tratare a cancerului, o campanie de informare pentru pilonul II de pensii despre care s-a tot vorbit anul acesta și inițiative care le explică românilor de ce e mișto să fie în Uniunea Europeană. Tot anul acesta, Dorian a devenit ambasador al Cartei Diversității, un proiect unic în Romania care promovează principiile diversității și incluziunii sociale la locul de muncă.

Citeste mai mult...

Chestionar PRoust: Anca Georgescu

Anca Georgescu

Anca Georgescu este director de strategie și comunicare & cofondator al organizației Transylvania Animal Care România. A creat în România conceptul de medicină veterinară socială, binecunoscut în străinătate și, alături de trei medici veterinari, a fondat prima organizație medicală românească de medicină veterinară dedicată animalelor singure, oamenilor săraci și organizațiilor de protejare a animalelor. Anul trecut, Anca a inițiat și activitatea de advocacy a organizației, așa încât medicii veterinari sunt și activiști pentru drepturile animalelor, deja cu rezultate importante.

Citeste mai mult...

Chestionar PRoust: Delia Balaban

Delia BalabanDelia Balaban este profesor la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării din cadrul Universității Babeș-Bolyai Cluj-Napoca, unde predă din 2002. Este membru fondator al Departamentului de Comunicare, Relații Publice și Publicitate și directorul școlii doctorale. A absolvit un masterat și un doctorat în Germania la Europa Universität Viadrina în Frankfurt/Oder și câteva stagii de cercetare la Ludwig Maximilians Universität, München.

Citeste mai mult...

Chestionar PRoust: Oana Boca Stănescu

Oana Boca 2

Oana Boca Stănescu este manager cultural, consultant în comunicare și fondatoarea Headsome Communication. Fost director de imagine al Editurii Polirom (2003-2012), cu o experienţă de 16 ani în comunicare editorială şi promovare de carte, dintre care 12, în management, Oana a coordonat de-a lungul timpului peste 150 de campanii de comunicare și a participat cu lucrări la peste zece conferințe internaționale de profil. Dincolo de proiectele Headsome, începând din 2014, gestionează, din pasiune, campania de comunicare a Festivalului Internațional de Muzică Clasică „Clara Haskil”.

Citeste mai mult...

Chestionar PRoust: Imola Zoltan

Imola Zoltan PRoust

Imola Zoltan este Managing Partner la McCann PR, agenție de relații publice cu peste 14 ani de activitate şi afiliată la rețeaua internaţională Weber Shandwick. Cu un portofoliu impresionant de clienţi internaţionali, McCann PR se regăseşte în fiecare an pe podiumul celor mai prestigioase festivaluri interne şi internaţionale de comunicare: Romanian PR Award, European Excellence Award, Sabre Award, International Business Award şi Cannes Lions. În 2017, McCann PR a fost desemnată „Agenția anului” în cadrul celei de-a 15-a ediții a Galei Romanian PR Award.
Imola este absolventă a Institutului de Ştiinte Economice “Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca, specializarea Marketing.

Citeste mai mult...

Chestionar PRoust: Ana-Maria Onisei

Ana Maria Onisei ProustAna-Maria Onisei este om de comunicare și jurnalist. După patru ani ca parte din echipa firmei de comunicare OMA Vision și peste șapte ani de experiență în presă, lucrează ca freelancer. Asta și fiindcă îi place libertatea. Contribuie în prezent la comunicarea Festivalului Internațional George Enescu, cel mai mare eveniment cultural internațional organizat de România și face de asemenea comunicare pentru mai mulți artiști din sfera culturală – o industrie care se dezvoltă din ce în ce mai mult în ultimii ani – , precum și pentru proiecte de educație, sociale și de business. Pe blogulul personal, www.anamariaonisei.ro, decupează felii din viețile unor oameni ca noi ajunși mari – personalități publice – sau din cele ale unor oameni simpli cu destine la fel de extraordinare fiindcă crede că poveștile celorlalți au puterea de a ne apropia pe noi de noi și de a ne face să creștem pe dinăuntru. N-ar putea să trăiescă fără trei lucruri: emoție, sinceritate și intimitate.

