Cetăţenia corporativă, importantă în perioada de criză
- 23 Octombrie 2009 |
- Adina Tudor
După cum declară Chris Pinney, Director of Research and Policy la Boston College Center for Corporate Citizenship, „valoarea cetăţeniei corporative creşte pe măsură ce companiile îşi dau seama de avantajul adus reputaţiei lor. Sondajul indică faptul că organizaţiile devin mai interesate se comunice despre activităţile şi implicarea lor în problemele sociale şi ecologice.”
Printre rezultatele studiului:
- În ciuda schimbărilor economice, majoritatea companiilor americane nu fac modificări în ceea ce priveşte practicile lor de corporate citizenship. Dintre cele care au făcut diverse schimbări, 38% au redus activităţile filantropice, 27% au crescut numărul de concedieri, iar 19% au redus bugetul de cercetare şi dezvoltare a produselor sustenabile.
- Senior executives sunt de părere că astăzi companiile ar trebui să fie mai implicate în problemele publicurilor, de la sănătate şi educaţie, la protecţia consumatorului şi a mediului. De exemplu, 65% dintre ei sunt de părere că organizaţiile ar trebui să se implice mai mult în problema sănătăţii.
- Reputaţia este considerată de 70% dintre respondenţi drept un bun motiv pentru corporate citizenship, la egalitate cu argumentul că o cetăţenie corporativă s-ar „potrivi cu tradiţiile şi valorile companiei”.
- Răspunsul companiilor din timpul crizei în ceea ce priveşte activităţile de corporate citizenship a fost diferit în funcţie de mărimea organizaţiei. Companiile mari şi-au crescut în mod semnificativ investiţiile şi implicarea în activităţile cetăţeneşti, dar au făcut mai multe concedieri. Firmele mici au minimalizat numărul de concedieri, dar au neglijat alte aspecte legate de corporate citizenship.
- În condiţiile economice curente, 15% dintre companii cresc fondurile pentru cercetarea şi dezvoltarea unor noi produse sustenabile; 11% cresc activităţile de marketing şi comunicare privind corporate citizenship.
Sondajul a fost realizat între 4 şi 23 iunie 2009, având 756 de respondenţi, executivi în cadrul companiilor – 36% în cadrul firmelor mici (între 1-99 de angajaţi), 24% în cadrul firmelor mijlocii (100-999 de angajaţi), iar 40% în cadrul unor companii mari (peste 1000 de angajaţi).
Mai multe detalii la: http://www.csrwire.com/press/press_release/27696-In-Depth-of-Recession-American-Business-Confirm-Value-of-Corporate-Citizenship-Focus-on-Sustainable-Products-and-Workforce-Development-New-Survey-Shows