14082020

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari Americanii, mai mult online si radio, mai putine ziare si televiziune

Americanii, mai mult online si radio, mai putine ziare si televiziune

Pin It
Conform celui de-al doilea studiu anual realizat de Opinion Research Corporation şi sponsorizat de ARAnet, americanii se îndreaptă din ce în ce mai mult către online şi radio pentru ştiri şi informaţii, bazându-se din ce în ce mai puţin pe ziare şi televiziune. Utilizarea ziarelor a scăzut cu 4,1%, cea a televiziunii cu 3,6%, în timp ce utilizarea radioului a crescut cu 2,9%, iar cea a media online cu 1,9%. De altfel, 31% dintre consumatori află informaţii de la televizor, iar 19,4% preiau informaţii atât de la radio, cât şi din ziare.

Utilizarea media a înregistrat următoarele valori:
•    Televiziunea: 31,1% (scăzând de la 34,7% anul trecut);
•    Cotidienele: 19,4% (scăzând de la 23,5% anul trecut);
•    Radioul: 19,4% (a crescut de la 16,5%);
•    Online: 14,6% (a crescut de la 12,7%);
•    Săptămânalele: 4,4% (a scăzut de la 5,1% anul trecut);
•    Pliante şi ziare gratuite: 2,9% (a crescut de la 2,2% anul trecut);
•    Revistele: 2,1% (crescând de la 1,6%);

Studiul a analizat şi utilizarea media de către anumite grupuri demografice, arătând că există o tendinţă de  accesare a surselor online de către persoanele cu studii superioare, hispanici şi indivizii care câştigă peste 100 000 de dolari pe an. De asemenea, cu cât sunt mai tineri, cu atât respondenţii tind să apeleze la sursele online. Astfel:
•    Respondenţii cu venituri de peste 100 000 de dolari pe an se bazează mai mult pe sursele online pentru informaţii şi ştiri (23,1% vs. 14,6% din populaţia generală);
•    Absolvenţii de studii superioare folosesc mai frecvent media online (20%);
•    Persoanele cu vârstele cuprinse între 18-34 de ani se beazează cel mai mult pe sursele online (22,2%);
•    Respondenţii hispanici preferă sursele online (21%);

În ceea ce priveşte credibilitatea, fiecare canal mediatic fie a crescut în credibilitate, fie s-a menţinut între aceleaşi valori de anul trecut. Respondenţii au acordat note, de la 1 (deloc credibil) la 10 (foarte credibil), următoarelor 7 media:
•    Televiziunea; 6,5 (a scăzut cu 0,1 faţă de anul trecut);
•    Cotidienele: 6,3 (la fel ca anul trecut);
•    Radio: 6,3 (o creştere de 0,3 faţă de anul trecut);
•    Online: 5,7% (a crescut cu 0,1)
•    Săptămânalele: 5,7 (creştere de 0,2);
•    Revistele: 4,9 (creştere de 0,3);
•    Pliantele şi ziarele gratuite: 4,3 (creştere de 0,8);

Alte rezultate ale studiului:
•    Absolvenţii de studii superioare au mai mare încredere în sursele online (acordând mediului online o rată de încredere de 6,3, comparativ cu 5,7 cea generală) şi mai puţină încredere în televiziune (acordându-i acestui canal mediatic o rată de încredere de 6,1, comparativ cu cea generală de 6,5);
•    Respondenţii cu venituri de peste 100 000 de dolari pe an au o mai mare încredere în media online (acordând acestor media o rată de credibilitate de 6,3, comparativ cu cea generală de 5,7), şi în cotidiene (6,8 versus rata generală de 6,3);

Sondajul naţional a avut 1000 de respondenţi adulţi din Statele Unite, iar interviurile au fost efectuate telefonic între 10-13 septembrie, 2009.

Mai multe detalii la: http://www.prnewswire.com/news-releases/survey-americans-increase-use-of-online-and-radio-news-sources-daily-newspaper-and-television-use-drops-61104237.html
Pin It

Parteneri

 Logo Vodafone       BT Logo Aliniat Central               logo oxygen site