Citeste mai mult...

Chestionar PRoust: Ioana Mănoiu

Ioana Manoiu Proust

Ioana Mănoiu este Managing Partner la GMP PR. După o scurtă perioada petrecută în presă și cinci ani într-o agenție multinațională de publicitate, în anul 2005, Ioana a fondat agenția GMP PR. Influențată de timpul petrecut în preajma creativilor din publicitate, Ioana a venit cu o viziune nouă despre comunicare, agenția devenind în scurt timp o obișnuită a podiumurilor naționale și internaţionale. Activitatea agenţiei a fost recunoscută la competiţii precum Sabre Awards, European Excellence Awards sau Romanian PR Award.

Citeste mai mult...

Otilia, enigma și idiotul

Magdea-Bunea 2

Cantitatea de informație transmisă e invers proporțională cu gradul ei de previzibilitate – e o lege pe care am învățat-o în Facultatea de Electronică. Titlul e destul de imprevizibil, așa că musai să fac cumva să găsească cititorul ceva cantitate – și calitate! – în ce scriu aici. Are imprevizibilitatea vreo legătură cu modul în care învață adulții? Din experiența mea de mulți ani în situații de învățare cu adulți, reiese că are. La un curs despre managementul schimbării cu absolvenții unui master în administrație din UK, unul din participanți a ținut să îmi spună că e prima dată cînd nu i-a venit să adoarmă pentru că nu putea să prevadă ce urmează și se vădise că merita să fie atent la ce o să mai spun, ce o să mai facem, ce o să mai învețe, ce o să mai descopere că poate face, și va face.

Citeste mai mult...

Chestionar PRoust: Corina Vasile

Corina Vasile Proust

Corina Vasile conduce din 2002 Direcţia de Relaţii Publice a Raiffeisen Bank, după o carieră de nouă ani în presă. A fost redactor şef al Ziarului Financiar între anii 2000 şi 2002. Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării din cadrul Universităţii din Bucureşti şi a programului de Executive MBA la IEDC Bled School of Management, Slovenia. Corina a primit distincția „PR Professional of the Year“ la Romanian PR Award 2016.

Citeste mai mult...

Chestionar PRoust: Corneliu Cojocaru

Cornel Cojocaru Proust

Corneliu Cojocaru a rămas prezent în mintea şi sufletul multor comunicatori, indiferent de schimbul de generaţii, reprezentând pentru mulți dintre noi un adevărat senior al şcolii autohtone de PR. În prezent, Cornel este consilier în cadrul Direcției de Comunicare a Băncii Naționale Române. A fost anterior purtătorul de cuvânt al BCR (din 1997). Între 1993 şi 1997, Cornel a fost redactor în redacția de știri interne a Televiziunii Române, acreditat pe domeniul Finanţe-Bănci, și la Preşedinția României (din 1995). Vă invit să-l (re)descoperim împreună pe acest "tânăr clasic" al breslei comunicatorilor din România!

Citeste mai mult...

Chestionar PRoust: Eliza Rogalski

Eliza Rogalski Proust

Eliza Rogalski este unul dintre cei mai apreciați și respectați specialiști de comunicare din România. Fondatoare a agenției Rogalski Damaschin Relații Publice și creatoare a unor campanii de PR premiate la cele mai importante competiții de comunicare din lume - Effie, Cannes, Eurobest, SABRE, IPRA și European Excellence Awards, conducând o echipă de două ori distinsă cu titlul "PR Agency of the Year" și “IAA Excellence Awards”, Eliza are o înțelegere profundă a lumii corporatiste, cu expertiză puternică în comunicarea internă, employer branding, comunicare de criză, media relations, CSR si managementul reputației. Eliza a absolvit Chartered Institute for Public Relations (CIPR Londra) și Berlin School of Creative Leadership.

