27042024

Back Eşti aici:Home News Articole Concepte de baza

Regândirea profesiei de Relaţii Publice într-o lume complexă

richard_edelmanAvem plăcerea să vă prezentăm discursul rostit de Richard Edelman la dineul festiv organizat de Institute for Public Relations (IPR), în noiembrie 2011, cu prilejul omagierii legendarului Bill Nielsen, fostul CCO de la Johnson & Johnson. Mulţumim IPR pentru dreptul de a reproduce acest text inspiraţional, o adevărată pledoarie pentru rolul vital al funcţiei de comunicare într-o lume din ce în ce mai complexă.

Citeste mai mult...

PR - o lume feminină?

velvet_ghetto_prSe împlinesc 26 de ani de la publicarea "Ghetoului de catifea", un studiu în care Cline trata feminizarea din ce în ce mai accentuată a relaţiilor publice. Indiscutabil, domeniul este astăzi unul dominat de femei – şi, într-adevăr, experienţa mea britanică mi-a confirmat că 90% dintre studenţii cursurilor de relaţii publice şi a celor care aspiră la o calificare post-universitară în PR sunt reprezentantele sexului feminin.

Citeste mai mult...

Diploma în relaţii publice - vivat academia?

Despre practica de relaţii publice din România s-a tot scris. Mult. Despre studenţi şi cât de pregătiţi sunt ei să devină practicieni odată ieşiţi de pe băncile facultăţii, s-a tot discutat. Adesea, în mod contradictoriu. Ce ştim însă despre ceea ce se întâmplă dincolo de porţile mediului academic?

Citeste mai mult...

Comunicarea prin vestimentaţie

Trăim într-o societate care, în general, tinde să se îmbrace greşit. Uniforma noastră naţională este o pereche de blugi şi un tricou. Dacă ne pasă de aspectul nostru, este necesar să luăm măsuri pentru a-l îmbunătăţi. Şi asta doar ca să ieşim din multime. Ceea ce nu e un lucru rău!

Citeste mai mult...

Criza de identitate dintre oamenii de PR şi jurnalişti

PR-iştii au început să constate că lista lor de mailuri de presă e din ce în ce mai scurtă. La rândul ei, presa a primit din ce în ce mai puţine subiecte, business-urile fiind mult mai preocupate acuma să supravieţuiască în loc să creeze news. Dar ca relaţie propriu-zisă între părţi, aş observa că lucrurile sunt mai umane, dialogul mult mai autentic şi interesele încep să se aproprie.

Citeste mai mult...

Comunicarea - influenţată de tipare de comportament sau de tehnica dobândită?

monica_minoiu“Comunicare verbală”, “Comunicare non verbală”, “Comunicare interpersonală”, “Comunicare didactică”, “Comunicare şi relaţii publice” ... cel puţin 3.700.000 de pagini de informaţii online oferite de mult discutatul “Google”. Şi, cu toate acestea, în era în care totul se “învată” pe Internet, lumea a uitat să comunice şi totul se rezumă la sintagme simple de etichetare a tiparelor de comunicare, la clasificarea noastră în “buni comunicatori”, “comunicatori slabi”, “persoane antisociale”, “PR-işti prin excelenţă”...

Citeste mai mult...

"O să vă contactăm noi": Accesibilitate, informare şi promptitudine în relaţia PR-presă. Studiu de caz Southwest Airlines. Partea a II-a

În încercarea de a determina ce poate face o organizaţie pentru a fi considerată un partener valid în relaţia PR-media, ne-am oprit asupra departamentului de PR al Southwest Airlines. SWA PR a fost considerat mereu un model în relaţia cu presa, iar jurnaliştii participanţi la studiu au confirmat această percepţie. Prin intermediul acestora s-a putut demonstra clar că promptitudinea în răspunsuri, accesibilitatea, calitatea informaţiilor oferite şi profesionalismul se află în strânsă legătură cu eficienţa relaţiilor publice.

Citeste mai mult...

"O să vă contactăm noi": Accesibilitate, informare şi promptitudine în relaţia PR-presă. Studiu de caz Southwest Airlines. Partea I

Articolul prezintă rezultatele unei analize efectuate pe o perioadă de cinci ani a evoluţiei percepţiilor jurnaliştilor asupra activităţilor de media relations ale Southwest Airlines, o companie aflată în topul 500 al revistei Fortune. Evaluarea cantitativă este combinată cu o investigaţie calitativă în profunzime, pentru a înţelege atât percepţiile media asupra eficienţei relaţiilor publice ale companiei, cât şi valoarea media relations şi modul de utilizare al comunicării bilaterale simetrice.

Citeste mai mult...

Alice in Wonderland sau despre cum sa provoci agentiile sa te angajeze

Specialiştii în HR vorbesc despre o criză a locurilor de muncă, însă puţine sunt vocile care au evidenţiat problema crizei locurilor de muncă în relaţii publice şi, mai mult, problema proaspeţilor absolvenţi, care îşi caută un loc de muncă în domeniu, a fost aproape total ignorată. Acesta este şi motivul pentru care ne-am propus să realizăm o analiză a situaţiei absolvenţilor din acest domeniu.

Citeste mai mult...

Retrospectiva Romanian PR Week 2009 – Relatiile publice: probleme din prezent, provocari din viitor

Două zile şi cinci conferinţe în care s-au dezbătut probleme, s-au întâmpinat provocări şi s-au găsit soluţii. Astfel poate fi descris Congresul Romanian PR Week 2009. 30 de speakeri care au abordat teme mai vechi sau mai noi, care au dat răspunsuri şi au stârnit alte întrebări. Participanţi care au ascultat şi care au găsit la rândul lor alte probleme. Oameni care au învăţat. Ca în fiecare an, la Romanian PR Week.

Citeste mai mult...

De la Public Relations la Public Engagement. Despre viitorul Relaţiilor Publice

Astăzi, corporaţiile îşi desfăşoară activitatea pe o piaţă tot mai lipsită de omogenitate, tot mai fluctuantă şi mai imprevizibilă. Ele calcă necontenit pe un sol ce le poate absorbi imediat, iar apelul la advertising şi marketing nu mai pare satisfăcător. Comunicarea unilaterală şi Relaţiile Publice folosite doar ca funcţie a comunicarii nu mai au efectul scontat. Azi, e nevoie de mult mai mult. Corporaţiile adoptă un nou tip de guvernare corporatistă, îşi reinventează discursul, transformându-l într-unul de natură socială, şi îşi reconstruiesc relaţia cu angajaţii, expunându-i social, conştienţi fiind de faptul că aceştia reprezintă o sursă de credibilitate. Într-o lume în care brand equity-ul nu se mai măsoară doar în extensie de marcă sau în reuşite financiare, ci şi în implicare socială, corporaţiile se văd nevoite să îşi regândească dialogul cu publicurile cointeresate. Reinventarea corporaţiei, pentru a folosi termenii lui John Naisbitt, este mai mult decât necesară în zilele noastre: aceasta reprezintă un element esenţial.

Citeste mai mult...

O viziune pentru Relaţiile Publice

"Valoare" şi "valori" sunt centrul viziunii mele pentru profesia de relaţii publice. Dacă examinăm istoria teoretică a relaţiilor publice descoperim faptul că jurnaliştii, teoreticienii critici şi majoritatea oamenilor au contestat valoarea şi valorile relaţiilor publice. Trebuie să ne întrebăm dacă această critică este bazată pe o lipsă de înţelegere a ceea ce facem sau dacă ea chiar reflectă adevăratul comportament al practicienilor. Cel mai probabil critica le reflectă pe amândouă. Prin urmare, ca teoreticieni ai relaţiilor publice, consider că trebuie să clarificăm, atât pentru noi cât şi pentru societate, ce fac practicienii sau ce ar trebui să facă, de ce fac ceea ce fac şi ce valoare au relaţiile publice pentru organizaţii şi pentru societate.

Citeste mai mult...

Dupa 50 de ani: Valoarea şi valorile relaţiilor publice

Sunt foarte onorat de faptul că am fost ales să ţin acest discurs cu ocazia celei de-a 50-a  aniversări a Institutului de Relaţii Publice (IPR). Nu pot pretinde că am fost implicat în relaţii publice pe toată durata acestor 50 de ani. Când Fundaţia pentru Cercetare şi Educatie în  Relaţii Publice a luat fiinţă  în 1956, eram un adolescent în primul an de liceu. Deşi am scris articole pentru ziarul liceului "Livewire" din Sulphur Springs, Iowa, eram mult mai interesat de cariera mea în baschet decât de relaţii publice. Acea cariera şi-a atins apogeul când am marcat 42 de puncte într-un meci din ultimul meu an de liceu – meci pe care echipa mea, The Hawks, l-a pierdut cu 72-49. Din moment ce acel meci devenise ultimul dintr-un şir de 59 de înfrângeri, am trecut repede de la baschet la jurnalism şi relaţii publice, când m-am înscris la Universitatea de Stat din Iowa, în 1960.

Citeste mai mult...

Constructe teoretice folosite în relaţiile publice

În studiul de faţă voi investiga ansamblul construcţiilor teoretice elaborate în câmpul relaţiilor publice pornind de la monumentala Encyclopedia of Public Relations (2005).

Citeste mai mult...

PR, o profesie care îşi caută încă reperele

În cadrul emisiunii televizate difuzate recent de CBS Sunday Morning, analistul şi comentatorul american Andrew Cohen încinge spiritele reprezentanţilor industriei de relaţii publice, acuzându-i de încălcarea flagrantă a normelor etice şi deontologice. "O profesie a cărei misiune este de a convinge publicul că un curcan este de fapt un vultur nu poate decât să încurajeze minciuna" susţine Cohen. "Dacă îmi arătaţi un reprezentant al industriei care nu distorsionează adevărul, vă voi dovedi că nu-şi poate găsi de lucru".

Citeste mai mult...

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP