09072020

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari Studii finanţate de industria pharma atestă mai des efectul pozitiv al medicamentelor decât o fac studiile independente

Studii finanţate de industria pharma atestă mai des efectul pozitiv al medicamentelor decât o fac studiile independente

Pin It
La această concluzie ajunge o anchetă efectuată la cererea Camerei Federale a Medicilor, publicată pe 23. aprilie 2010 în Jurnalul Medicilor din Germania. O echipă de medici a verificat, dacă există vreo corelaţie între rezultatele studiilor ştiinţifice pentru medicamente şi cei care le comandă. După evaluarea a 57 de publicaţii studiul a ajuns la concluzia că studiile finanţate de către companii farmaceutice atestă mai des efectul pozitiv al medicamentelor decât studii finanţate independent.

Manipularea are loc de multe ori subtil, de exemplu prin omiterea anumitor întrebări sau a anumitor grupe de pacienţi, respectiv includerea lor. În parte, rezultatele neplăcute sunt ocultate sau reinterpretate pozitiv în favoarea sponsorilor. Scopul multor studii comandate nu este atât crearea unei baze neutre de decizie pentru medici, cât vânzarea de noi medicamente.

De multe ori se ajunge la un comportament condamnabil din punct de vedere etic. După cum arată o privire asupra analgezicului Vioxx, lăudat drept „super-aspirină”, asemenea practici manipulative pot pune în pericol viaţa pacienţilor. Cinci ani după introducerea sa pe piaţă, Merck, Sharp & Dohme (MSD) a trebuit să retragă medicamentul la sfârşitul lui 2004, pentru că acesta creştea în mod semnificativ riscul bolilor cardio-vasculare.

Adaptarea dovezilor până devin folositoare
Prof. dr. med. David Klemperer rezumă rezultatele studiului astfel: "Cercetarea în domeniul medicamentelor se găseşte într-o poziţie anormală. Multe studii sunt finanţate de industrie. Mari firme farmaceutice au adaptat dovezile în numeroase cazuri, bine documentate prin hârtii şi documente interne, până când acestea au fost de folos marketingului."


Sursa www.lobbycontrol.de
Pin It

Parteneri

          Graffiti PR logo-1