19032024

Back Eşti aici:Home Dezbateri

Piața muncii în PR – cum a fost în 2022

Marius Marin Ana Velea Minio Studio

Piața muncii este într-un moment foarte dinamic. La începutul anului 2022 o mare parte dintre oameni plănuiau să își schimbe locul de muncă, ca o urmare firească a perioadei de stagnare profesională pe care a atras-o după sine pandemia. Realitatea este că am primit o nouă provocare (mai mult lovitură sub centură), în contextul macro-economic global, care a schimbat rapid datele problemei. Dezamăgirea a fost mai mare, confuzia și mai pregnantă, criza forței de muncă s-a acutizat într-o manieră pe care am resimțit-o din plin, cam ca atunci când vrei să pleci într-o vacanță, dar nu are cine să piloteze avionul - Marius Marin,  Reputation Manager MINIO și Ana Velea, Head of Operations, în dosarul PR România despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Prof. James E. Grunig: Public Relations Research at the Functional Level

James Grunig ethics

Conceptualizing Quantitative Research in Public Relations. Part 8

At the functional level of analysis, a public relations department should conduct research to evaluate itself—how it is organized and what it does. Then it should ask whether the structure and behavior of the public relations function make it possible to contribute maximally to organizational and societal effectiveness.

Citeste mai mult...

Despre cum aducem valoare prin PR și comunicare

Oana Odobescu web

Când vorbim despre rezultate obținute din PR, e ușor să alunecăm fie în discuții abstracte și vagi, fie într-o abordare hiper-pragmatică și orientată doar pe date cantitative.

În realitate – mai ales în realitatea antreprenorială, care mi-e cea mai familiară – cred că discuția despre rezultate ar trebui să îmbine răspunsul la două întrebări:  1) care este realmente rolul PR-ului și cum aduce acesta valoare și 2) cum măsurăm valoarea pe care o produce?

Citeste mai mult...

Prof. James E. Grunig: Public Relations Research at the Organizational Level

James Grunig PRRom

Conceptualizing Quantitative Research in Public Relations. Part 7

At the organizational level, the central concept for planning and evaluating public relations programs is the relationship between the organization and its  publics. The concept is inherent in the term “public relations,” which means managing communication to build relationships with publics. At the organizational level, the public relations staff contributes to strategic decision-making by using formative research as a means of environmental scanning to identify publics with which an organization needs relationships. Staff, too, can do formative research to assess the quality of relationships with these publics before it develops specific communication programs to establish, maintain, or improve relationships with publics. Finally, the staff should conduct regular evaluative research to assess the effects of its communication programs on these relationships with strategic publics.

Citeste mai mult...

Evaluarea, bomboana de pe tort sau… oportunitatea ratată

Cristina Popescu web

Când vorbim de comunicare și relații publice, nimic nu se compară cu emoția implementării, cu ritmul rapid și intensitatea cu care de regulă această etapă se însoțește. După cum rămâne mereu la fel de fermecătoare partea de construcție, de generare a ideilor creative, a alegerilor strategice, de creionare a drumului unui proiect de la insight spre planificare și implementare.

Citeste mai mult...

Embracing evaluation theory to overcome “stasis”: Informing standards, impact and methodology

Jim Macnamara websiteThis paper explores evaluation theory in a field closely related to corporate communication and public relations (PR) as well as in other disciplines and argues that embracing evaluation theory more broadly can break the “stasis” and “deadlock” identified in evaluation of corporate communication and PR. Specifically, this analysis seeks to show that a transdisciplinary approach can contribute to standards and demonstration of impact – two long-sought goals in evaluation of corporate communication and PR – as well as inform methodology.

Citeste mai mult...

Cred că Cercetarea și Măsurarea ne fac un produs de consultanță esențial

Paul Kasprovschi web

Primarul Kievului, Dr. Vitali Klitschko, spunea, de curând, că prima victimă a războiului este adevărul.

Pentru că adevărul este esențial.

Un context de  criză – cum e o pandemie sau apropierea de un război absolut revoltător mă face să mă gândesc la cât de esențial este produsul breslei noastre. Sau mai bine zis la ce anume îl face esențial. Cei care au trecut ca mine și prin criza 2008/2010 probabil știu de ce.

Citeste mai mult...

Prof. James E. Grunig: Evaluative Research at the Program Level - Developing Objectives and Measuring them

James Grunig PRRom

Conceptualizing Quantitative Research in Public Relations. Part 6

After formative research has identified the publics with which an organization needs relationships and the problems and issues that exist or might exist, public relations staff should formulate objectives for programs to communicate with these strategic publics. Since the value of public relations to an organization and society exists in the relationships developed with strategic publics, objectives should consist of strategies to cultivate relationships (independent variables) and the relationship outcomes (dependent variables) that the organization strives to achieve with these strategies.

Citeste mai mult...

Prof. James E. Grunig: Formative Research at the Program Level

James Grunig ethics

Conceptualizing Quantitative Research in Public Relations. Part 5

In its initial stages, formative research at the program level cannot be separated easily from environmental scanning research at the organizational level. If a public relations department is to be effective, it must engage in continuous scanning of stakeholders and potential stakeholders so that the department builds up a base of knowledge about stakeholders that makes it possible to provide valuable information to strategic decision-makers about the consequences of organizational decisions and the consequences sought by stakeholders. Continuous formative research makes it possible for the public relations department to understand and predict the likely emergence of publics and issues.

Citeste mai mult...

Alina Bratu: Mă motivează campaniile de comunicare cu un scop în spate, proiectele cu substanță

Alina Bratu

Consider că orice acțiune, punctuală, chiar și apărută peste noapte, poate contribui la construirea unui obiectiv pe termen lung, atâta timp cât există o viziune unitară și un parteneriat agenție-client în care termenul echipă este folosit în sensul extins - Alina Bratu, Managing Partner WefflerMark, în dezbaterea PR Romania despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Twenty-five ways PR agencies can embrace better measurement and evaluation

Jon Meakin

For 25 years, the Association for the Measurement and Evaluation of Communication (AMEC) has been at the heart of the debate about why comms professionals need to take evaluation seriously, and how to go about doing so. 

So why are we still so bad at it? 

Citeste mai mult...

Ana Sișu, Ogilvy Romania: Cred că și roboții vor avea nevoie de comunicare

Ana Sisu

“Indiferent cum va fi ea redefinită și la câte cuvinte sau semne va fi redusă. Se comunică de la peșteri încoace, e parte din viu. E foarte clișeistic să spun asta, dar motivația mea vine din faptul că sunt în mijlocul schimbărilor și, deși obositor și chiar demotivant uneori, rămâne pe plus până la urmă” - Ana Sisu, Head of PR & Influence Ogilvy Romania, în dezbaterea PR Romania despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Valeria Tudor, The House PR Agency: Cum ajungi să convingi un candidat că flexibilitatea se obține printr-un trade win-win?

Valeria Tudor

Cum demonstrezi că tu, ca antreprenor, ești bine intenționat și nu ții resursele în casă, ci îți dorești să le direcționezi către echipă, în forme acceptabile pentru ei. Iar o provocare personală, a mea: cum faci, ca manager de agenție mică, să fii auzit și să dai o voce și echipei tale, astfel încât industria să adopte anumite pattern-uri de lucru deja testate?Valeria Tudor, founder & owner The House PR Agency, în dosarul PR România despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Cătălina Rousseau: Ca să pastrăm o direcție ascendentă în industrie, trebuie să agreăm unanim criteriul competenței

Catalina Rousseau 2

Percepția mea este că mulți dintre absolvenții ultimilor ani, despre care se presupune că ar dori să își construiască o carieră în PR, suferă de indecizie, sau aspiră mult prea devreme, la avantaje financiare peste nivelul lor de competență, ei fiind începători - Cătălina Rousseau, President & CEO BDR Associates, în dezbaterea PR Romania despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Alina Galeriu: Ne dorim să redescoperim bucuria de a munci pentru proiecte în care credem și cu care ne identificăm în plan valoric

Alina Galeriu

Este o altă fațetă a nevoii de a căuta sensul profund în tot ce facem, nevoie accentuată de situația pandemică Alina Galeriu, Owner Galeriu & Partners PR, în dezbaterea PR Romania despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Simona Constănceanu, Profil Communication 4.0: Proiectele devin noul normal, de unde și cererea de expertiză crește