Citeste mai mult...

Costin Oane: A fi invizibil e mult mai rău decât a eșua

Costin-Oane---BroHouse

Marele tău blestem: ești practic invizibil. Dacă nu ai reușit să monetizezi, să atingi obiectivele propuse, e aproape întotdeauna dintr-un singur motiv: oamenii nu te cunosc, nu știu nimic despre tine. Nu exiști.

Oricine ești și orice ai face, munca ta numărul unu este de îti construiești credibilitatea și vizibilitatea în această junglă aglomerată. Din păcate, pe măsură ce lumea devine tot mai competitivă, iar tot mai multe branduri se dedică misiunii de a crea relații cu consumatorii lor, observ tot mai multe companii faine care se confruntă cu blestemul invizibilității.

Citeste mai mult...

Chestionar PRoust: Bogdan Tomoiagă

Bogdan Tomoiaga ProustBogdan este consultant în comunicare și relații publice și este un produs 100% GraffitiPR. Are o experiență în comunicare de peste 15 ani și a fost întotdeauna om de agenție. De-a lungul anilor a oferit servicii de consultanță de comunicare pentru diferite companii printre care se regăsesc Dacia Renault, Pepsi, OMV Petrom, UniCredit Bank sau P&G.
Din 2014 conduce din poziția de director executiv agenția GraffitiPR, alături de Irina Ciocan Stănescu.

Iată răspunsurile lui Bogdan :)

 

Citeste mai mult...

Chestionar PRoust: Alina Damaschin

Alina Damaschin Proust

Alina crede în puterea creativității de a schimba modul în care oamenii se raportează la branduri. După mulți ani petrecuți în publicitate, timp în care a coordonat comunicarea unor branduri și business-uri internaționale sau locale și o varietate de campanii sociale, Alina a intrat în PR, mai întâi ca Managing Director și apoi ca partener în, astăzi, agenția de comunicare Rogalski Damaschin. Pe parcursul celor peste 20 de ani de comunicare, a creat și participat la dezvoltarea unor campanii premiate în cele mai prestigioase competiții ale industriei - Cannes Lions, Effie, SABRE EMEA, Digital Communication Awards, European Excellence, Romanian PR Award și ADC Ro Awards.

Citeste mai mult...

Chestionar PRoust: Gabriela Lungu

Gabriela Lungu chestionar

Gabriela Lungu este un expert în comunicare creativă cu 20 de ani de experiență atât în PR, cât și în publicitate. Și-a început cariera în România, lucrând pentru Ogilvy Group vreme de 10 ani, după care a fondat The Practice, care a devenit cea mai premiată agenție românească de PR. În urmă cu peste 5 ani s-a mutat la Londra pentru a face parte din leadership-ul regional al rețelei globale de PR Weber Shandwick. După WS, a urmat o întoarcere în publicitate, la TBWA\London. În prezent, Gabriela trăiește la Praga, de unde zboară peste tot în lume cu WINGS Creative Leadership Lab, firma pe care a fondat-o pentru a ajuta companiile și profesioniștii din marketing și comunicare să-și ridice nivelul de creativitate și inovație.

Iată răspunsurile Gabrielei la chestionarul lui PRoust :)

Citeste mai mult...

Chestionar PRoust: Cristina Hanganu

Cristina Hanganu 3

Inaugurez azi, dragi cititori, o rubrică prin intermediul căreia încerc să-i cunosc mai bine pe colegii pe care îi prețuiesc. Fiecare dintre ei va răspunde la acelaşi set de întrebări tip „Chestionarul lui Proust“, o joacă, poate, dar una care invită la introspecție.

Pentru cei mai puțin familiarizați, chestionarul lui Proust este la origine un joc englezesc, creat la mijlocul secolului XIX şi care a avut succesori în diferite culturi. Marcel Proust a răspuns în două sesiuni, o dată la 15 ani, şi a doua oară la 19 ani, la întrebări esenţiale despre iubire, moarte, fericire şi sensul vieţii. Manuscrisul a fost descoperit abia în 1924, la doi ani după moartea acestuia. Mai tarziu, în 1970, gazda de televiziune Bernard Pivot a adaptat lista de întrebări şi a creat un chestionar pe care îl aplica invitaţilor săi.

Citeste mai mult...

Egalitatea de gen în tech. De vorbă cu Simona Panait, Head of Corporate Marketing & Communications South-East Europe, Samsung

Simona PanaitCum ați descrie cariera unei femei în industria tehnologică?

Interesantă, provocatoare și dinamică. Industria tehnologică este în continuă schimbare și asta cred că o face una dintre cele mai interesante, atât din punctul de vedere al produselor care apar și progresează rapid, cât și din cel al utilizatorilor. Deși industria tech poate părea dedicată bărbaților, în ultima perioadă aportul femeilor a devenit unul esențial.

Citeste mai mult...

Cum se fac jocurile în industria de gaming

Constantin MagdalinaUn sector al industriei de IT&C atrage tot mai mult atenția în România – sectorul de gaming. Potrivit unui studiu privind veniturile din gaming realizate de 100 de țări din lume, în 2016 România era pe locul 47 la nivel mondial și pe locul 4 în Europa de Est cu 153 milioane euro. Circa 7.000 dintre cei peste 100.000 de angajați din industria IT&C lucrează în prezent în sectorul de gaming, la nivel local fiind aproximativ 50 de studiouri de jocuri.

Citeste mai mult...

Kelly Freeman: Să înțelegi evenimentele înseamnă să vezi în fiecare proiect oportunitatea de a crea ceva nou

Kelly Freeman

Kelly Freeman, unul dintre cei mai cunoscuți experți în comunicare din Marea Britanie, cu o bogată experiență în organizarea de evenimente private și guvernamentale, revine la București în perioada 6-8 iunie pentru a susține trei cursuri intensive de: Strategic event management, Strategii avansate de PR și comunicare și Internal communications. Cursurile fac parte dintr-un program de training internațional organizat de International School of Communications din Londra în parteneriat cu agentia locală Creative Business Management, la București, în perioada 6 -9 iunie 2017.

Citeste mai mult...

Costin Oane: Când resursele umane vor da mâna cu brandingul, se vor întâmpla minuni

Costin Oane BroHouse

Costin Oane conduce studio-ul de design și branding, pe care l-a „botezat” BroHouse, fiind în fond un business de familie și care s-a născut din povestea de viață a lui și a fratelui său geamăn Horia. Împreună au o experiență de peste 8 ani si studii de branding în Anglia. Portofoliul de clienţi BroHouse cuprinde nume din ce în ce mai mari din online-ul autohton şi internațional. Prin serviciile lor, echipa BroHouse încercă să ajute brandurile să își găsească și să-și exprime vocea și personalitatea lor.

Citeste mai mult...

Stela Toderaşcu, AVON: Eficient în CSR înseamnă să ştii că ai proiectul potrivit, la locul potrivit

Stela ToderascuNe-am propus să descoperim cum este să faci CSR pentru femei, iar cea care ne-a împărtăşit povestea AVON a fost Stela Toderaşcu. În urmă cu 12 ani, Stela îşi începea cariera alături de AVON în rolul de Marketing Coordinator pentru biroul din Republica Moldova. În 2005, a organizat primul marş Roz cu ocazia lansării campaniei împotriva cancerului la sân. Mutarea la Bucureşti a survenit în 2008, când a preluat poziţia de PR&Advertising Manager. De la finalul lui 2015, Stela este Commercial Marketing Manager pentru AVON România și Moldova. A urmat cursurile unei facultăţi economice, iar până atunci s-a ocupat de muzică :).

Citeste mai mult...

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP