19032024

Back Eşti aici:Home Articole Etica in PR

Etica Relațiilor Publice

Raluca Muresan

“On matters of style, swim with the current,
on matters of principle, stand like a rock.”

Thomas Jefferson

Citeste mai mult...

David Gallagher, Omnicom PR Group: A principle is only a principle if it costs something to uphold

David GallagherOmnicom international president David Gallagher joins our column on PR ethics to address some of the ethical issues in our profession today and what further steps are needed to improve the reputation of the discipline. David is also the chair of PRCA Global Ethics Council those aim is to uphold and elevate ethical standards in the PR industry.

Citeste mai mult...

Mihaela Păun, FJSC: Locul eticii în PR este fundamental în spațiul educațional și în orice tip de organizație

Mihaela PaunDescurajarea practicilor imorale ar trebui să pornească de la propriile principii morale. Teoriile datoriei, ale obligațiilor morale, normele de conduită și obligațiile etice ale profesiilor specifice domeniului științele comunicării sunt cele mai importante instrumente care trebuie cunoscute, înțelese și aplicate fără compromisuri de orice specialist în relații publice - Mihaela Păun, lector la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării, în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.

Citeste mai mult...

Simona Fîrtat: În comunicare, etica este și cea mai eficientă modalitate de a preveni crizele, dar și de a crea modele demne pentru generațiile tinere

Simona Firtat etica

Dacă ar fi să numesc o singură problemă care cred că are un impact puternic pe termen lung, aceea ar fi lipsa de curaj. Lipsa de curaj, a agențiilor și companiilor deopotrivă, de a întoarce spatele acelor canale care generează volume mari de trafic și audiență, dar care nu îmbrățișează (sau cel puțin nu constant) principii etice de bază ca respectul sau transparența – Simona Fîrtat, Corporate Communication and Public Affairs Manager, L’Oreal Romania, în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR

Citeste mai mult...

Elena Bululete: Ceea ce comunicăm trebuie să fie nu doar autentic, ci și în interesul tuturor părților implicate

Elena Bululete

Cred că problema principală este una de încredere. Publicul este circumspect față de ceea ce scrie presa, jurnaliștii nu au încredere în oamenii de PR, oamenii de PR privesc cu teamă reacțiile publicului. Fiecare crede că celălalt are o agendă ascunsă. Și mai cred că acest lucru a fost amplificat de revoluția digitală, care a crescut viteza comunicării și nivelul de conectivitate, dar în același timp a diminuat considerabil spațiul pentru înțelegerea și verificarea informației – Elena Bululete, Managing Partner Conan PR, în dosarul PR Romania despre etică în PR.

Citeste mai mult...

Ruxandra Mateescu: Prima noastră responsabilitate trebuie să fie aceea de a ne practica meseria la standarde ridicate, doar astfel o facem și în mod etic

Ruxandra Mateescu etica 1

Practicăm o profesie care are o valoare pentru public, iar postura noastră de consultanți vine cu o mare responsabilitate. Și totuși, ca în multe meserii care au legatură cu domeniul abstract, diferența dintre etic și ne-etic rămâne, la propriu, “pentru cunoscători”– Ruxandra Mateescu, Managing Director, Action Global Communications Romania, în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.

Citeste mai mult...

Responsabilitate, înainte de etică

Doru Supeala

Etica. Să ne uităm întâi la definiții, în dicționar: ”Disciplină filozofică care studiază principiile morale, originea, dezvoltarea și conținutul lor. Morală. Totalitate a normelor de conduită morală care reglementează relațiile dintre oameni precum și atitudinea lor față de societate, de o anumită clasă socială, de stat, de patrie, de familie. Știință care se ocupă cu studiul teoretic al valorilor și al condiției umane, din perspectiva principiilor morale, și cu rolul acestora în viața socială”.

Citeste mai mult...

Corina Bârladeanu: Credibilitatea este punctul de fierbere ce declanșează cele mai multe probleme etice în industrie

Corina Barladeanu

În spațiul public, etica rămâne un subiect discutat superficial. Din păcate, abordarea locală rămâne una ancorată în trecut, iar dacă ne uităm la istoria relațiilor publice norma era făcută de acei “spin doctors” legendari. Conferințele locale nu contribuie nici ele înlesnirii unui dialog onest asupra conceptului, iar acest lucru pare că permite capturarea termenului și folosirea lui în funcție de interese – Corina Bârlădeanu, General Manager 2activePR, în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.

Citeste mai mult...

Gabriel Pâslaru, ARRP: Etica trebuie prezentată nu ca un ideal abstract, ci prin exemple concrete

Gabriel Paslaru

Consider că în societatea noastră, în care par să domine valorile materiale, etica trebuie prezentată nu ca un ideal abstract, nu ca o noțiune filosofică, ci prin exemple concrete din care lumea să ajungă să o perceapă ca pe un instrument practic prin care se ating, mai predictibil și mai eficient, obiective cât se poate de diverse - Gabriel Pâslaru, Președintele Asociației Române de Relații Publice (ARRP), în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.

Citeste mai mult...

Prof. Univ. Dr. Sandu Frunză: Omul de PR poate și trebuie să fie simbolul manifestării vocației etice a organizației

Sandu FrunzaProfesionistul din PR trebuie să își asume un rol pozitiv în înțelegerea rolului benefic al instrumentalizării eticii. În felul acesta, el poate integra întregul demers într-un discurs și într-o practică a integrității – Prof. Univ. Dr. Sandu Frunză, Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării din Universitatea Babeș-Bolyai, în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.

Citeste mai mult...

Rareș Petrișor: Toleranța publicului față de PR mi se pare tot mai redusă și asta este o mare problemă

rares petrisor 2Publicul ar trebui să înțeleagă că profesionistul de PR nu este un avocat – care își alege ce parte să reprezinte, indiferent de părerea personală – și că suntem slujbași ai adevărului. Tot ceea ce facem în plus, uneori în minus, este să îmbogățim creativ modul în care transmitem un mesaj – Rareș Petrișor, Head Strategist la Media Pozitiv, în dosarul PR România despre Etică în PR.

Citeste mai mult...

Alexandra Oniceanu-Becuț: Într-un context de sensibilitate crescută a publicurilor, s-a evidențiat și mai mult importanța conștiinței profesionale

Alexandra Oniceanu-Becut

Din perspectiva unui om de comunicare ce acoperă tot spectrul de responsabilități de comunicare corporativă și CSR - cu publicurile externe, dar și intern - cu angajații, atât pe plan local, dar și pe plan regional în cadrul diferitelor proiecte la nivel de EMEA în care sunt implicată - pot spune că provocarea vine adesea din nevoia de a armoniza obiectivele și așteptările unei mari varietăți de stakeholderi. Cred că omul de PR are un rol important în medierea și facilitatea dialogurilor cu și între toți acești stakeholderi, cu scopul de a propune cea mai bună soluție de comunicare atât în beneficiul organizației, cât și al publicurilor sale - Alexandra Oniceanu-Becuț, Director Comunicare Citi Romania, în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.

Citeste mai mult...

Oltea Zambori: O discuție despre etică ar trebui să facă parte din fișa postului oricărui om care face relații publice

Oltea Zambori

Mi se pare important să stabilim și ce înseamnă etică în PR, pentru că nici aici nu ne-am pus de acord. Pe când cultura de business te invață să nu refuzi niciun client, cea a PR-ului te indeamnă (sau ar trebui să te îndemne) să nu accepți prea mulți clienți de care nu te poți ocupa în mod egal, pentru că relațiile publice sunt despre grija cu care transmiți mai departe informații despre ceea ce face clientul; ori când agențiile gem sub presiunea prea multor contracte și au prea puțin personal, nu mai putem vorbi de etică - Oltea Zambori, Blue Moon Agency, în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.

Citeste mai mult...

Aurelian Horja: Oglinda! Dacă nu mă mai pot privi în oglindă, n-o fac!

Aurelian Horja eticaCred în continuare că rolul omului de PR este să creeze, să dezvolte și să întrețină relații reciproc avantajoase. Din această perspectivă, insist pe rolul lui strategic pentru o organizație. Sigur, există diferențe la nivel global, însă există și un teren comun pe care îl găsim în chiar numele acestei profesii “relații” - Aurelian Horja în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.

Citeste mai mult...

Cei buni, cei răi, cei pociți (în etica profesională a relațiilor publice)

Raluca Radu

Democrațiile funcționale și piețele libere, în care organizațiile demonstrează, cu fiecare acțiune a lor, că sunt cetățeni corecți ai societății, nu ar fi posibile fără relații publice profesioniste. Nu poți pretinde că faci relații publice în mod profesionist, astăzi, încălcând legislația, în dezacord evident cu normele și valorile acceptate de profesie. Fiecare trebuie să înțeleagă și să pună în practică, în fiecare zi, ceea ce spune legea, ceea ce indică etica profesională, ceea ce arată bunul simț. În aceste condiții, nici nu ar mai trebui susținut public și demonstrat, prin literatură academică, scrisori deschise sau materiale de opinie, că avem nevoie de un cadru legal democratic pe care să-l acceptăm și să-l respectăm, de norme deontologice pe care să nu le încălcăm cu bună știință, nu-i așa?

Citeste mai mult...

Prof. James E. Grunig: Moral behavior does not occur without study, research and reflection

James Grunig ethics

In this interview my distinguish guest, the noted professor and author James E. Grunig, explains the need of a new kind of interaction between public relations people and their clients, why practitioners who aspire to professional standards must band together and define what is ethical behaviour and what is not and what further steps are needed to improve the reputation of the discipline. In the last decade my way of thinking about public relations was strongly influenced by James, so it is an enormous honor to dialogue with him on public relations ethics. (Dana Oancea)

Citeste mai mult...

Cătălina Rousseau, BDR Associates: Educația este cheia însănătoșirii oricărui viciu de comportament profesional

Catalina Rousseau 2

Moralitatea se spijină pe valori etice și pe deontotologia profesională, iar ambele exclud ideea de răsplată în exercitarea profesiei jurnalistice sau condiționarea de orice fel pentru a comunica corect o informație. Conflictul moral major îl constituie știrile false, mai ales dacă implică triunghiul PR-presă-public. Mai există încă o practică a condiționării difuzării unei informații autentice, care corectează o știre falsă, sau confuzia făcută între reclamă și informația de interes pentru segmente profesionale, sau de activitate mai largă - Cătălina Rousseau, President & CEO BDR Associates, în dosarul PR Romania despre Etică în PR.

Citeste mai mult...

Nida Halit: În industria de PR ne confruntăm, din păcate, cu o teamă de a fi avocatul corectitudinii

Nida HalitComunicatorii trebuie să pledeze pentru corectitudine, să îi învețe și pe alții curajul asumării. Când spun alții, mă refer la clienți sau, dacă ești comunicator în cadrul unei companii, să ai tu, în primul rând, curajul și decența morală să oferi argumentația corectă top managementu-lui, astfel încât să poți influența în direcția corectă - Nida Halit, Head of Corporate GMP PR, în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.

Citeste mai mult...

Ana Sișu: Comunicarea din spațiul public a atins limite considerabile ale distorsionării adevărului

Ana Sisu

Dincolo de discuții inflamate în cercuri restrânse, nu văd să se întâmple mari luări de poziție. Și, uite așa, realitatea ne arată că pot apărea decizii care pun etica la colț, pe termen lung – Ana Sișu, Head of PR & Influence, Ogilvy Group Romania, în dezbaterea PR Romania despre Etică în PR.

Citeste mai mult...

Octav Ștefan: Cred că este necesar să facem o diferență clară între a influența și a manipula

Octav Stefan piatamuncii

Cunoașterea valorilor și limitelor este foarte importantă în orice domeniu și inclusiv în relația cu propria persoană. Cred că este necesar să reflectăm mai mult asupra acestui lucru - Octav Ștefan, PR Manager SmartPoint, în dosarul PR Romania despre etică în PR.

Citeste mai mult...

Etica este mers pe sârmă, mai ales în criză. Ai de ales mereu între a fi un om onest sau un mincinos

Simona-Claudia DobreSunt foarte multe contexte în care noi, oamenii de comunicare și relații publice, trebuie să fim mai mult decât atenți în ceea ce privește interesul cui îl servim de fapt și care este granița dintre minciună și realitate. În contextul actual, în care suntem în plină pandemie și criza economică începe să își arate colții, cred că este mai mult decât necesar să ne hotărâm cine vrem să fim, pentru că plutește în aer o tentație foarte mare pentru ”scopul scuză mijloacele”, iar scopul multora poate deveni într-un astfel de context o luptă acerbă pentru supraviețuire. Peste ea, etica profesională se poate așeza lesne ca o inutilă tichie de mărgăritar. Și nu zic că am pleca de la o ștachetă prea înaltă, din contră, ștacheta este foarte jos.

Citeste mai mult...

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP