10082020

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari Studiu comparativ despre efectele publicităţii şi cele ale relaţiilor publice

Studiu comparativ despre efectele publicităţii şi cele ale relaţiilor publice

Pin It

trustLucrul cu publicurile este într-o comparaţie directă de cele mai multe ori mai eficient decât publicitatea clasică - mai ales când este vorba de decizii importante de cumpărare cum ar fi în cazul maşinilor, cosmeticelor sau aparatelor electronice, cărora persoana interesată le acordă multă atenţie.

Acesta este unul din rezultatele celui mai complex studiu comparativ de până acum referitor la eficienţa publicităţii şi articolelor de PR, care a fost publicat de catre Lothar Rolke, profesor la Universitatea din Mainz, şi de către Marei Dost, consultantă la o cunoscută agenţie de consultanţă din Hamburg. Autorii nu numai că au analizat în acest caz peste 50 de studii internaţionale, ci au desfăşurat un experiment propriu cu peste 1.000 de persoane reprezentative.


Ca rezultat se arată: Relaţiile publice conving mai ales în cazurile când este vorba de transmiterea de cunoştinţe, când este vorba de teme de credibilitate şi a puterii de convingere a argumentelor. Publicitatea clasică îşi poate desfăşura forţele mai ales acolo unde sunt vândute produse, cărora consumatorul le acordă mai puţină atenţie. Publicitatea rămâne în continuare de neînlocuit, în opinia autorilor, pentru că, în comparaţie cu relaţiile publice, aceasta poate fi controlată în totalitate. În schimb, este cu până 8 la 10 ori mai costisitoare. "Pentru că problema eficienţei în comunicare câştigă din ce în ce mai multă importanţă pentru companii, mixul comunicării se va modifica sensibil", explică Rolke, care predă în Mainz management şi comunicare corporatistă.


Acest trend este accelerat şi de internet, care funcţionează mai degrabă după principiile dialogului care se aplică şi în relaţiile publice, decât să se orienteze după principiile atenţiei care se aplică în publicitate. De aceea este previzibil că marketerii şi oamenii de comunicare vor trebui să colaboreze mai strâns.



Sursa: idw Informationsdienst Wissenschaft, Therese Bartusch-Ruhl, Biroul de Presă Ştiinţe Economice / Secţia Economie, Universitatea Mainz, 17. mai 2010

Pin It

Parteneri

 Logo Vodafone       BT Logo Aliniat Central               logo oxygen site