Simo Constanceanu

Pentru multe agenții de PR, spațiile de birouri au devenit un cost semnificat mai degrabă decât o investiție. Totuși, PR-ul este despre interacțiune între oameni, a avea în continuare interacțiune umană este vital pentru a putea fi creativi și a genera „acele”campanii care contează. Trecerea către modelul virtual nu va fi făcută complet în industria asta. Agențiile își vor menține spațiul de birou, dar vor regândi modul în care vor folosi aceste birouri care devin mai degrabă spații de co-working, brainstorming, întâlniri decât spațiu efectiv de lucru – Simona Constănceanu, Senior Communication Consultant la Profil Communication 4.0, în dosarul PR România desprea piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Mihaela Tudor & Daniela Palade Teodorescu: Industria de comunicare rămâne bine ancorată pe harta meseriilor viitorului

Daniela Palade Teodorescu Mihaela Tudor

Nu întâmplător, industria de PR și comunicare e un domeniu care rămâne bine ancorat pe harta meseriilor viitorului pentru că încorporează câteva dintre metacompetențele pe care nici un robot nu le poate înlocui (deocamdată!) – creativitate, sociabilitate, autonomie, dar și colaborare în echipă, empatie, rezolvarea problemelor în condiții de volatilitate exponențială. E o industrie profund umană, greu de standardizat. Da, tehnologia înlesnește multe procese, dar nu poate înlocui mintea și sufletulMihaela Tudor și Daniela Palade Teodorescu, fondatoare și Editorial Director la Tudor Communication, în dezbaterea PR Romania despre piața muncii în PR.  

Citeste mai mult...

Roxana Dibă, Golin: Ce se schimbă este modul prin care poți transforma o mână de oameni – uneori complet diferiți – într-o "echipă"

Roxana Diba

"Pentru că interacțiunile directe, fizice, repetate, ajutau foarte tare procesul, facilitau arderea unor etape, legau oamenii mai ușor. Și acum lipsesc – uneori complet. În același timp, se întâmpla de multe ori să cădem într-o altă capcană – să credem că oamenii fac o ”echipă” bună, doar pentru că interacțiunile lor zilnice sunt pozitive. Dar asta nu e niciodată suficient"Roxana Dibă, Managing Director Golin, în dosarul PR România desprea piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Adina Trandaf, Oxygen: Cred că viitorul în comunicare nu mai este al oamenilor care muncesc mult, ci și al celor care muncesc smart

Adina TrandafCumva, industria în care activăm ne inoculează încet, fără să ne dăm seama, o forță de adaptare la schimbări, la noi realități, medii. Challenge-ul este de a reinventa și a ne reinventa, în timp ce ne păstrăm echilibrul. În domeniul nostru dinamic este o provocare cu bătaie lungă, dar sunt convinsă că se poate. Asta înseamnă adaptarea și celor din afara cercului.

Citeste mai mult...

Public Relations Research at the Program Level

James Grunig PRRom

Conceptualizing Quantitative Research in Public Relations. Part 4

The discussion of metrics for public relations begins with the program level because this is the level that most public relations professionals think of when they are asked to do research to demonstrate their effectiveness. However, keep in mind that a senior public relations officer should begin planning public relations programs at the organizational and societal levels so that specific communication programs relate to organizational goals and decisions, and to stakeholders who affect or are affected by organizational goals and decisions. As I discuss research at the program level, therefore, I also will explain how specific communication programs can be connected to effectiveness at the organizational and societal levels.

Citeste mai mult...

Mic tratat de comoditate

Marta Niculaie

Trăim cu toții vremuri în care aproape orice rezultat este exprimat în cifre. Așadar, de cele mai multe ori, și comunicatorii prezintă rezultatele campaniilor lor tot în cifre. Auzim adesea întrebarea « deci, care este ROI-ul? ». Pentru că totul este o investiție. Dar sunt oare cifrele cea mai bună opțiune?

Citeste mai mult...

Parteneri

   BT Logo Aliniat Central               logo SMP