06082020

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari Relaţiile cu investorii. Un studiu recent al Institute for Public Relations

Relaţiile cu investorii. Un studiu recent al Institute for Public Relations

Pin It

Alexander Laskin, reputat practician şi specialist în relaţii publice, publică în cadrul Institute for Public Relations un raport în care analizează dimensiunea relaţiilor cu investitorii. Studiul porneşte cu o trecere în revistă a contextelor istorice în care au apărut şi mai apoi s-au dezvoltat relaţiile dintre manageri şi investitori.

Deşi acestea sunt considerate a fi un fenomen postbelic, Laskin observă că relaţiile cu investitorii pot fi identificate mult mai devreme, încă din secolul 17, de la apariţia primelor companii de tip asociativ, precum Compania Olandeză a Indiilor de Est, sau chiar din secolul 13, cazul companiei miniere Stora Kopparberg. Comparativ cu acestea, prima companie publică din Statele Unite, Boston Manufacturing Company, fondată în 1814, este un studiu de caz de dată recentă. Însă până după cel de-al doilea război mondial, managementul nu a acordat foarte multă atenţie relaţiilor cu investitorii. De abia din 1945 se poate vorbi de relaţiile cu investitorii în sensul în care le cunoaştem astăzi. Alexander Laskin identifică trei etape ale acestora: era comunicaţiilor (1945-1970), era financiară (1970-2000) şi era sinergiei (după anii 2000).

Laskin enumeră o serie de momente importante în evoluţia acestui tip de relaţii corporative. Printre acestea se numără contribuţia adusă de preşedintele General Electric, Ralph Cordiner, care în 1953 a creat un departament care se ocupă de comunicarea cu stakeholderii sau schimbarea de atitudine care a marcat momentul trecerii în era financiară, când accentul s-a mutat de la mass media la comunicarea faţă în faţă cu stakeholderii instituţionali şi analiştii financiari.

Astăzi, conform lui Laskin, relaţiile cu investitorii au intrat în era sinergiei, caracterizată prin modificarea strategiilor corporative în funcţie de feedback-ul primit, includerea în comunicarea organizaţională atât a ştirilor pozitive cât şi a celor negative, precum şi contribuţia specialiştilor în relaţiile cu investitorii la luarea deciziilor corporative.

Studiul este disponibil pe site-ul instituteforpr.org, la următoarea adresă: http://www.instituteforpr.org/essential_knowledge/detail/investor_relations/

Pin It

Parteneri

 Logo Vodafone       BT Logo Aliniat Central               logo oxygen site