28032024

Back Eşti aici:Home Interviuri Experti romani Despre începuturi: În dialog cu Ana Maria Diceanu, noul partener GMP PR

Despre începuturi: În dialog cu Ana Maria Diceanu, noul partener GMP PR

Pin It

ana-maria_diceanuAm cunoscut-o pe Ana Maria Diceanu în toamna lui 2001, undeva la debutul parcursului ei profesional. Ana organiza de zor prima ei conferinţă de presă la Allianz-Ţiriac şi am remarcat de pe atunci energia seducătoare pe care o degaja în jur. Ne-am revăzut ulterior la un traning şi apoi mai des când am intrat propriu-zis în branşă, dar o văd şi acum cu ochii şi mintea primei întâlniri.

Acea atenţie neostenită pentru lumea din jur, acea ardere şi rigoare pentru lucruri aparent neînsemnate, umorul oarecum molipsitor, toate la un loc parcă prevesteau partenerul de business ce avea să devină. Căci Ana a devenit din această lună partener în cadrul agenţiei GMP PR, alături de Ioana Mănoiu şi Felix Tătaru, după 7 ani frumoşi şi prolifici petrecuţi în agenţie. Motiv pentru care îi urăm şi noi multe realizări frumoase şi un parcurs profesional cât mai lin. (D.O.)

Mă adresez acum partenerei Ana-Maria Diceanu. Cum te simţi în noul rol?


La început am fost puţin temătoare, dar ulterior am realizat ca responsabilităţile actuale nu diferă cu mult de cele pe care deja le aveam. M-am gândit la început dacă nu cumva lumea o să mă privească cu alţi ochi sau o să aibă alte aşteptări de la mine, dar echipa GMP PR este atât de relaxată şi unită încât am trecut repede peste acest gând.
Şi aşa cum a spus şi Felix, în trei este mai bine. Smile

Cum ai primit vestea? Te aşteptai?


Poate sunt mulţi cei care se întreabă cum două persoane atât de diferite pot face "casă bună". Şi trebuie să le dau dreptate, pentru că asta este o întrebare pe care ne-o punem şi noi. Relaţia mea cu Ioana este una bazată pe dialog, sinceritate şi respect pentru defectele celeilate. În cei 7 ani, Ioana a ştiut tot timpul ce este acel lucru de care am nevoie, de fapt asta face Ioana cu toată echipa GMP PR. Deci în momentul în care m-a invitat la o discuţie cu ea şi Felix, am bănuit că sunt veşti bune.

Care ar fi elementele de bilanţ pentru ultimii 7 ani petrecuţi în GMP?


În primul rând echipa. Aşa cum povestesc de fiecare dată, când am venit în GMP a existat un moment în care eu şi Ioana eram echipa de PR. Oamenii care lucrează acum în GMP PR sunt în opinia mea cei mai buni şi dedicaţi oameni de PR pe care îi cunosc. Echipa nu este meritul meu, dar cred că Ioana a găsit în mine tot timpul un sprijin când vine vorba de echipă, mai ales că în ultimul timp recrutarea a căzut şi în responsabilitatea mea.

Aş menţiona toamna lui 2010, când am înfiinţat departamentul de crisis management care a avut ocazia să interacţioneze cu aproximativ 80% dintre clienţii agenţiei.

Tot 2010 este anul în care am început să lucrăm cu clienţii pe partea de măsurare şi să îi convingem să aloce bugete de PR pentru studii de percepţie şi awareness.

Apoi 2011, când am decis să dezvoltăm capacităţile de social media, iar acum avem deja o echipă cu 2 oameni care lucrează integrat pe aproape toate proiectele agenţiei.

2011 este şi anul în care am anunţat-o pe Ioana că o sa devin mamă. Ulterior mi-a mărturisit că i-a fost teamă că o sa mă întorc la birou cu mai puţini neuroni Smile, dar i-am explicat că s-au regenerat cei pierduţi la naştere Smile.

3 sedii schimbate în 7 ani, toate sediile lângă o biserică Smile.

Ne-am cunoscut cu mulţi ani în urmă, pe vremea când îţi faceai dubutul profesional la Allianz Ţiriac. Ce s-a schimbat major de atunci? Prin câte "renovări" profesionale ai trecut?


Interesant că mă întrebi asta pentru că experienţa Allianz-Tiriac joacă un rol important în traiectoria mea profesională ... şi anume crisis management. Prima mea conferinţă la Allianz-Tiriac a fost umbrită de 9/11. Atunci am înţeles ce înseamnă o criză, care sunt implicaţiile, care sunt jucătorii, care sunt instrumentele de comunicare şi puterea mesajelor. A fost un moment care m-a marcat şi iată că acum, după aproape 12 ani, iubesc să gestionez crizele şi să fiu în mijlocul haosului din jurul lor.

Astfel prima oprire în carieră a decis cumva drumul. De asemenea, experienţa din corporaţie, şi mai ales că a fost vorba despre o companie care vorbeşte în cifre multe, m-a ajutat să gândesc business. Creativitatea a intrat în ecuaţie în momentul în care am ales GMP, iar acum înţeleg să traduc creativitatea în limbaj de business atunci când este nevoie.
Allianz-Ţiriac a fost o oprire importantă pentru mine, am învăţat business, am învăţat crisis management, am învăţat product PR, am înţeles tainele comunicării interne şi am cunoscut oameni din presă cu care încă mai păstrez legătura.

Intenţionezi o reîmprospătare a diviziilor de business de care te-ai ocupat în ultima perioadă?


Divizia de social media se reîmprospătează singură de la o zi la alta, pentru că doar aşa poate să supravieţuiască. Ceea ce îmi doresc însă este să venim cu idei şi soluţii dincolo de social media, şi aici mă refer la tehnologii noi, aplicaţii inovatoare, servicii online etc.

Pe partea de crisis, echipa este una matură şi trecută prin focuri. Avem în echipă foşti jurnalişti, oameni de PR cu experienţă de peste 5 ani în corporate communication si reprezentanţi ai generaţiei Y, experţi în online. În total suntem 6 „pompieri” care se activează când „arde”.

Ce îmi propun în următorii doi ani este să dezvoltăm instrumente proprii de măsurare şi evaluare pe care să le oferim clienţilor. Deja nu mai este suficient să aratăm rapoarte de evaluare media sau evaluare a activităţilor din social media.

Cum vezi relaţia ideală cu partenerii business-ului GMP PR? Unde începe şi unde se termină pentru tine graniţa dintre prietenie şi rigoare profesională?


Relaţia ideală pentru mine este bazată pe încredere şi pe completare. Ioana ştie că mie nu îmi place să fac networking şi niciodată nu m-a împins să fac asta. Pe de alta parte, eu ştiu că ei nu îi plac studiile complicate şi nu mă deranjează să gestionez eu partea asta. De asemenea, suntem conştiente că eu sunt mai critică şi ea mai îngăduitoare, deci adevărul trebuie să fie undeva la mijloc. În cei 7 ani am învăţat să convieţuim, sau cum îmi place mie să zic, ne-am învăţat tabieturile.
Dacă stau bine să ma gândesc, noi suntem două colege prietene. Prietenia noastră constă în susţinere reciprocă la locul de muncă. Puţine sunt momentele în care ieşim împreună, dar numeroase sunt momentele în care ne împărtăşim probleme personale.

În ceea ce priveşte relaţia cu Felix, ne vedem rar, dar de fiecare dată are un sfat pentru mine şi viaţa mea personală. Pe plan profesional, ştiu că are încredere în mine şi e suficient.



Ana Maria Diceanu este începând cu această lună partener în cadrul agenţiei GMP PR, alături de Ioana Mănoiu şi Felix Tătaru. Ana Maria a împlinit anul acesta 7 ani în GMP PR, timp în care a ocupat pe rând funcţiile de PR Director, Head of Crisis Division şi Business Development Director. În 12 ani de experienţă în comunicarea corporate şi reputation management, Ana Maria a gestionat din poziţia de consultant proiecte complexe precum procesul de IPO al A&D Pharma, achiziţia activelor Tractorul Braşov sau campania pentru Bucureşti semnată Apa Nova. Campaniile gestionate de ea au fost recunoscute şi premiate atât la nivel national, cât şi internaţional. A absolvit Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării şi este printre puţinii oameni de PR din România cu Diplomă Chartered Institute of Public Relations Londra.



Interviu realizat de Dana Oancea. Copyright PR Romania. Toate drepturile rezervate.

Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP