29042017

Back Eşti aici:Home Dezbateri Dezbateri actuale Realitati si deziderate in PR

De vorbă cu Corina Bârlădeanu, 2activePR

corina barladeanuA fi consultant presupune să fii pregătit pentru ceva diferit în fiecare zi, iar asta generează de multe ori tensiune, însă aspectele pozitive nu sunt deloc de neglijat: noi provocări, un portofoliu dinamic de clienţi locali sau globali, activităţi diverse şi arii de expertiză între care se poate migra constant. Aceste aspecte sunt motivante pentru consultanţii actuali, care definesc involuntar traiectoria de succes pentru următorii ani. (Corina Bârlădeanu)

Citeste mai mult...

Elena Bululete, Conan PR: Vor fi din ce în ce mai mulți consultanți dispuși să riște și să ia calea antreprenoriatului

elena bululeteÎn cele mai multe industrii creative, inspirația nu este ceva care te lovește atunci când visezi cu ochii deschiși. Creativitatea este foarte strâns legată de capacitatea creativului de a înțelege obiectul activității sale. Acest lucru înseamnă cercetare și evaluare. În spatele oricărei campanii creative de succes sunt ore întregi de research și analiză a produsului, a companiei, a competiției, a consumatorului. Eu cred că tocmai provocările de astăzi și nevoia de creativitate vor întoarce industria de PR cu fața către „verișoarele sărace” ale profesiei. (Elena Bululete)

Citeste mai mult...

Era consultanţilor care fac de toate e pe sfârşite

larisa_petrini_2Episodul XII al serialului nostru o are ca invitată pe Larisa Petrini de la Saatchi & Saatchi PR. Un dialog despre efectele supra-ofertării, consultanţii viitorului şi nevoia acută de specializare, dar şi despre deziderate în industria autohtonă de PR. (D.O)

Citeste mai mult...

Relaţiile publice sunt atât de etice pe cât sunt jucătorii industriei

raluca bailescuRaluca Băilescu, Managing Partner Makesense PR – „E atât de puternică amprenta umană în ceea ce facem încât mă uit cu ceva scepticism la posibilitatea de a stabili standarde care să ne facă să livrăm mai curat şi mai etic decât o facem acum.”

Citeste mai mult...

Profesioniștii cu etica la purtător sunt cei care au cariere solide și afaceri prospere

raluca_ene_siteEpisodul XI al serialului nostru aduce în dezbatere perspectiva boutique-ului de PR, Chapter 4 România, prin vocea Ralucăi Ene, Managing Director. Aflăm de ce o agenție nu mai poate fi profitabilă dacă nu e eficientă, dacă nu e atentă la cum își alege resursele și cum le păstrează, dacă nu-i dă clientului un echilibru bun între așteptări și rezultate.

Citeste mai mult...

Relaţiile Publice în România sunt cam tot atât de etice pe cât este mediul de afaceri în general

alexandra dinitaEpisodul XXII al serialului PR Romania o are ca invitată pe Alexandra Diniţă, partener fondator şi director general la Free Communication. Un dialog util şi agreabil despre vechi şi nou în PR, raportul dintre instrumentar şi fler în politica de recrutare a agenţiilor, motivaţie individuală versus recunoaştere profesională, etică şi leadership. (D.O)

Citeste mai mult...

Etica – o alegere care face diferenţa

oana_marinescuPartea a X-a a serialului nostru aduce perspective noi în dezbatere. Aflăm de ce lipsa responsabilității în comunicare afectează pe termen scurt, mediu și lung industria de PR, odată cu întreaga societate. Cât de important este să faci bine celorlalți, chiar dacă proiectul tău are la bază un contract comercial. Şi de ce un comunicator bun nu este neapărat un consultant bun. Despre toate acestea şi multe altele am discutat pe larg cu Oana Marinescu, managing director la OMA Vision (D.O.) 

 

Citeste mai mult...

Motivaţie şi auto-motivaţie în consultanţa de PR. De vorbă cu Mihaela Pipirig, pastel

mihaela_pipirigÎi sfătuiesc pe viitorii consultanţi să nu sară etape în profesia lor, chiar dacă sunt nerăbdători să treacă la next level. Îi va ajuta enorm pe tot parcursul carierei. Să aibă încredere în forţele proprii, să fie activi, conectați cu industria, să nu îşi piardă entuziasmul, să fie profesioniști şi perseverenți. Să își dorească să fie cei mai buni și nu doar să îşi dorească, ci să lucreze constant la acest lucru. (Mihaela Pipirig)  

Citeste mai mult...

Nu știm încă să 'vindem' la valoarea cuvenită ce avem de preţ

catalina_rousseau_site 2

Episodul IX al serialului nostru o are ca invitată pe Cătălina Rousseau de la BDR Associates. Un dialog despre vechi şi nou în PR, etică, nevoia de coagulare a breslei şi adoptarea unui set de valori unanim acceptate, dar şi despre viitorul consultanţilor şi aşteptările lor în raport cu  valoarea adăugată adusă agenţiei. (D.O) 

Citeste mai mult...

În aşteptarea noului. De vorbă cu Paul Kasprovschi, Graffiti PR

paul_kasprovschiEpisodul XX al serialului PR România aduce perspective noi în dezbatere. Va asimila industria de PR competenţe relativ noi pentru zona  tradiţională de business? Vom asista la o proliferare a policalificărilor şi la mixuri de expertiză capabile să facă breasla comunicatorilor mai interesantă şi mai valoroasă? S-a mai apropiat consultantul de PR de visul obsesiv al rezultatelor concrete traduse în termeni de business? Despre toate acestea şi multe altele am discutat pe larg cu Paul Kasprovschi, Senior Consultant Graffiti PR. (D.O)

Citeste mai mult...

Piaţa liberă nu ratează! De ce supra-ofertarea va forţa restructurarea în PR

crenguta_rosu_2O invitată specială a serialului nostru este Crenguţa Roşu de la DC Communication, o veterană a breslei dar şi o admirabilă parteneră de dialog. Crenguţa aduce în dezbatere argumente interesante şi provocatoare, într-un limbaj de o extraordinară precizie şi o salutară luciditate. Există în aceste rânduri idei demne de dezbatere şi reflecţii pe marginea unor subiecte brizante ale breslei comunicatorilor. Un episod despre restructurare şi reinventare în PR, mecanismele pieţei libere şi impactul acestora asupra industriei de PR, relevanţă în evaluare, dar şi despre încercarea omului de comunicare de a acorda luciditatea cu pasiunea. (D.O)

Citeste mai mult...

PR-ul ‘la pachet’ cu alte servicii este o practică care ne afectează la nivel de industrie

iulia_tanase_siteEpisodul XIX al serialului nostru poartă semnătura Iuliei Tănase, Managing Partner la IMAGE PR. Vorbim pe larg despre tendinţa de specializare a agenţiilor şi efectele acesteia în termeni de business, organizare şi dezvoltare.  

Citeste mai mult...

Cercetarea şi evaluarea vor face business-ul de PR mai vandabil

tereza_tranakaA măsura ceea ce contează şi nu doar ceea ce e uşor de măsurat, rămâne o provocare pentru mulţi oameni de PR. De multe ori, evaluarea este rezultatul unui şir lung de întrebări, doar că acestea trebuie puse corect. Într-un interviu acordat PR Romania, Katie Paine explica de ce întrebarea “so what” ar trebui să facă parte din registrul dubitativ al oamenilor de PR.

Citeste mai mult...

Etapa de cercetare va câștiga teren în agenda și bugetul de PR

catalin_patrasescuEpisodul XVIII al serialului PR România îl are ca invitat pe Cătălin Pătrășescu, Managing Partner la SmartPoint. Un dialog util şi agrabil despre reformă, tendinţe globale şi locale în industria de PR, nevoia acută de a investi în cercetare şi evaluare şi consultantul viitorului. (D.O)  

 

Citeste mai mult...

Injecţia de sinceritate

renate_roca_siteLa ce ne mai trebuie sinceritate? Pentru că în tot zgomotul ăsta care ne însoţeşte vieţile private şi profesionale cineva trebuie să ne aducă cu picioarele pe sol. Renate Roca-Rozenberg de la PR & More reuşeşte să ofere o nouă perspectivă în tandemul agenţie-client. Un episod despre eventualele soluţii şi compromisuri la care poate recurge o agenţie pentru a supravieţui presiunii fee-urilor mici şi ale supra-ofertării, dar şi despre alte realităţi palpabile ale business-ului de agenţie. (D.O.) 

 

Citeste mai mult...

Supra-ofertarea peste limitele raţionale ale oricărui model de business are efecte perverse

lori_visa_3Episodul XVII al serialului nostru poartă semnătura Loredanei Vişa, director general la V+O Communication. Un dialog despre vechi şi nou în PR, efectele supra-ofertării, consultanţii viitorului, standarde şi etică, dar şi despre alte realităţi concrete ale industriei autohtone de PR. Îi mulţumesc Loredanei pentru contribuţie şi deschidere (D.O.) 

Citeste mai mult...

Înnoirea în PR presupune curaj, viziune şi performanţă

bulexa_jitariucEpisodul V al serialului nostru le are ca invitate pe Oana Bulexa şi Monica Jitariuc de la The Practice. Discursul lor urmăreşte metafora unui tren cu agenţii-locomotivă, urmate de clasa I, clasa a II-a şi, la final, chiar de vagoanele de marfă. Doar primele promit schimbarea de care are nevoie industria, căci ele imbrăţişează inovaţia dintr-o ambiţie profesională de lider, setează repere importante şi rămân mereu conectate cu noutăţile domeniului. (D.O.) 

Citeste mai mult...

PR-ul trebuie să fie acolo unde sunt clienţii clienţilor noştri

mara_gojgarPână la urmă, ce este PR-ul? – ne întreabă şi se întreabă Mara Gojgar de la Confident Public Relations, invitata episodului XVI al serialului PR România. Răspunsul Marei vine promt şi logic: PR-ul este un mod de a ajuta clienţii să îşi ajute clienţii. Aşadar, de aici vine schimbarea. PR-ul trebuie să fie acolo unde sunt clienţii clienţilor noştri. Mara introduce în peisaj companiile medii şi mici, o nişa de business neexplorată cum se cuvine, dar care poate da un ROI similar conturilor mari.  

Citeste mai mult...

Despre efectele supra-ofertării în PR sau de ce nu poţi cumpăra icre negre la preţ de mămăliguţă cu brânză

manoiu_diceanu_siteCel de-al IV-a episod al serialului nostru le are ca protagoniste pe Ioana Mănoiu şi Ana Maria Diceanu de la GMP PR. Un dialog despre vechi şi nou în PR, despre consultanţii viitorului, schimbare şi nisipuri mişcătoare, dar şi despre realităţi palpabile ale industriei autohtone de PR. Vorbim pe larg despre reforma modelului actual de business, nevoia acută de specializare şi efectele supra-ofertării. Mulţumesc Ioanei şi Anei pentru deschidere şi curajul opiniei (D.O.)

Citeste mai mult...

Adevaratul consultant de PR are de suferit de pe urma fenomenului Piți-pristele

raluca_mihalachioiu_siteEpisodul XV al serialului PR Romania poartă semnătura Ralucăi Mihălăchioiu de la The Public Advisors. Aflăm de ce joburile clasice ale unei agenții de PR nu mai pot acoperi întregul spectru de nevoi ale unui client. Cum tolba cu insight-uri ale omului de PR este îmbogăţită astăzi de cei mai neobișnuiți furnizori. De ce orientarea bugetelor către diferite etape ale campaniilor de comunicare și relații publice ar trebui regândită. Şi nu în ultimul rând, aflăm că respectul clienților pentru consultantul de PR a scăzut. (D.O) 

Citeste mai mult...

Tobă de carte, apoi carne de tun

rares_petrisorNu doar PR-ul trăieşte aventuri, ci şi opiniile despre el. Episodul III al serialului nostru îl are ca invitat pe Rareş Petrişor de la Media Pozitiv, un jucător şi observator atent al industriei autohtone de PR. Rareş aduce în discuţie cel puţin un argument provocator care merită aprofundat şi comentat. Industria de PR se schimbă preponderent din cauza factorilor externi şi nu din dorința managementului de inovare a business-ului, ne spune Rareş. Gândul acesta m-a trezit şi neliniştit deopotrivă. Este industria de PR lipsită de apetit în a imbrăţişa inovaţia în propriile structuri şi procese de business? (D.O.)

Citeste mai mult...

Tandemul agenţie-client? Serviabili DA, servili NU

raluca_zamfir_3

Îmi face plăcere s-o prezint pe invitata episodului XIV al serialului nostru - Raluca Zamfir, Managing Partner la RANEvents PR Agency. O veterană a breslei comunicatorilor din România, Raluca vorbeşte cu calmul profesionistului care s-a aflat pe ambele părţi ale baricadei. Discursul ei oferă idei demne de dezbatere şi reflecţii pe marginea unor subiecte actuale ale breslei. (D.O)

 

Citeste mai mult...

Despre curaj, ‘ştiinţă’ şi ‘big data’ în PR

andreealeonte_imolazoltan_2 Partea a doua a serialului nostru aduce perspective noi în dezbatere. Va investi industria de PR în software, în managementul big data și în oameni capabili să decripteze informația și să o transforme în insight? Va deveni comunicarea mai degrabă o 'ştiinţă' decât o 'artă'? Vor adopta relaţiile publice ideea de sustenabilitate ca obiectiv final al actului comunicării? Despre toate acestea şi nu numai am discutat pe larg cu reprezentantele McCann PR - Imola Zoltan, Managing Partner şi Andreea Leonte, Senior PR Consultant. (D.O)

Citeste mai mult...

Relaţiile Publice - o disciplină încă subvalorizată din punct de vedere monetar

hortensia_nastase_2Episodul cu numărul XIII al serialului nostru este semnat de Hortensia Năstase, Managing Partner la GolinHarris Bucureşti. Un dialog despre vechi şi nou în PR, şcoala succesului şi şcoala eşecului, consultantul viitorului şi resurcitarea mândriei de breaslă. (D.O) 

Citeste mai mult...

Are industria de PR nevoie de reformă?

rogalski_damaschin_site

Multe discuţii aprinse cu şi despre reprezentanţii breslei comunicatorilor din România au loc în cadru informal, motiv pentru care multe întrebări centrale rămân fără dezbatere publică. De pildă, există un consens între oamenii de PR despre propriul rol? S-a pierdut branşa în propriul deziderat al funcţiei strategice de management? Măsurăm preponderant ceea ce e uşor de măsurat sau ceea ce contează? Este parcursul profesional actual suficient de motivant pentru consultanţi?

 

Citeste mai mult...

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1   EY Logo RGB                    

siglaBT noua     rd_logo  dccom LOGO nou site