08082020

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari Legiuitorii utilizează tot mai mult Social Media pentru a se informa

Legiuitorii utilizează tot mai mult Social Media pentru a se informa

Pin It

parlamentul_europeanCongresmenii americani şi parlamentarii europeni accesează cu regularitate sursele online şi reţelele sociale pentru a cerceta, influenţa şi stabili politici, conform Capital Staffer Index, realizat de StrategyOne şi care se bazează pe aproximativ 400 de interviuri cu congresmenii americani şi cu parlamentele de la Washington, D.C., Bruxelles, Londra, Paris şi Berlin.


Studiul arată că reţelele sociale precum Facebook devin o resursă tot mai importantă pentru aceştia. O majoritate covârşitoare de 96% utilizează resursele online pentru cercetare în domeniul politicilor publice, peste jumătate dintre ei (54%) declarând că au aflat despre anumite aspecte controversate din surse online, iar unul din cinci (19%) chiar şi-a schimbat poziţia faţă de anumite politici pe baza informaţiilor şi opiniilor găsite online.

Şaizeci la sută au afirmat că accesează Social Media în interes personal, dar aproape o treime din aceştia îl folosesc pentru a comunica cu colegii lor de breaslă (28%), unul din cinci (21%) pentru a se adresa alegătorilor şi unul din zece (9%) pentru a cerceta aspecte legate de politică. Pe lângă acestea, blogurile reprezintă o resursă importantă, doi din cinci (39%) folosindu-se de bloguri şi reţele sociale în ultimele 30 de zile pentru a monitoriza ştiri despre anumite subiecte şi acelaşi procent (39%) pentru a monitoriza opiniile alegătorilor cu privire la un anumit subiect.

"Canalele de comunicare clasice rămân importante şi eficiente în toate ţările, însă influenţa tot mai crescută a mediului online nu poate fi trecută cu vederea şi trebuie inclusă între instrumentele de comunicare cu privire la aspectele importante ale politicilor publice”, a declarat Jere Sullivan, vice chairman of global public affairs for StrategyOne parent Edelman

Studiul a identificat în mod clar creşterea importanţei instrumentelor digitale atât pentru comunicarea cu alegătorii, cât şi pentru stabilirea legăturii inverse între aceştia. S-a demonstrat faptul că site-urile web au devenit omniprezente în ceea ce priveşte utilizarea şi eficienţa lor în stabilirea legăturii cu alegătorii (82% consideră că sunt eficiente), în vreme ce şi celelalte medii si-au demonstrat impactul pozitiv: materiale video online (52%), blogging (46%) şi micro-blogging precum Twitter (22%).

În ceea ce priveşte eficienţa stabilirii legăturii cu membrii Parlamentului şi Congresului prin mijloace digitale, e-mailul s-a aflat pe primul loc, cu o eficienţă de 87 procente, blogurile membrilor obţinând 31 procente, reţelele sociale ale membrilor 22 procente, iar micro-blog-urile, precum Twitter, 7 procente.

Studiul a constatat că legiuitorii apelează la reţele sociale, bloguri şi micro-bloging mai des în interes personal (Facebook 60 %, YouTube 52 %, blog-uri personale 12 %, Twitter 11 %) decât în interes profesional. Cu toate acestea, tiparele lor de utilizare reflectează o receptivitate faţă de aceste instrumente şi o oportunitate de a creşte rata utilizării în scopuri de analiză, comunicare cu alegătorii şi cu colegii lor cu privire la aspecte de politică.

"În prezent, legiuitorii arată o disponibilitate crescută de a integra aceste resurse digitale la un nivel profesional în comunicarea aspectelor de politică publică,” spune Mike Krempasky, vicepreşedinte executiv, afaceri publice digitale.

Indexul arată că legiuitorii utilizează cu regularitate sursele de informare online pentru analiza politicilor şi au tendinţa să îşi înceapă ziua apelând la medii online regionale clasice. Totuşi, un număr de alte surse online regionale dedicate au apărut ca opţiune, Google fiind singura sursă de analiză accesată în toate cele cinci pieţe şi primul site vizitat în fiecare zi.

Congresmenii americani, parlamentarii europeni si cei germani s-au clasat pe primul loc în ceea ce priveşte eficienţa percepută şi utilizarea instrumentelor new media. SUA a ocupat primul loc la ambele categorii, parlamentarii UE locul al doilea în ceea ce priveşte eficienţa şi al treilea în ceea ce priveşte utilizarea, iar Germania locul al treilea în ceea ce priveşte eficienţa şi al doilea în ceea ce priveşte utilizarea.



Sursa: Holmes Report. Traducere Talida Magheti, Casa de Traduceri
Pin It

Parteneri

 Logo Vodafone       BT Logo Aliniat Central               logo oxygen site