26092020

Back Eşti aici:Home Articole Digital PR Bobby Voicu: Bloggerul este omul care recomanda

Bobby Voicu: Bloggerul este omul care recomanda

Pin It
bobby_voicuAm văzut că implicarea dumneavoastră în campania pentru lansarea televizorului LCD LH5000 de la LG a avut la bază relaţia cu o persoană cunoscută. Dincolo de recomandare, ce alte elemente contează, pentru un blogger, atunci când alege să susţină o cauză, un produs sau o persoană?

Contează foarte mult să fie legat de interesele bloggerului. Eu voi promova evenimente legate de blogging, de auto şamd, pentru că asta mă interesează, chiar dacă nu mi le-a recomandat cineva cunoscut.

Cum consideraţi că a evoluat în ultimii ani consumul de produse stimulat de comunicarea online?

Dacă întrebarea e ceea ce cred eu că e, adică dacă se observă o influenţă în vanzarea de produse de consum datorate online-ului ... nu am idee. Nu există studii (cel puţin nu publice) care să evidenţieze clar conversia campaniilor pe online când e vorba de vânzări.

Care consideraţi că este rolul bloggerilor în influenţarea opiniei publicului cu privire la anumite produse/persoane/idei?

Bloggerul este omul care recomandă un produs. Dacă audienţa sa are încredere, atunci e un centru de influenţă foarte bun. Dacă nu, e doar o persoană care scrie despre ceva.

Am observat că au un mare success în blogosferă campaniile de mediu şi cele cu un fundament civic. Putem afirma că bloggerii se vor implica mai uşor în susţinerea unor campanii de relaţii publice cu acest profil?


Depinde ce înseamnă implicare. Dacă vor scrie mai mult? Poate, fiindcă e "cul" să scrii despre eco şi social. Dacă se vor implica în mod real? Nu cred că vor fi prea mulţi.

O altă categorie la care bloggerii sunt foarte activi este cea a criticii exprimate la adresa stării de fapt a lucrurilor. Din perspectiva gradului de seriozitate cu care sunt redactate, consideraţi articolele din această categorie un tip de "citizen journalism"?

Nu. Nu se pune în context discuţia, nu se caută argumente (altele decât cele emoţionale), nu se încearcă aflarea de noi informaţii. Poate fi numit, dacă vrei, raportare cetăţeanească, în nici un caz jurnalism cetăţenesc.

Cum consideraţi că va evolua relaţia dintre bloggeri şi PR-işti, în condiţiile în care au existat mai multe ocazii de "negociere" a condiţiilor de colaborare?

În funcţie de oameni. Până la urmă se va ajunge la un status quo, la un sistem de funcţionare care nu va fi stabilit clar nicăieri. Va fi doar un sistem care "merge".


Foto Bobby Voicu: Florin Constantin


Bogdan Andrei Voicu a.k.a. Bobby Voicu. E în online de vreo 4-5 ani. Ca ocupaţie. Pe net se dă din ‘97.
Conform "declaraţiilor" sale, a ajuns relativ cunoscut în mediul online din următoarele motive:
- a apărut în Business Magazin într-un articol în care se spunea că face bani din bloguri şi că are 6 masini;
- are o emisiune la RadioLynx unde a invitat multă multă lume din online (mai ales bloggeri) într-un an şi jumătate;
- a pornit un forum pentru bloggeri (Blogoree.ro devenit FTW.ro) - continuat cu nişte workshop-uri (Blogoree Workshops) şi un turneu prin ţară (Blogoree Romanian Tour) - care acum are aproape 1000 de membri înscrişi;
- spune că e mare, ocupă spaţiu mult, vorbesc mult şi tare şi când râde îl puteţi auzi pe o rază de 100m. Şi râde destul de des.

Din aprilie 2008 până în februarie 2009 a fost Community Manager pentru Yahoo! România.
A terminat Finanţe-Bănci la ASE şi vrea să plece în jurul lumii. Nu-i place să aibă şef şi nici să lucreze pentru cineva.

Proiectele în care este implicat în România sunt:
Blog of Romania (articole traduse din blogosfera romaneasca, precum si continut original)
Automod.ro
FTW.ro - Promovează-ţi articolele
Forumul bloggerilor - Ajutor pentru bloggeri
CapsLock - Industria online din Ro
DaDa Moda - Blog de modă
Automod - Blog auto
Forumul afiliatilor - Ajutor pentru afiliaţi
rpmGO - Blog auto [en]
Mai scrie în engleză pe BobbyVoicu.com.


Interviu realizat de Andra Larisa Zaharia, Forum for International Communications

 

Pin It

Parteneri

Logo Vodafone    BT Logo Aliniat Central          Oxygen Logo nou     BDR 25 years logo web