28032024

Back Eşti aici:Home Articole Digital PR "Nu cred că este normal să fim numai online sau numai offline, ci cred că este foarte important să fim in line." De vorbă cu Paula Apreutesei, Business Strategy Manager Microsoft South East Europe

"Nu cred că este normal să fim numai online sau numai offline, ci cred că este foarte important să fim in line." De vorbă cu Paula Apreutesei, Business Strategy Manager Microsoft South East Europe

Pin It
paula_apreuteseiConsideraţi că viaţa online, acest “al treilea loc” aşa cum îl numiţi, a devenit o dependenţă pentru noi, consumatorii? Îşi mai pot face companiile auzite mesajele în acest spaţiu, deja supraaglomerat?

Da, categoric, cred că al treilea loc a devenit foarte important. După ce am asigurat un echilibru între viaţa de acasă, primul loc, şi cea de la serviciu, cel de-al doilea, avem nevoie de un al treilea loc în care să ne petrecem timpul, să ne informăm, să fim cu noi înşine şi cu pasiunile noastre.

În contextul economic actual,acest al treilea loc a devenit al doilea pentru că este posibil ca momentan unele persoane să nu mai aibă job. Din acest motiv, în comunicarea cu colegii mei din organizaţiile non-guvernamentale care activează în comunităţi, i-am încurajat întotdeauna să le arate oamenilor această oportunitate pentru ca internetul să devină locul în care ei să poată fi în continuare conectaţi cu lumea.

Două dintre caracteristicile social media sunt interactivitatea şi rata mare de răspuns. Sunteţi de părere că acestea pot acţiona şi ca dezavantaje pentru o companie care alege să comunice cu stakeholderii săi în acest fel?

Cred că rata mare de răspuns este foarte importantă, fiind practic un barometru care arată opinia consumatorilor. Aceste sondaje şi comentarii pozitive sau negative care vin din partea persoanelor din online nu ar trebui totuşi să fie criteriul pe baza căruia să luăm o decizie majoră; nu cred că este normal să fim numai online sau numai offline, ci cred că este foarte important să fim in line, să fim la curent cu ceea ce se întâmplă în jurul nostru şi, cel mai important, oriunde am fi, să fim noi înşine.

"The world is flat", noile media difuzează pe orizontală, foarte rapid, diluând mesajele. Care credeţi că sunt efectele acestei modalităţi de comunicare?

Modalitatea de comunicare online este în primul rând foarte rapidă, stilul de viaţă digital a prins generaţiile tinere, în ultimii 20 de ani apărând noi modalităţi de a comunica la care trebuie să ne adaptăm. Trebuie să fim întotdeauna atenţi la audienţa căreia ne adresăm. PR înseamnă gestionarea unor relaţii pe termen lung, managementul reputaţiei, de aceea este important să cunoaştem oamenii care influenţează acest mediu online, cum putem naviga în această multitudine de informaţie şi de păreri, pentru că nu îi putem mulţumi pe toţi, nu putem ţine pasul cu fiecare.

Consideraţi că o organizaţie cu o strategie coerentă în online, care să comunice programatic cu publicurile sale prin intermediul social media, ar avea succes la noi în ţară?

Eu cred că are deja succes şi în România. Rata de adopţie a tehnologiilor noi este extraordinar de mare. Am văzut acest lucru în cazul telefoanelor mobile, ca să dau un exemplu la îndemână şi care a depăşit rata de penetrare de 100%. Toată lumea este interesată de tehnologiile noi, aşadar este intersată şi să pătrundă în social media, mai ales că telefonul mobil este unul dintre mijloacele de comunicare prin care poate să fie pe Twitter sau să scrie mesaje în mai puţine caractere decât ar scrie un sms. Aşadar această creştere este explozivă, iar la Microsoft suntem atenţi ca în virtual press room să existe mesaje special concepute pentru canalele sociale, fie că vorbim de Twitter, Facebook sau altele de acest fel, şi să construim social media release astfel încât mesajele să poată fi preluate foarte uşor de bloggeri şi să poată ajunge la audienţa noastră.

Aţi absolvit ASE-ul, secţia cibernetică şi informatică economică, iar în prezent sunteţi Business Strategy Manager în cadrul Microsoft South East Europe. Ce înseamnă să deţineţi o funcţie de conducere într-un domeniu dedicat cu preponderenţă bărbaţilor?

Nu aş putea spune că domeniul tehnologiei informaţiei este dedicat preponderent bărbaţilor. Noi avem o iniţiativă care ne numeşte femeile în IT, “women in IT”, care nu pleacă de la diversitatea aceasta legată de gen, ci pleacă de la faptul că decizia în societatea cunoaşterii se bazează foarte mult pe atuurile pe care le au femeile şi mă refer aici la loialitatea faţă de un anumit brand, la acel instinct matern care presupune grijă şi o bună gestionare a unei relaţii pe termen lung, aşadar nu aş spune că am avut avantaje sau dezavantaje.

Am fost cercetător, am lucrat la Institutul pentru Tehnică de Calcul într-o echipă care includea şi femei. În Microsoft avem de asemenea o bună reprezentare, însă ne dorim să avem o reprezentare şi mai mare. Prin urmare, încurajez tinerele care sunt pasionate de tehnologie să aleagă o carieră în software, să aleagă tehnologia informaţiei pentru că după cum vedem acesta a schimbat lumea şi va continua să o schimbe.


Paula Apreutesei este Business Strategy Manager în cadrul Microsoft South East Europe. Licentiată a Academiei de Studii Economice din Bucureşti, secţia Cibernetică şi Informatică Economică, doctor în Informatică Economică, Paula Apreutesei lucrează de mai bine de 20 ani în domeniul IT. A fost redactor şef al revistei PC World (IDG), iar în 1997, odată cu deschiderea filialei locale, s-a alaturat echipei Microsoft România, în calitate de Marketing Manager.
Interviu realizat în cadrul Romanian PR Week 2009, de Andreea Pană, Forum for International Communications
Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP