09082020

Back Eşti aici:Home News PR News: Tendinte si Cercetari Cum folosesc consultanţii de marketing social media

Cum folosesc consultanţii de marketing social media

Pin It

social-mediaCu toate că firmele de consultanţă au iniţiat practicile de leadership marketing (LM), ele încă întârzie în a utiliza Social Media pentru scopuri de marketing, fapt demonstrat printr-un studiu asupra 74 de firme de consultanţă realizat luna trecută de Bloom Group, BlissPR şi Asociaţia pentru Firmele de Consultanţă în Management.



Cercetarea a descoperit de asemenea că firmele de consultanţă se aşteaptă să investească o cantitate substanţială de timp şi bani în următorii cinci ani pentru dezvoltarea microsite-urilor, blogurilor, reţelelor de social networking şi a altor canale de social media. Totuşi, vechile practici de LM cum ar fi discursurile, seminariile şi articolele consultant-bylined nu par a-şi pierde din importanţă curând deoarce firmele de consultanţă continuă să le considere cele mai eficiente instrumente de cunoaştere a pieţei şi de conducere a propriilor servicii.

Potrivit studiului, firmele de consultanţă de toate mărimile se aşteaptă chiar la a-şi dubla investiţiile în social media în următorii cinci ani, ca procent din bugetul de LM. Luând exemplul clienţilor, firmele de consultanţă privesc canalele social media (împreună cu alte forme de marketing digital) ca şi piese de bază în strategia mixului de marketing global.

Cu toate acestea, studiul a constatat că trei dintre cele mai eficiente şase activităţi de LM sunt în continuare instrumente "offline": seminarii, prezentări la conferinţe externe, precum şi articole de consultanţă în publicaţii de afaceri externe. Celelalte trei sunt site-uri web optimizate pentru a fi găsite cu uşurinţă în motoarele de căutare, microsite-uri sau comunităţi online ce scot în evidenţă conţinutul unei firme şi firm-bylined articole în publicaţiile online externe.

"Studiul arată că firmele de consultanţă au început să folosească social media pentru a-şi reconstitui acealeaşi practici de marketing pe care le-au iniţiat cu ani în urmă, şi anume ceea ce este numit în continuare LM", spune Bob Budaz, preşedinte al Bloom Group. Alte industrii dincolo de consultanţă – servicii financiare, IT, precum şi alte sectoare de servicii profesionale, recunosc acum puterea marketingului de a educa audienţa atunci când e vorba de probleme complexe.

"Cu toate acestea, fiind o industrie conservatoare, profesia de consultanţă a preluat cu întârziere practicile de social media pentru a-şi propaga ideile. Cercetarea a constatat că acest lucru este în schimbare. Experţii în consultanţă de marketing folosesc social media pentru a sădi ideile firmelor pe piaţă şi pentru a convinge cât mai mulţi directori să le citească propriile articole şi cărţi, să participe la seminarii şi conferinţe, şi să se angajeze tot mai mult în dialoguri  prin bloguri, microsite-uri educaţionale şi comunităţi online."

Cortney Rhoads Stapleton, şeful grupului de servicii profesionale la BlissPR adaugă: "Firmele de consultanţă au un ritm mai lent, însa studiul demonstrează faptul că merg la sigur. Una dintre cele mai interesante constatări este că aproape jumătate din firmele chestionate îşi dezvoltă capacitatea prin microsite-urile lor. Noi credem că microsite-urile sunt atât de bine cotate deoarece acestea le permit firmelor de consultanţă să construiască un grup de adepţi profund interesaţi de o anumită problemă. Acest tip de angajament permite consultanţilor să dezvolte, să testeze şi să disemine mesajul lor către un public ţintă. "

Constatări-cheie ale studiului includ:

  • Firmele de consultantă îşi extind rapid bugetele pentru social media. În timp ce în urmă cu cinci ani social media a reprezentat doar o valoare estimată la 5 la sută din bugetul de marketing, cheltuielile au urcat rapid de atunci la o valoare estimată de 18 la sută astăzi. Cinci ani de acum înainte, social media este proiectat să ajungă la aproximativ o treime din acest buget, aproape aceeaşi sumă pe care firmele de consultanţă o vor cheltui pe  programe de marketing offline şi online "tradiţionale".
  • Social media va continua să completeze  canalele tradiţionale de LM. Cele mai eficiente două activităţi de LM sunt în continuare "offline": seminariile conduse de consultanţi şi discursurile pe care le ţin la conferinţe organizate de către alte companii. Totuşi, microsite-urile companiilor sau comunităţile online, un relativ nou canal de social media, le ajung din urmă clasându-se pe locul trei ca şi eficienţă (asociate cu optimizarea motorului de căutare).
  • Mai există şi alte instrumente de social media ce câştigă teren în faţa tehnicilor tradiţionale. De exemplu, pagini dedicate companiilor pe site-urile de reţele sociale şi third-party social networks, ambele deja surclasează white paper syndication sites- o nişă mai veche a de marketingului de conţinut. (conţinutului de marketing)
  • A duce lipsă de conţinut şi a stabili cum acesta poate fi utilizat ca un instrument de marketing reprezintă cele mai mari preocupări în cadrul social media. Obstacolele cele mai mari  în utilizarea social media LM sunt îngrijorările cu privire la updatarea conţinutului online şi la a decide cum acest poate fi vândut mai bine.
  • Este mult mai probabil ca firmele de consultanţă cu programele cele mai eficiente de LM să utilizeze conţinut bazat pe cercetare şi să investească mult mai mult în social media decât firme de consultanţă cu programe mai puţin eficiente.


În original: Consulting Firms Still Lag in Social Media, publicat în data de 4 iulie de Holmes Report. Traducere şi adaptare Iulia Popescu
Pin It

Parteneri

 Logo Vodafone       BT Logo Aliniat Central               logo oxygen site