21102021

Back Eşti aici:Home Articole Digital PR PR-ul Online: tendinţe, repere şi neajunsuri. Un interviu cu Orlando Nicoară, General Manager al Mediapro Interactiv

PR-ul Online: tendinţe, repere şi neajunsuri. Un interviu cu Orlando Nicoară, General Manager al Mediapro Interactiv

Pin It

orlando_nicoaraNe îndreptăm cu paşi repezi spre conectarea continuă, şi anume creşterea numărului de utilizatori de internet mobil. Care credeţi că sunt modalităţile prin care Relaţiile Publice ar putea pătrunde în acest segment?

Mobilul este tot o platformă de comunicare, un mediu pe care user-ii încep să-l folosească aşa cum bine ai spus tu în momentul de faţă, dar suntem încă departe de ceea ce se întâmplă în ţările avansate, deşi consumul de informaţii şi chiar şi de entertainement pe mobil e în creştere. Practic nu există nişte reguli setate în mod clar pentru comunicarea sau pentru PR-ul pe mobile. E acelaşi lucru. Gândeşte-te că, în momentul de faţă, majoritatea site-urilor de ştiri, şi chiar şi a blogurilor, sunt adaptate şi au versiuni de mobile, astfel încât, în momentul în care intri pe respectivul site de pe un telefon, eşti redirectat automat către versiunea de mobile. Din punctul ăsta de vedere, e un alt mediu pe care îl foloseşti în atingerea targetului tău.

Advertoriale sau conţinut publicitar delimitat clar? Cum ar trebui marcată promovarea online?


Eu sunt pentru conţinut clar delimitat, adică am încercat de fiecare dată când am mers pe partea de advertorial şi am intrat în zona de editorial să le marcăm ca atare. Eu sunt adeptul marcării ca atare a faptului că este un conţinut plătit.

Cum este văzut PR-ul în România: ca promovare de produse sau ca promovare de idei?

În mod normal, PR-ul trebuie să promoveze produse şi nu-mi dau seama, pentru că nu sunt foarte conectat la zona de PR din România, dar aşa o văd eu. Adică PR-ul pentru produs, cu un serviciu în spate, bineînţeles. Acum voi ştiţi mai bine cum se întâmplă în lumea voastră, a PR-iştilor, dacă e promovare de idei sau promovare de produse.

Cât de conştienţi sunt dezvoltatorii de proiecte online de importanţa factorului user experience?

Deloc, aproape deloc, din păcate. E o zonă care cred că se va dezvolta destul de mult în perioada următoare, pentru că fiecare produs din online se adresează unui user, şi atunci el e cel care îşi dă verdictul final folosind respectivul produs.

Cum credeţi că vor evolua platformele interactive româneşti în viitorul apropiat?

În afara Neogen-ului, care să spunem că se defineşte ca o platformă socială, alte platforme sociale pur româneşti nu prea există. Deci este destul de greu să dăm o prognoză. Doi la mână, gândeşte-te totuşi că suntem a treia sau a patra ţară din punct de vedere al traficului generat pe Hi5, ceea ce spune destul de mult şi că Facebook devine din ce în ce mai consumabil în România în momentul de faţă, dar e departe de Hi5. Deci, practic, reţelele româneşti, dacă vor apărea şi dacă se vor dezvolta, cred că vor trebui să se ducă pe anumite nişe pentru a reuşi să concureze cu Facebook sau Hi5 sau ce va mai apărea, chiar şi Twitter, pe care o poţi denumi ca un fel de reţea socială în care comunici mult mai rapid.

Definiţi două tendinţe majore pentru PR-ul online din România?

E greu să vorbim despre tendinţe într-un domeniu care abia acum face primii paşi. Practic, mă uit şi eu destul de interesat la ceea ce se întâmplă în zona de PR online şi cred că oamenii de PR tradiţional au început să conştientizeze ceea ce se întâmplă în online şi că online-ul este un alt mediu pe care ar trebui să-l exploateze, abia de un an de zile, un an şi ceva, poate doi ani de zile. Deci cred că e destul de greu să vorbim despre tendinţe majore. În momentul de faţă, cred că putem vorbi de panică în rândul oamenilor de PR, pentru că mediul online nu poate fi controlat sau nu e controlat la nivelul la care se întâmplă lucrurile în offline. Şi atunci cred că suntem în stadiul de panică, în care lumea încearcă să-şi dea seama ce se întâmplă şi cum ar putea să controleze mesajul la fel cum se întâmplă în offline, lucru care nu se poate. Şi probabil că le va lua ceva vreme până să-şi dea seama că online-ul nu poate fi controlat la nivelul offline-ului.



Orlando Nicoară este General Manager al Mediapro Interactiv, divizia online a grupului Mediapro. Orlando Nicoară a fondat în 1998 agenţia de publictate online Ad.ro, considerată printre primele de acest gen de pe piaţa românească. În 2001 a ocupat funcţia de director de dezvoltare la Netbridge, şi în acelaşi an deschide agenţia de publicitate online Boom.ro. În 2005 a devenit director general al Netbridge, iar un an mai târziu demisionează din aceasta funcţie, ocupând, în iulie 2006, funcţia de General Manager al Mediapro Interactiv, divizia online a grupului Mediapro, poziţie pe care o deţine şi în prezent. În noiembrie 2008 cumpără blog-ul Monden.info, care devine astfel primul blog achiziţionat din România, iar în 2009 achiziţionează Felicitari.com. Este acţionar majoritar al Hotcity.ro.



Un interviu realizat în cadrul Romanian PR Week 2009, de Andra Larisa Zaharia, Forum for International Communications

Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central    GFPR new logo web            logo SMP          chapter4 logoSigla Action Global Communications web dccom LOGO nou siteGMP logo 2        Logo ThePublicAdvisors  logo oxygen site