28032024

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari Consumatorii americani adoptă din ce în ce mai mult o atitudine „eco-friendly” încercând în acelaşi timp să economisească şi bani în această perioadă economică instabilă

Consumatorii americani adoptă din ce în ce mai mult o atitudine „eco-friendly” încercând în acelaşi timp să economisească şi bani în această perioadă economică instabilă

Pin It
Consumatorii americani adoptă din ce în ce mai mult o atitudine „eco-friendly” încercând în acelaşi timp să economisească şi bani în această perioadă economică instabilă, relevă un studiu al NY - GfK Roper Consulting. Cercetarea a fost efectuată în perioada mai-iune 2008, în Statele Unite, şi în cadrul ei au fost intervievate aproximativ 2.000 de persoane cu vârsta de peste 18 ani.

Americanii sunt preocupaţi de problemele mediului înconjurător. Aproximativ trei sferturi dintre ei (72%) consideră că ştiu destule despre problemele de mediu, iar 28% caută adesea informaţii privind acest subiect. Cel mai des întâlnite metode eco sunt cele care ajută indivizii să economisească. Astfel, 66% dintre americani au cumpărat becuri economice şi 58% au achiziţionat electrocasnice cu un consum energetic redus. Însă chiar şi în aceste condiţii, nu toate produsele ecologice cumpărate de americani sunt economice. 72% dintre respondenţi au declarat că utilizează hârtie reciclată, 64% folosesc produse ecologice de curăţare şi 57% detergent ecologic, în ciuda faptului că acestea costă mai mult decât mărcile obişnuite.

Majoritatea consumatorilor continuă să creadă că trebuie să existe un echilibru între creşterea economică şi protecţia mediului (de la 75% în 2007 la 78% în 2008), dar din cauza crizei financiare au intervenit schimbări la nivelul percepţiei imporţantei celor două. Astfel, dacă în 2007, 69% dintre respondenţi considerau că mediul este o problemă mult mai importantă decât economia, în 2008 numărul persoanelor care cred acest lucru s-a redus la 55%. A avut loc de asemenea o schimbare de perspectivă în ceea ce priveşte protecţia mediului: s-a trecut de la o gândire ecologică generalizată la acţiuni ecologice practice şi activităţi care au efect atât pe termen scurt cât şi pe termen lung asupra economiei.

Atunci când respondenţii au fost întrebaţi cine, în opinia lor, ar trebui să se ocupe în principal de problemele de protecţie a mediului, 46% au numit guvernul, 39% consideră că aceasta reprezintă o problemă personală, iar 32% consideră că problemele de mediu ar trebui să fie rezolvate de corporaţii. Majoritatea respondenţilor (70%) consideră că în general corporaţiile americane nu-şi îndeplinesc obligaţiile ecologice. Chiar şi atunci când corporaţiile americane acţionează pentru protecţia mediului, consumatorii rămân sceptici: 68% consideră că astfel de măsuri sunt luate pentru a îmbunătăţi imaginea companiei şi doar 29% cred că sunt făcute doar pentru beneficiul mediului. În acelaşi timp, companiile care nu sunt preocupate de mediu se pot trezi cu probleme: 30% dintre consumatori au declarat că evită să cumpere produse de la companii pe care nu le consideră a fi responsabile din punct de vedere ecologic şi 22% dintre respondenţi boicotează organizaţiile care daunează mediului şi resurselor naturale.

Pentru mai multe detalii, accesaţi http://www.gfkamerica.com/newsroom/press_releases/single_sites/003698/index.en.html
Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP