08082020

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari Statele Unite: cel mai bun brand de ţară

Statele Unite: cel mai bun brand de ţară

Pin It
Pentru prima dată, SUA a ocupat locul 1 în cadrul Country Brand Index (CBI), un studiu global anual care a ajuns în prezent la cea de-a cincea ediţie. Pe locurile 2 şi 3 s-au situat Canada, gazda Jocurilor Olimpice de Iarnă din 2010, respectiv Australia, care ocupa prima poziţie anul trecut. CBI este un studiu care are aproximativ 3000 de respondenţi din 9 ţări, turişti aflaţi în călătorii de afaceri sau de relaxare şi examinează modul în care sunt percepute şi apreciate brandurile de ţară, precum şi diferitele curente globale de la nivelul sectorului turistic.

Primele 10 branduri de ţări din 2009 conform CBI sunt: 1) SUA, 2) Canada, 3) Australia, 4) Noua Zeelandă, 5) Franţa, 6) Italia, 7) Japonia, 8) Marea Britanie, 9) Germania, 10) Spania.

Alte rezultate ale studiului (sunt enumerate primele cinci ţări pentru fiecare categorie):
•    Cel mai bun brand - „Ţară ideală pentru afaceri”: SUA, Singapore, Japonia, Germania, Canada;
•    Cel mai bun brand de ţară – „Artă şi Cultură”: Italia, Franţa, India, Japonia, Grecia;
•    Cel mai bun brand de ţară – „Autenticitate”: Japonia, India, Peru, Cambodia, Bhutan;
•    Cel mai bun brand de ţară – „Istorie”: Egipt, India, Peru, Israel, Italia;
•    Cel mai bun brand de ţară – „Siguranţă”: Canada, Germania, Japonia, Noua Zeelandă, Bermuda
•    Cel mai bun brand de ţară – „Libertate politică”: Canada, Germania, Australia, Marea Britanie, Noua Zeelandă;
•    Cel mai bun brand de ţară – „Ecologie”: Finlanda, Germania, canada, Noua Zeelandă, Islanda
•    Cel mai bun brand – „Ţara pe care doriţi să o vizitaţi/revizitaţi”: Australia, Noua zeelandă, Maldive, Tahiti, SUA

Studiul CBI reflectă de asemenea o serie de noi tendinţe în sectorul turismului, printre care se numără:
•    Importanţa acordată valorii financiare: Criza economică a determinat consumatorii să gândească orice călătorie din prisma valorii financiare, în funcţie de care iau decizia finală. Indiferent de tipul călătoriei, ei evaluează în funcţie de preţ şi de obicei se aşteaptă la chilipiruri.
•    Misterul autenticităţii: autenticitatea este un factor important în alegerea destinaţiilor de călătorie, însă există diferenţe de percepţie ale acestui concept. Astfel, există patru trenduri diferite:
  • „Synthetic Destinations” – Locaţiile clasice, încărcate cu atmosfera trecutului – precum Paris, Roma şi Londra – încearcă cu disperare să îşi facă şi mai mult loc pe hartă dezvoltând infrastructura şi construind noi atracţii pentru a creşte numărul de vizitatori şi de investitori străini. Exemple de astfel de noi locaţii sunt şi insulele făcute de om din Emiratele Arabe Unite sau Muzeul de Artă Islamică din Qatar.
  • „Fauxthentic Travel” – Acei turişti care vor să experimenteze autenticitatea, dar nu au suficienţi bani apelează la hoteluri şi tururi turistice „fals autentice”, pentru o experienţă care să simuleze originalul. De exemplu, mulţi călătoresc la Templul Maya din Bahamas sau se plimbă cu gondola la The Venetian Las Vegas.
  • „Tomorrow's Hidden Jewels” – Pentru cei aflaţi în căutare de destinaţii noi, o experienţă de turism autentică reprezintă o adevărată aventură. Thailanda şi Croaţia se aflau printre principalele locaţii „nemarcate pe harta” turistică, dar studiul CBI indică faptul că Azerbaijan, Ghana şi Balcanii vor fi următoarele destinaţii vizate de cei aflaţi în căutarea aventurii.
  • „Cradles of Civilization” -  Deşi multe dintre zonele istorice importante ale lumii se află în prezent dominate de conflicte armate, ceea ce le face destinaţii nesigure pentru vizitatori, studiul observă o tendinţă în creşterea numărului de turişti în aceste leagăne ale civilizaţiei, pe măsură ce vor deveni mai sigure. Exemple sunt  Semiluna fertilă din Irak, Valea hindusă din Pakistan şi vechile regate Mali şi Songhai aflate în prezent în Mali şi Niger.
•    Conform sondajului CBI, cele trei ţări care vor deveni importante destinaţii turistice în următorii 5 ani sunt Emiratele Arabe Unite, China şi Vietnam.

Mai multe detalii la: http://www.prnewswire.com/news-releases/united-states-claims-1-spot-for-first-time-as-worlds-top-country-brand-69357087.html
Pin It

Parteneri

 Logo Vodafone       BT Logo Aliniat Central               logo oxygen site