16102019

Back Eşti aici:Home Dezbateri

Bogdan Tomoiagă & Irina Ciocan Stănescu: Am intrat în industrie pentru idei și am rămas pentru oameni și pentru impactul în societate

BogdanTomoiaga  ICS GraffitiPR 2

Bogdan Tomoiagă și Irina Ciocan Stănescu sunt executivi ai agenției Graffiti PR, un business de PR cu o creștere notabilă în ultimii ani. Am povestit cu ei despre ce înseamnă să conduci astăzi o afacere de PR cu peste 70 de consultanți, despre drumul lor în agenție, despre antreprenoriat și apartenența la rețeaua globală Ketchum, despre amprenta crizei și modelul de business care i-a urmat, despre curaj și pasiune, despre exit-ul din rețeaua BBDO și preluarea pachetului majoritar de acțiuni de către antreprenorul Cătălin Chiș, despre planning și momentum într-o agenție de PR și despre multe alte subiecte interesante. Mărturisesc că a fost dificil să pun punct acestui dialog, fiecare răspuns mi-a deschis un orizont nou de întrebări cu ramificații interesante.

Citeste mai mult...

Raluca Negrea, MakeSense: Îmi pare rău să văd oameni cu diplome tot mai inutile și planuri zero de dezvoltare profesională

Raluca Negrea

Legat de problemele pe care le au clienții noștri care pierd din echipele lor medici, programatori, barmani, oamenii buni la toate, nu pot decât să spun că mi se strânge inima. Soluția pe care o văd este o implicare serioasă din partea tuturor în societate. Nu prea cred că o să vină, nu prea cred că o să ni se dea, dar cred că dacă noi alegem să rămânem, avem o singură opțiune: să facem tot posibilul să fie mai bine. Să fim angajatori mai buni, colaboratori etici, să-i respectăm pe ceilalți, să cerem să ni se respecte drepturile, să ne intereseze care ne sunt drepturile, să facem voluntariat și să suținem proiecte educaționale etc. - Raluca Negrea, Managing Partner, MakeSense, în dosarul PR Romania despre piața muncii.

Citeste mai mult...

Octav Ștefan, SmartPoint: Trebuie să avem o abordare flexibilă care să țină cont și de nevoile organizației și de cele ale angajatului

Octav Stefan piatamuncii

Flexibilizarea este cheia. Cred că trebuie să avem o abordare flexibilă care să țină cont și de nevoile organizației și de cele ale angajatului. De exemplu, în anumite cazuri poate fi potrivit să lucrăm cu colaboratori specializați pe proiecte sau pe anumite arii specifice. De asemenea,  un rol important îl are instruirea tinerilor încă din facultate – Octav Ștefan, PR Manager, SmartPoint, în dosarul PR Romania despre piața muncii.

Citeste mai mult...

Ioana Mucenic, MINIO: Ceea ce vedem în piață este un deficit de oameni cu expertiză

Ioana  Ana Minio Studio

„Valul nou care vine aduce tineri extrem de talentați, foarte isteți și deschiși, dar slab pregătiți. Facultatea nu reușește să țină pasul cu evoluția rapidă a industriei și asta se vede. De aceea, companiile care vor să reușească trebuie să facă investiții solide în programe de ongoing learning.” Vă invit să parcurgeți contribuția colegilor de la MINIO – Ioana Mucenic, CEO, și Ana Velea, Head of Operations, în dosarul PR Romania despre piața muncii.

Citeste mai mult...

Elena Bululete, Conan PR: Probabil că suntem una dintre acele industrii care resimt cel mai mult exodul de creiere

Elena Bululete

Chiar dacă am extins aria de recrutare, chiar dacă nu mai căutăm oameni doar printre absolvenții de comunicare sau printre specialiștii cu experiență în marcom, în continuare este foarte dificil să găsești candidați – Elena Bululete, Managing Partner, Conan PR, în dosarul PR Romania despre piața muncii.

Citeste mai mult...

Ana Sișu, Ogilvy Romania: Organizațiie trebuie să se schimbe și să se adapteze în timp real nevoilor oamenilor și contextului social

Ana Sisu

Nu e deloc ușor să gestionezi oameni cărora li se reproșează lipsa de loialitate față de un loc de muncă, așa cum sunt Millennials, sau care sunt caracterizați prin individualism și un soi de răsfăț, cum sunt cei din generația Z. Cum se regăsesc ei în industria de PR și cum pot fi atrași aici? Cu aceleași reguli de bază: cunoaștere, adaptare și integrare - Ana Sișu, Head of PR & Influence, Ogilvy & Mather, în dosarul PR Romania despre piața muncii.

Citeste mai mult...

Mihaela Tudor: A devenit o provocare uriașă să ceri oamenilor să vină în fiecare zi la un program de muncă și să lucreze în același sediu

Mihaela Tudor

Cred că indiferent de vârsta acestora, este foarte greu ca angajator să mai atragi și să reții talente. Motivul principal este oferta mare și trendul în freelancing. A devenit o provocare uriașă și va fi din ce în ce mai greu să ceri oamenilor să vină în fiecare zi la un program de muncă, să lucreze în același sediu. Și noi, agențiile, trebuie să ne adaptăm și să găsim soluții. Munca de echipă se transformă ușor în muncă individuală – Mihaela Tudor, CEO la Tudor Communication.

Citeste mai mult...

Valeria Tudor, The House PR Agency: Ținem la un ritm de muncă slow-paced

Valeria Tudor 5

Dacă ne gândim la cerere și ofertă, cred că există o discrepanță considerabilă în ceea ce privește candidații entry-level, care au așteptări diferite de la acest domeniu. Probabil lucrurile se vor echilibra în timp. De asemenea, actualul model de salarizare nu pare să funcționeze foarte bine, în sensul că un owner de agenție își poate dori să ofere mai mult, însă este constrâns de piață – goluri în cashflow, fee-uri relativ mici comparativ cu serviciile livrate, întârzieri mari în plăți, nevoia constantă de resurse pentru noi proiecte - Valeria Tudor, fondatoarea The House PR Agency, în dosarul PR România despre piața muncii.

Citeste mai mult...

Dana Nae Popa, Managing Director pastel: Companiile trebuie să aibă printre priorități investiția în oameni

Dana Nae Popa piata muncii

La fel ca multe alte domenii, și industria de PR este afectată de plecările masive ale milioanelor de români. Dincolo de plecările în afara țării, în ultima perioadă ne confruntăm și cu plecări din București către alte orașe mari din România (Cluj-Napoca, Iași, Brașov, Sibiu...). Numai la noi în agenție, în ultima jumătate de an ne-am confruntat cu trei plecări în alte orașe din țară. Iar la o echipă de 30 de oameni, trei plecări semnifică 10%, ceea ce e mult - Dana Nae Popa, Managing Director pastel, în dosarul PR Romania despre piața muncii.

Citeste mai mult...

Ena Karabelas, Chapter 4: După mulți ani în care am vândut servicii de employer branding companiilor, a venit momentul industriei de PR să fie client

Ena KarabelasȘi aici, ca în multe alte domenii, piața muncii este într-o criză adâncă. Dar nu de oameni, ci de oameni buni. Acolo se dă bătălia cea mai mare, pentru că acei oameni care își pot face treaba responsabil, creativ, cu plus de valoare, nu sunt mulți. Este, însă, o ocazie minunată pentru noi să ne uităm mai atent în propriile organizații, să înțelegem ce îi ține pe oameni și să punem aceste lucruri în aplicare. După mulți ani în care am vândut servicii de employer branding companiilor din diferite industrii, a venit momentul industriei de PR să fie client – Ena Karabelas, Executive Director Chapter 4, în dosarul PR România despre piața muncii.

Citeste mai mult...

Călin Hera: Nu e exclus ca „puștanii” să prefere ignorarea nonșalantă a recrutorilor și să ia totul pe cont propriu, să facă ei regulile

Calin HeraDomeniul Comunicare și Relații Publice nu face excepție de la „regula” întâlnită în majoritatea facultăților: mai e mult până când universitățile îi vor pregăti pe studenți astfel încât trecerea de la școală la job să se facă firesc și fără nevoia unei perioade prea lungi de adaptare. Primele probleme vin însă la trecerea de la liceu la facultate. Acolo e jale. Felul în care se lucrează în gimnaziu și în liceu este atât de departe de nevoile reale ale adolescenților, atunci când vorbim despre educație, încât este un adevărat miracol că foarte mulți reușesc să rămână inventivi și vii - Călin Hera, Co-founder PiArt Vision, în dosarul PR România despre piața muncii.

Citeste mai mult...

Adina Trandaf, Oxygen: Motivarea angajaților va deveni o necesitate strategică, nu doar o inițiativă de resurse umane

Adina Trandaf

Tot mai mulți tineri vin din urmă să ocupe poziții de PR, însă mulți au așteptări nerealiste, atât la nivel salarial, cât și legate de ce implică jobul. Adaptarea la ritmul de lucru necesită și nivel ridicat de responsabilizare, iar aici este un punct critic în cazul generațiilor tinere. Tocmai de aceea, turnoverul cel mai mare vine din zona de juniori – Adina Trandaf, Client Service Director Oxygen, în dosarul PR România despre piața muncii.

Citeste mai mult...

Rareș Petrișor: Ceea ce nu reușește, încă, școala este să încurajeze studenții să urmeze diverse vocații

rares petrisor 2Ne vin mulți oameni la interviuri, dar pregătirea diversă, bizară și departe de domeniu, uneori, ne face să credem că profesia de specialist în relații publice și/sau comunicare e departe de fi înțeleasă pe deplin, chiar și de către cei care muncesc în ea – Rareș Petrișor,  Head Strategist la Media Pozitiv, în dosarul PR România despre piața muncii.

Citeste mai mult...

Corina Bârlădeanu: Platformele educaționale ale Universităților trebuie să se adapteze și să ofere cât mai multe soluții pentru dezvoltare profesională

Corina BarladeanuDe cele mai multe ori, proaspăt-absolvenții de studii universitare nu se regăsesc în industrie, în work-flow și uneori sunt dezamăgiți atunci când înțeleg că viața în agenție presupune mult timp dedicat raportărilor și cercetării. Frecvent, acesta este un factor ce îi determină pe cei mai tineri să aleagă un alt domeniu – Corina Bârlădeanu, General Manager 2 activePR, în dosarul PR Romania despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Simona Dan: Sunt puțini acei tineri care au parte de consiliere legată de profesia pe care vor s-o îmbrățișeze

Simona Dan piata munciiDat fiind exodul accelerat din ultima perioadă, cu siguranță că și industria de PR este și va fi afectată și va fi nevoită să găsească resorturi pentru a se adapta. Cu alte cuvinte, PR-ul nu dispare, PR-ul se transformă. Din fericire pentru angajații din industrie, ei nu vor putea fi înlocuiți de tehnologie, ci tehnologia va lucra în folosul lor – Simona Dan, Managing Partner The Public Advisors, în dosarul PR Romania despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Irina Ciocan Stănescu: Ne ‚obsedează’ adeziunea la ideea de construcție, convingerea că nu ești niciodată cea mai bună variantă a ta

Irina Ciocan Stanescu

Irina Ciocan Stănescu, Managing Partner la Graffiti PR, plasează piața muncii în PR pe linia fină între haiducie și inovație. Testăm multe formate, vedem deseori salturi hiperbolice de salariu, cu siguranță fără un corespondent în profitabilitatea din lumea reală. O pregătire inegală și un parcurs uneori incert de carieră ne fac să fim deseori (angajatori și candidați) două mulțimi cu o linie fină de intersecție, spune Irina.

Citeste mai mult...

Maria Besnea: Preocuparea pentru oameni trebuie să ocupe cel puțin la fel de mult timp ca preocuparea pentru profit

Maria Besnea

Continuăm dezbaterea despre piața muncii în PR cu o nouă contribuție semnată de Maria Besnea, Corporate Communication Director la agenția Dăescu Borțun Olteanu. Maria aduce în dezbatere un aspect îngrijorător, și anume migrația profesională folosită adesea ca tactică superficială de creștere la noul loc de muncă, dar nefundamentată mereu la nivel calitativ. Riscăm, astfel, să ardem etape, să facem salturi în carieră și să atașăm funcții care se termină în “manager” doar prin tranzit, nu și prin experiență sau performanță dovedită. Ca abordare strategică, Maria recomandă consolidarea unei culturi organizaționale interne, un subiect la fel de important precum pitch-urile sau oportunitățile de new business.

Citeste mai mult...

Imola Zoltan: Ne întâlnim din ce în ce mai des cu candidați slab pregătiți și fără nicio tracțiune către muncă

Colaj ImolaZ IrinaIÎntr-un moment în care industria de PR  își reîmprospătează modelul de business, subiectul „recrutare” câștigă un loc aparte pe agenda strategică a liderilor de agenție, de data asta nu doar ca subiect de HR, ci ca pilon strategic diferețiator care poate stimula inovația. În acest episod, vă invit să parcurgeți contribuția colegilor de la McCann PR - Imola Zoltan, Managing Director, și Irina Iliescu, HR Manager.

Citeste mai mult...

Ioana Mănoiu: Agențiile trebuie să învețe să investească în oameni

Ioana Manoiu 6

Inaugurăm astăzi un dosar amplu despre realitățile și provocările pieței muncii pe segmentul PR. Cred că merită să ne întrebăm cum arată piața muncii la acest moment, ce tipologii de candidați preferă angajatorii și pe ce segmente de vârstă se confruntă cu cele mai mari probleme de recrutare și retenție. Putem vorbi de un decalaj între cunoștințele dobândite în mediul academic și cele considerate de organizații ca fiind dezirabile pentru angajarea tinerilor absolvenți în PR? Cum poate sprijini industria integrarea tinerelor talente pe piața muncii?

Citeste mai mult...

Despre relația client-agenție mică, fără perdea

Mihaela Tudor

Relația agenție - client este întotdeauna dificilă pentru că este vorba despre oameni și despre un lucru esențial și personal – imaginea. Mai ales în cazul unei agenții boutique de PR, care lucrează predominant cu antreprenori. Dar, fără provocări nu ies lucruri extraordinare. Iar acestea sunt benzina evoluției oricărei companii.

Dacă ar fi să aleg cel mai important lucru din această ecuație, acela ar fi matchmaking-ul dintre Account și Client. Contează enorm rezonanța dintre aceștia, precum și potrivirea de caracter, valori și skill-uri. La temelia colaborării se adaugă regulile de bază și un angajament ferm, reînnoit constant, că vor fi respectate. Iar de la distanță, un rol definitoriu îl are feedback-ul: în loc să ne temem de el, ar trebui să îl cerem constant. Pare simplu, nu? Lucrurile se pot complica, însă, din varii motive.

Citeste mai mult...

Liberi împreună - idealul de performanță agenție-client

Silvia Parpala web

Relația client-agenție, ca mai toate relațiile stabilite între oameni, își înnoiește procesele de funcționare odată cu vremurile. Astăzi, modul în care utilizăm o informație optimizează atât de mult schimbul dintre cei doi actori, încât conversația inițiată rămâne permanent deschisă. Însă această evoluție - fie ea teribil de revigorantă și de ofertantă - nu implică întotdeauna performanța înaltă ori fericirea cuplului. Cum le obținem pe amândouă? “Liberi împreună” este o propunere (…ușor de transformat în #hashtag!) de a răspunde la întrebare.

Citeste mai mult...

Parteneri

banca transilvania logo 2Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black