13082020

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari Soluţii pentru transmiterea mesajelor în medii informaţionale suprasaturate. Rezultatele unui sondaj IABC

Soluţii pentru transmiterea mesajelor în medii informaţionale suprasaturate. Rezultatele unui sondaj IABC

Pin It
International Association of Business Communicators a publicat rezultatele sondajului privind difuzarea mesajelor în mediile suprasaturate de informaţie. Acesta a fost realizat de Martin J. Eppler şi Jeanne Mengis, incluzând studii de caz, cercetare bibliografică şi sfaturi utile privind transformarea mesajelor într-un mod eficient pentru a capta atenţia receptorilor din cadrul mediilor suprasaturate.

Rezultatele indică faptul că metodele vizuale, precum diagramele sau graficele, pot fi foarte eficiente în cazul comunicării interne deoarece ajută la reducerea volumului informaţional, dar acestea nu sunt folosite foarte des în cadrul comunicării interne, chiar dacă comunicatorii utilizează metodele vizuale în comunicarea externă. Tehnicile vizuale ajută la agregarea informaţiei, evidenţierea legăturilor dintre diferite concepte şi ajută la o mai bună înţelegere şi memorare a informaţiilor. Principalele motive pentru care acestea nu sunt aplicate în mediul intern sunt lipsa de iniţiativă a comunicatorilor în această direcţie, o nevoie de simplificare a instrumentelor vizuale pentru a fi cât mai eficiente şi lipsa de timp care nu permite dezvoltarea unor astfel de instrumente.

Cercetătorii enunţă şase principii de reducere a supraîncărcării informative în comunicarea de afaceri:
1. Surpriza familiară – mesajul trebuie transmis într-un mod original şi stimulant, dar totodată accesibil
2. Privire de ansamblu detaliată – publicul ţintă trebuie să aibă o privire de ansamblu asupra contextului
3. Stabilitate flexibilă – în comunicare trebuie folosită o structură eficientă care să fie uşor de recunoscut şi totodată suficient de flexibilă
4. Complexitate simplă – mesajele trebuie să aibă legătură cu cele transmise anterior; trebuie să existe o selecţie a mesajelor, să se transmită esenţialul şi să nu se transmită detaliile irelevante
5. Redundanţa concisă – mesajul trebuie să fie accesibil mai multor tipuri de publicuri ţintă, prin intermediul mai multor canale care să faciliteze înţelegerea
6. Totalitate incompletă – publicul trebuie implicat, stimulat; el trebuie să preia informaţia şi să o aplice în propriul său context

Jeanne Mengis declară: "Am formulat aceste principii sub forma unor paradoxuri pentru a stimula comunicatorii să reducă mesajele şi să îşi adapteze mecanismele într-o manieră echilibrată în aşa fel încât să reducă supraîncărcarea informaţională."

Mai multe detalii privind acest studiu sunt accesibile la http://news.iabc.com/index.php?s=press_releases&item=163
şi la
http://socialmediareleases.x.iabc.com/2009/02/18/iabc-publishes-report-to-help-members-prepare-messages-for-information-overload-environments/
Pin It

Parteneri

 Logo Vodafone       BT Logo Aliniat Central               logo oxygen site