29032024

Back Eşti aici:Home Articole ong-PR 2% pentru Fundaţia PACT

2% pentru Fundaţia PACT

Pin It

logo_pactAm descoperit cu surprindere programele Fundaţiei PACT. Recunosc doar auzisem de fundaţie, fără să ştiu prea multe despre proiectele lor înainte să-mi scrie Ioana Traistă, Manager Comunicare & PR al fundaţiei. Odată cu PACT, campania PR România 2% pentru cauza ta atinge un nou domeniu -  dezvoltarea sustenabilă a comunităţilor.

Fundatia PACT (Parteneriat pentru Acţiune Comunitară şi Transformare) este o organizaţie neguvernamentală şi non-profit activă în domeniile dezvoltării comunitare şi economiei sociale, înregistrată în martie 2006. Ne place să spunem că nu facem noi proiecte în mod direct, ci îi sprijinim pe oamenii cu iniţiativă din mediul rural să dezvolte ei înşişi propriile proiecte culturale şi educaţionale, să promoveze arta şi meşteşugurile tradiţionale, să rezolve probleme de infrastructură, să pornească mici iniţiative antreprenoriale cu impact social, sau în principiu să genereze orice proiecte relevante pentru comunitatea lor. (Ioana Traistă, Manager Comunicare & PR)

Fundaţia PACT contribuie la dezvoltarea sustenabilă a comunităţilor prin promovarea iniţiativelor locale şi regionale, a parteneriatului şi responsabilităţii sociale. Oferă consultanţă, facilitare, instruire şi mică finanţare grupurilor de cetăţeni interesaţi să deruleze proiecte şi afaceri la nivel local pentru dezvoltarea comunităţilor pe care le reprezintă. Până în prezent, au finanţat 95 de proiecte comunitare în comunităţi mici şi mijlocii în sudul României, au facilitat crearea a peste 150 de parteneriate şi au îmbunătăţit viaţa a peste 6,000 de persoane din medii dezavantajate.

România rurală funcţionează după reguli de cele mai multe ori nescrise, iar principalul capital al comunităţilor rurale îl reprezintă chiar oamenii locului – cu energia, entuziasmul şi perseverenţa lor. Pentru a-i sprijini in iniţiativele lor, prin care ei înşişi pot contribui direct la dezvoltarea comunităţilor de provenienţă, este nevoie de un Fond de Dezvoltare Sustenabilă, pentru a putea oferi comunităţilor locale nu numai un sprijin financiar pentru implementarea proiectelor propuse, dar şi flexibilitatea de a învăţa direct din experienţa generată de rezolvarea problemelor locale semnalate. Pentru aceasta, am creat fondul PACT pentru Comunitate, atât pentru a finanţa proiecte comunitare şi start-up-uri de iniţiative antreprenoriale cu profil social sau cultural, cât şi pentru a oferi formare şi consultanţă gratuite celor care iniţiază aceste acţiuni cu scopul de a susţine comunităţile locale. Astfel, toate resursele colectate din campania 2% de anul acesta se vor îndrepta către susţinerea acestui fond în anul următor. Vom lansa Fondul PACT pentru Comunitate în iulie anul acesta, iar până la finalul anului curent vom aloca în comunităţile locale suma de 130.000 RON, cu care vom susţine între 13 şi 26 de proiecte comunitare şi/sau iniţiative de antreprenoriat social sau cultural, cu sume între 5.000 şi 10.000 RON.

Până la 25 aprilie 2012, din campaniile 2% pe anii 2010 şi 2011 (întrucât banii sunt viraţi la final de an de campanie şi început de an următor), Fundaţia PACT a reuşit să strângă, datorită contribuţiilor prietenilor şi susţinătorilor săi, puţin peste 18.000 RON. Din acest total, o mică parte (6235 RON) a mers deja către constituirea fondului PACT pentru Comunitate, iar altă parte s-a îndreptat, în 2011, către finanţarea totală (cu câte 4500 RON) a două proiecte comunitare realizate de grupuri de iniţiativă ale localnicilor din comuna Brebu – satul Brebu Megieşesc şi comuna Ariceştii Zeletin – satul cu acelaşi nume, şi către finanţarea parţială (2781 RON din 4500 RON buget total) a unui proiect comunitar realizat de grupul de iniţiativă format din cetăţeni ai comunei Puchenii Mari – satul Miroslăveşti, toate 3 localităţile fiind situate în judeţul Prahova. În comuna Brebu, fondurile strânse au contribuit la organizarea unei tabere cu activităţi recreativ-educative pentru aproximativ 30 de copii ce provin din familii dezavantajate. În cadrul acestei tabere, copiii au participat la activităţi diverse: modelaj, ore de judo, desen, pictură, origami, quilling, întreceri sportive, gimnastică, jocuri, cursuri de comunicare şi exprimare corectă în limba română, cursuri de limba engleză, educaţie muzicală, cursuri de realizare a unui interviu şi a unui reportaj. În Ariceştii Zeletin am susţinut instruirea a 10 tineri pentru a forma o echipă de specialişti în domeniul pomiculturii şi înfiinţarea unei asociaţii de dezvoltare locală. În Puchenii Mari, grupul de iniţiativă a realizat un loc de joacă de care beneficiază aproximativ 300 de copii cu vârste cuprinse între 3 şi 14 ani, care locuiesc în satele Puchenii Moşneni şi Miroslăveşti.

În 2011, am lucrat cu peste 250 de voluntari din comunităţile în care am desfăşurat activităţi. Fiecare grup de iniţiativă (format în medie din aproximativ 5 localnici) din comunităţile în care lucrăm a implementat proiectele comunitare pe bază de voluntariat, contribuind astfel la schimbările din jur şi îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă din acea zonă. La rândul lor, au antrenat şi alţi voluntari (aproximativ 10 cetăţeni, în medie, pe lângă membrii iniţiali ai grupului) din comunitate, pentru a-i ajuta să implementeze cu succes proiectele propuse.


Recunosc că pe mine m-au convins nu numai pentru că au în echipă oameni cu experienţă în mediul non-guvernamental, cu expertiză şi profesionalist, dar şi printr-un detaliu de factură emoţională - proiectele menţionate mai sus se desfăşoară în judeţul meu de baştină :). Au un site tare simpatic şi va invit să le descoperiţi proiectele. Având în vedere varietatea de ONG-uri pe care vi le-am recomandat în cadrul campaniei, nu cred că e cineva care nu va redirecţiona cele 2% din impozitul pe venit până pe 25 mai. Articolul face parte din campania 2% pentru cauza ta, o campanie de responsabilizare socială PR România pentru redirecţionarea 2% din impozitul pe venit către o organizaţie neguvernamentală (asociaţie sau fundaţie).

Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP