25012022

Back Eşti aici:Home Dezbateri

Valeria Tudor, The House PR Agency: Cum ajungi să convingi un candidat că flexibilitatea se obține printr-un trade win-win?

Valeria Tudor

Cum demonstrezi că tu, ca antreprenor, ești bine intenționat și nu ții resursele în casă, ci îți dorești să le direcționezi către echipă, în forme acceptabile pentru ei. Iar o provocare personală, a mea: cum faci, ca manager de agenție mică, să fii auzit și să dai o voce și echipei tale, astfel încât industria să adopte anumite pattern-uri de lucru deja testate?Valeria Tudor, founder & owner The House PR Agency, în dosarul PR România despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Cătălina Rousseau: Ca să pastrăm o direcție ascendentă în industrie, trebuie să agreăm unanim criteriul competenței

Catalina Rousseau 2

Percepția mea este că mulți dintre absolvenții ultimilor ani, despre care se presupune că ar dori să își construiască o carieră în PR, suferă de indecizie, sau aspiră mult prea devreme, la avantaje financiare peste nivelul lor de competență, ei fiind începători - Cătălina Rousseau, President & CEO BDR Associates, în dezbaterea PR Romania despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Alina Galeriu: Ne dorim să redescoperim bucuria de a munci pentru proiecte în care credem și cu care ne identificăm în plan valoric

Alina Galeriu

Este o altă fațetă a nevoii de a căuta sensul profund în tot ce facem, nevoie accentuată de situația pandemică Alina Galeriu, Owner Galeriu & Partners PR, în dezbaterea PR Romania despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Simona Constănceanu, Profil Communication 4.0: Proiectele devin noul normal, de unde și cererea de expertiză crește

Simo Constanceanu

Pentru multe agenții de PR, spațiile de birouri au devenit un cost semnificat mai degrabă decât o investiție. Totuși, PR-ul este despre interacțiune între oameni, a avea în continuare interacțiune umană este vital pentru a putea fi creativi și a genera „acele”campanii care contează. Trecerea către modelul virtual nu va fi făcută complet în industria asta. Agențiile își vor menține spațiul de birou, dar vor regândi modul în care vor folosi aceste birouri care devin mai degrabă spații de co-working, brainstorming, întâlniri decât spațiu efectiv de lucru – Simona Constănceanu, Senior Communication Consultant la Profil Communication 4.0, în dosarul PR România desprea piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Mihaela Tudor & Daniela Palade Teodorescu: Industria de comunicare rămâne bine ancorată pe harta meseriilor viitorului

Daniela Palade Teodorescu Mihaela Tudor

Nu întâmplător, industria de PR și comunicare e un domeniu care rămâne bine ancorat pe harta meseriilor viitorului pentru că încorporează câteva dintre metacompetențele pe care nici un robot nu le poate înlocui (deocamdată!) – creativitate, sociabilitate, autonomie, dar și colaborare în echipă, empatie, rezolvarea problemelor în condiții de volatilitate exponențială. E o industrie profund umană, greu de standardizat. Da, tehnologia înlesnește multe procese, dar nu poate înlocui mintea și sufletulMihaela Tudor și Daniela Palade Teodorescu, fondatoare și Editorial Director la Tudor Communication, în dezbaterea PR Romania despre piața muncii în PR.  

Citeste mai mult...

Roxana Dibă, Golin: Ce se schimbă este modul prin care poți transforma o mână de oameni – uneori complet diferiți – într-o "echipă"

Roxana Diba

"Pentru că interacțiunile directe, fizice, repetate, ajutau foarte tare procesul, facilitau arderea unor etape, legau oamenii mai ușor. Și acum lipsesc – uneori complet. În același timp, se întâmpla de multe ori să cădem într-o altă capcană – să credem că oamenii fac o ”echipă” bună, doar pentru că interacțiunile lor zilnice sunt pozitive. Dar asta nu e niciodată suficient"Roxana Dibă, Managing Director Golin, în dosarul PR România desprea piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Adina Trandaf, Oxygen: Cred că viitorul în comunicare nu mai este al oamenilor care muncesc mult, ci și al celor care muncesc smart

Adina TrandafCumva, industria în care activăm ne inoculează încet, fără să ne dăm seama, o forță de adaptare la schimbări, la noi realități, medii. Challenge-ul este de a reinventa și a ne reinventa, în timp ce ne păstrăm echilibrul. În domeniul nostru dinamic este o provocare cu bătaie lungă, dar sunt convinsă că se poate. Asta înseamnă adaptarea și celor din afara cercului.

Citeste mai mult...

Public Relations Research at the Program Level

James Grunig PRRom

Conceptualizing Quantitative Research in Public Relations. Part 4

The discussion of metrics for public relations begins with the program level because this is the level that most public relations professionals think of when they are asked to do research to demonstrate their effectiveness. However, keep in mind that a senior public relations officer should begin planning public relations programs at the organizational and societal levels so that specific communication programs relate to organizational goals and decisions, and to stakeholders who affect or are affected by organizational goals and decisions. As I discuss research at the program level, therefore, I also will explain how specific communication programs can be connected to effectiveness at the organizational and societal levels.

Citeste mai mult...

Mic tratat de comoditate

Marta Niculaie

Trăim cu toții vremuri în care aproape orice rezultat este exprimat în cifre. Așadar, de cele mai multe ori, și comunicatorii prezintă rezultatele campaniilor lor tot în cifre. Auzim adesea întrebarea « deci, care este ROI-ul? ». Pentru că totul este o investiție. Dar sunt oare cifrele cea mai bună opțiune?

Citeste mai mult...

Simona Dan & Raluca Mihălăchioiu: Evenimentele din ultimul an au făcut ca rolul PR-ului în strategia de business a companiilor să fie în lumina reflectoarelor

Simona Raluca piatamuncii

În PR, până la urmă, vorbim cu oameni, despre oameni și pentru oameni. Mai mult ca oricând poate, evenimentele din ultimul an au făcut ca rolul PR-ului în strategia de business a companiilor să fie în lumina reflectoarelor. Companiile au realizat că este nevoie să comunice, că este nevoie să fie prezente și să fie reale. Iar pandemia a fost un moment culminant pentru industria de PR, care cred că va marca modul în care aceasta se va dezvolta pe viitor – Simona Dan și Raluca Mihălăchioiu, Managing Partners The Public Advisors, în dezbaterea PR Romania despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Jon Meakin, Board Member AMEC: Understanding “why” is not always easy, but it is always extremely valuable

Jon Meakin

Like so many things in life, communication campaigns are a question of “garbage in, garbage out”. I’ve been reflecting on this a lot lately, as some very woolly briefs have come across my desk and I’ve been reminded of the importance of getting the brief right. If you don’t know what you want to achieve, and why (before you even get to how), then how will you know if you’ve been successful? How do you even know what you need to measure?

Citeste mai mult...

Ioana Mănoiu, GMP PR: Este un conflict permanent între presiunea zilnică a job-ului și nevoia de a construi pe termen lung

Ioana Manoiu site

Cred că nu este o industrie ușoară din multe puncte de vedere și poți avea o viață mai simplă și mai relaxată în alte domenii. Există această presiune zilnică, sunt incendii la tot pasul și zeci de stakeholderi pe care trebuie să-i ții multumiți. În plus, să nu uităm că suntem în industria de servicii care este foarte dependentă de oameni, iar oamenii au zile mai bune și mai proaste... Cu siguranță, nu este ușor, dar cred că sensul vine din două direcții: impactul pe care îl ai în societate și oamenii pe care îi întâlnești în drumul tău – Ioana Mănoiu, Managing Partner GMP PR, în dosarul PR România despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Renate Roca-Rozenberg, PR & More: Foarte multă lume testează varianta de freelancing

Renate Roca Rozenberg

Pot să înțeleg, mai ales în cazul seniorilor, nevoia de a controla 100% ce proiecte alegi și timpul pe care îl aloci, doar că nu e neapărat făcut pentru oricine. Eu am fost întotdeauna adepta testării tuturor opțiunilor, cred că cel mai câștigat este cel care are ocazia să lucreze și în agenție, și „la client” și ca freelancer de-a lungul carierei, îți dă o perspectivă completă și nu ai regrete sau nostalgii – Renate Roca-Rozenberg, Managing Partner PR&More, în dezbaterea PR Romania despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Beware invalid metrics

Jim Macnamara websiteThere are some invalid metrics presented as purported evaluation that need to be avoided. The public relations industry is one of the worst offenders in this regard. Most notably, PR practitioners have long calculated alleged advertising value equivalents (AVEs), also referred to as advertising value equivalency and equivalent advertising value (EAV).

Citeste mai mult...

Oana Odobescu, Crafters: Mi-e teamă că rămânem prea des blocați cu piciorul pe accelerație

Oana Odobescu web

Ai nevoie de timp pe care să-l aloci construcției, reflecției și în care să te (re)aliniezi la tine permanent, dar, în același timp, ai nevoie de salturi și efort concentrat care să-ți accelereze creșterea. Mi-e teamă însă că rămânem prea des blocați cu piciorul pe accelerație. Câștigăm în viteză, dar pierdem din avantajul pe care ni-l dă, pe termen lung, asimilarea așezată a fiecărei etape profesionale – Oana Odobescu, Founder and Managing Partner Crafters, în dezbaterea PR România despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Professor James E. Grunig: Basic Concepts for Research in Public Relations

James Grunig PRRom

Conceptualizing Quantitative Research in Public Relations. Part 3

In their book, Using Research in Public Relations, Broom and Dozier described five approaches to the use of research in public relations programs. Three of these approaches do not include research as an integral part of the ongoing management of such programs.

Citeste mai mult...

Ena Karabelas, Chapter 4: Cred că această perioadă a dus la discuții mult mai deschise între angajați și angajatori

Ena Karabelas web

Ea a scos în evidență nevoia de a privi angajații în întregime, de a vedea dorințele și problemele lor dincolo de locul de muncă și a fi, apoi, flexibili în găsirea celor mai bune modalități de a-i susține – Ena Karabelas, Director Executiv la Chapter 4 România, în dezbaterea PR România despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Răzvan Năstase, Free Communication: Un pic de nudism profesional i-ar face bine comunicării

Razvan Nastase 2

Pur si simplu avem nevoie de oameni care să aibă simț social. Să circule, să umble printre oameni, să consume și să fie interesați de lume. Dacă esti foarte IN în lumea asta, o să prinzi la un moment dat și dinamicile și nuanțele și finețurile și o să fii și mai deștept și mai util brandurilor. Asta ne trebuie. Și mâine și azi – Răzvan Năstase, Account Director la Free Communication, în dezbaterea PR România despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

AVE, o problemă de etică în afaceri?

Dana Oancea dosar etica

În ultimii 10 ani, organizații profesionale din întreaga lume şi-au întețit dezaprobarea la adresa măsurătorilor de tip AVE (Advertising Equivalency Value), pledând din ce în ce mai apăsat pentru alungarea lor din practica curentă de evaluare. Dar, contrar dezbaterilor care i-au negat relevanța, realitatea este că AVE a continuat să persiste, la noi şi afară, în instrumentarul breslei comunicatorilor. Iar preeminența şi utilizarea acestor măsurători a îngreunat mult tranziția către sisteme de evaluare relevante, asistând în practică la o decuplare frecventă a comunicării de procesele de business.

Citeste mai mult...

Octav Ștefan, SmartPoint: Chiar dacă trăim în era specializării, pentru un om de comunicare nu mai este suficient să stăpânească doar tactici de publicity

Octav Stefan piatamuncii

Atragerea talentelor a reprezentat întotdeauna un soi de nod gordian în industria de comunicare de pretutindeni, iar problema a căpătat o nouă dimensiune în contextul pandemiei. Atât agențiile cât și companiile au indicat gestionarea echipelor și atragerea talentelor drept una dintre principalele provocări ale industriei în toate cele patru sondaje internaționale realizate de Provoke de la jumătatea anului trecut până acum – Octav Ștefan, PR Manager & Partner la SmartPoint, în dosarul PR Romania despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Elena Bululete, Conan PR: Candidații de astăzi fac o deosebire mai clară între job și viața personală

Elena Bululete

Noi ținem foarte mult la ideea de echipă și cred în continuare că ea va fi fundamentală pentru activitatea de comunicare. De-a lungul anilor am experimentat mai multe feluri de echipă, de la echipe de proiect, echipe flexibile, echipe multidisclinare, echipe mai mari sau mici. Acum învățăm să lucrăm în echipe care își desfășoară activitatea din mai multe locuri în același timp și care funcționează pe programe diferite. Cred că e prea devreme acum să spunem dacă acest lucru funcționează sau nu – Elena Bululete, Managing Partner Conan PR, în dosarul PR Romania despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central    GFPR new logo web            logo SMP          chapter4 logoSigla Action Global Communications web dccom LOGO nou siteGMP logo 2        Logo ThePublicAdvisors

  logo oxygen site          logo BDR