28032024

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari Cannes Lions 2022 – Cum reflectă PR-ul noua lume în care trăim

Cannes Lions 2022 – Cum reflectă PR-ul noua lume în care trăim

Pin It

Cannes Lions 2 copy

La prima ediție live a festivalului, după ce restricțiile cauzate de pandemie au luat sfârșit, PR-ul va juca un rol important în temele de discuție. Vor avea loc paneluri cu subiecte de mare interes pentru storytellers și nu numai, precum încălzirea globală, sănătate, inteligență artificială, metaverse, sport și multe altele.

Este anul în care lumea creativă a scăpat de constrângerile date de distanțare socială, restricții de călătorie și în care campaniile de PR au putut, în sfârșit, să profite de toate tool-urile și resursele la care nu au mai avut acces în ultimii doi ani. Dar este și un moment plin de transformări. Lumea s-a schimbat în ultimii doi ani mai mult decât oricând într-un interval comparabil. Pandemia, războiul, încălzirea globală, the great resignation, metaverse sunt subiecte care erau fie marginale, fie inexistente în 2019. Post-pandemie, ne-am întors la viața cu care eram obișnuiți, dar într-o lume care nu mai e la fel ca cea pe care am lăsat-o în urmă.  

Este, probabil, anul în care vom vedea foarte multe campanii despre “coming back together” și despre reconectarea cu persoanele apropiate, despre cum să trăim mai sănătos și să protejăm mai bine mediul, despre incluziune și toleranță. Trăim în continuare într-o perioadă în care subiectele cele mai importante dau naștere la polarizări, dar soluția pentru a trăi bine este empatia și înțelegerea celor din jur.

Înscrierile la această secțiune vor trebui să demonstreze originalitate, strategie și un impact real în comunitățile în care au rulat. Sustenabilitatea, diversitatea, echitatea și incluziunea, sunt doar câteva subiecte cu puternic impact cultural și social pe care brandurile și creativii cu siguranță le-au luat în considerare în campaniile înscrise anul acesta.

Aceste subiecte nu sunt importante doar pentru că sunt la modă, ci pentru că, în acest moment, consumatorii așteaptă ca brandurile să se implice social, să ia decizii etice, să aibă inițiative de reducere a impactului asupra mediului și să ia o poziție în probleme politice. Vremurile în care singurul scop al unei companii este să genereze profit pentu acționari au trecut. Desigur, profitul rămâne principalul obiectiv al companiilor, pentru că fără profit, acestea ar înceta să existe, dar teoria lui Milton Friedman nu mai stă în picioare în 2022. Companiile trebuie să arate că sunt interesate și de comunitățile în care activează, iar PR-ul este instrumentul care ajută cel mai mult în atingerea acestui obiectiv.  

Simon Cook, CEO-ul Cannes Lions, a declarat că “Programul de anul acesta este axat pe temele cheie pe care industria ni le-a semnalat ca fiind cele mai apăsătoare. Mai mulți CEO, CMO, activiști și lideri mondiali se vor întâlni pentru a le discuta, a lua atitudine, a găsi soluții și a demara progresul prin creativitate”.

Ne așteptăm la o competiție interesantă, mai ales că subiectele prezentate mai sus chiar pot fi abordate cu multă creativitate.

Pin It

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP