24042024

Back Eşti aici:Home Articole Concepte de baza

Retrospectiva Romanian PR Week 2009 – Relatiile publice: probleme din prezent, provocari din viitor

Două zile şi cinci conferinţe în care s-au dezbătut probleme, s-au întâmpinat provocări şi s-au găsit soluţii. Astfel poate fi descris Congresul Romanian PR Week 2009. 30 de speakeri care au abordat teme mai vechi sau mai noi, care au dat răspunsuri şi au stârnit alte întrebări. Participanţi care au ascultat şi care au găsit la rândul lor alte probleme. Oameni care au învăţat. Ca în fiecare an, la Romanian PR Week.

Citeste mai mult...

De la Public Relations la Public Engagement. Despre viitorul Relaţiilor Publice

Astăzi, corporaţiile îşi desfăşoară activitatea pe o piaţă tot mai lipsită de omogenitate, tot mai fluctuantă şi mai imprevizibilă. Ele calcă necontenit pe un sol ce le poate absorbi imediat, iar apelul la advertising şi marketing nu mai pare satisfăcător. Comunicarea unilaterală şi Relaţiile Publice folosite doar ca funcţie a comunicarii nu mai au efectul scontat. Azi, e nevoie de mult mai mult. Corporaţiile adoptă un nou tip de guvernare corporatistă, îşi reinventează discursul, transformându-l într-unul de natură socială, şi îşi reconstruiesc relaţia cu angajaţii, expunându-i social, conştienţi fiind de faptul că aceştia reprezintă o sursă de credibilitate. Într-o lume în care brand equity-ul nu se mai măsoară doar în extensie de marcă sau în reuşite financiare, ci şi în implicare socială, corporaţiile se văd nevoite să îşi regândească dialogul cu publicurile cointeresate. Reinventarea corporaţiei, pentru a folosi termenii lui John Naisbitt, este mai mult decât necesară în zilele noastre: aceasta reprezintă un element esenţial.

Citeste mai mult...

Constructe teoretice folosite în relaţiile publice

În studiul de faţă voi investiga ansamblul construcţiilor teoretice elaborate în câmpul relaţiilor publice pornind de la monumentala Encyclopedia of Public Relations (2005).

Citeste mai mult...

O viziune pentru Relaţiile Publice

"Valoare" şi "valori" sunt centrul viziunii mele pentru profesia de relaţii publice. Dacă examinăm istoria teoretică a relaţiilor publice descoperim faptul că jurnaliştii, teoreticienii critici şi majoritatea oamenilor au contestat valoarea şi valorile relaţiilor publice. Trebuie să ne întrebăm dacă această critică este bazată pe o lipsă de înţelegere a ceea ce facem sau dacă ea chiar reflectă adevăratul comportament al practicienilor. Cel mai probabil critica le reflectă pe amândouă. Prin urmare, ca teoreticieni ai relaţiilor publice, consider că trebuie să clarificăm, atât pentru noi cât şi pentru societate, ce fac practicienii sau ce ar trebui să facă, de ce fac ceea ce fac şi ce valoare au relaţiile publice pentru organizaţii şi pentru societate.

Citeste mai mult...

PR, o profesie care îşi caută încă reperele

În cadrul emisiunii televizate difuzate recent de CBS Sunday Morning, analistul şi comentatorul american Andrew Cohen încinge spiritele reprezentanţilor industriei de relaţii publice, acuzându-i de încălcarea flagrantă a normelor etice şi deontologice. "O profesie a cărei misiune este de a convinge publicul că un curcan este de fapt un vultur nu poate decât să încurajeze minciuna" susţine Cohen. "Dacă îmi arătaţi un reprezentant al industriei care nu distorsionează adevărul, vă voi dovedi că nu-şi poate găsi de lucru".

Citeste mai mult...

Dupa 50 de ani: Valoarea şi valorile relaţiilor publice

Sunt foarte onorat de faptul că am fost ales să ţin acest discurs cu ocazia celei de-a 50-a  aniversări a Institutului de Relaţii Publice (IPR). Nu pot pretinde că am fost implicat în relaţii publice pe toată durata acestor 50 de ani. Când Fundaţia pentru Cercetare şi Educatie în  Relaţii Publice a luat fiinţă  în 1956, eram un adolescent în primul an de liceu. Deşi am scris articole pentru ziarul liceului "Livewire" din Sulphur Springs, Iowa, eram mult mai interesat de cariera mea în baschet decât de relaţii publice. Acea cariera şi-a atins apogeul când am marcat 42 de puncte într-un meci din ultimul meu an de liceu – meci pe care echipa mea, The Hawks, l-a pierdut cu 72-49. Din moment ce acel meci devenise ultimul dintr-un şir de 59 de înfrângeri, am trecut repede de la baschet la jurnalism şi relaţii publice, când m-am înscris la Universitatea de Stat din Iowa, în 1960.

Citeste mai mult...

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP