Au consumatorii încredere în marca de calitate?
- 27 Octombrie 2009 |
- Adina Tudor
Ca parte a unui studiu anual privind responsabilitatea consumatorilor, BBMG a testat 13 certificări într-un sondaj cu 2 000 de respondenţi.
Deloc surprinzător, majoritatea cosumatorilor americani nu au recunoscut toate cele 13 etichete testate, cu excepţia etichetei „Recyclable” (recunoscută de 89% dintre respondenţi), a „Energy Star” (recunoscută de 87%) şi a „USDA Organic” (recunoscută de 62% dintre respondenţi). Toate trei sunt sponsorizate de agenţii federale. Următoarea marcă de calitate cunoscută se află la 17 puncte în spate – „Smart Choice” (45%). Consumatorii recunosc cel mai puţin certificatele sponsorizate de ONG-uri şi organizaţii non-profit, precum „LEED” sau „Green Building Certified” (recunoscute de 12% dintre respondenţi) şi „Forest Stewardship Council (FSC) Certified” (doar 6%).
În ceea ce priveşte impactul asupra deciziei de cumpărare, doar două mărci de calitate sunt căutate frecvent de consumatori – „Energy Star” (căutată „întotdeauna” de 31% dintre respondenţi) şi „Recyclable” (căutată „întotdeauna” de 20% dintre respondenţi). Următoarele două sunt „USDA Organic” (8% „întotdeauna”) şi „Smart Choice” (7% „întotdeauna”), ambele fiind certificate specifice industriei alimentare. Restul mărcilor de calitate nu au impact asupra deciziei de achiziţie.
Mai multe detalii la: http://www.csrwire.com/press/press_release/27704-Can-Trustmarks-Be-Trusted-BBMG-Report-Finds-That-Very-Few-Green-Certifications-Having-an-Impact-