20062019

Back Eşti aici:Home Dezbateri

Călin Hera: Nu e exclus ca „puștanii” să prefere ignorarea nonșalantă a recrutorilor și să ia totul pe cont propriu, să facă ei regulile

Calin HeraDomeniul Comunicare și Relații Publice nu face excepție de la „regula” întâlnită în majoritatea facultăților: mai e mult până când universitățile îi vor pregăti pe studenți astfel încât trecerea de la școală la job să se facă firesc și fără nevoia unei perioade prea lungi de adaptare. Primele probleme vin însă la trecerea de la liceu la facultate. Acolo e jale. Felul în care se lucrează în gimnaziu și în liceu este atât de departe de nevoile reale ale adolescenților, atunci când vorbim despre educație, încât este un adevărat miracol că foarte mulți reușesc să rămână inventivi și vii - Călin Hera, Co-founder PiArt Vision, în dosarul PR România despre piața muncii.

Citeste mai mult...

Adina Trandaf, Oxygen: Motivarea angajaților va deveni o necesitate strategică, nu doar o inițiativă de resurse umane

Adina Trandaf

Tot mai mulți tineri vin din urmă să ocupe poziții de PR, însă mulți au așteptări nerealiste, atât la nivel salarial, cât și legate de ce implică jobul. Adaptarea la ritmul de lucru necesită și nivel ridicat de responsabilizare, iar aici este un punct critic în cazul generațiilor tinere. Tocmai de aceea, turnoverul cel mai mare vine din zona de juniori – Adina Trandaf, Client Service Director Oxygen, în dosarul PR România despre piața muncii.

Citeste mai mult...

Rareș Petrișor: Ceea ce nu reușește, încă, școala este să încurajeze studenții să urmeze diverse vocații

rares petrisor 2Ne vin mulți oameni la interviuri, dar pregătirea diversă, bizară și departe de domeniu, uneori, ne face să credem că profesia de specialist în relații publice și/sau comunicare e departe de fi înțeleasă pe deplin, chiar și de către cei care muncesc în ea – Rareș Petrișor,  Head Strategist la Media Pozitiv, în dosarul PR România despre piața muncii.

Citeste mai mult...

Corina Bârlădeanu: Platformele educaționale ale Universităților trebuie să se adapteze și să ofere cât mai multe soluții pentru dezvoltare profesională

Corina BarladeanuDe cele mai multe ori, proaspăt-absolvenții de studii universitare nu se regăsesc în industrie, în work-flow și uneori sunt dezamăgiți atunci când înțeleg că viața în agenție presupune mult timp dedicat raportărilor și cercetării. Frecvent, acesta este un factor ce îi determină pe cei mai tineri să aleagă un alt domeniu – Corina Bârlădeanu, General Manager 2 activePR, în dosarul PR Romania despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Simona Dan: Sunt puțini acei tineri care au parte de consiliere legată de profesia pe care vor s-o îmbrățișeze

Simona Dan piata munciiDat fiind exodul accelerat din ultima perioadă, cu siguranță că și industria de PR este și va fi afectată și va fi nevoită să găsească resorturi pentru a se adapta. Cu alte cuvinte, PR-ul nu dispare, PR-ul se transformă. Din fericire pentru angajații din industrie, ei nu vor putea fi înlocuiți de tehnologie, ci tehnologia va lucra în folosul lor – Simona Dan, Managing Partner The Public Advisors, în dosarul PR Romania despre piața muncii în PR.

Citeste mai mult...

Irina Ciocan Stănescu: Ne ‚obsedează’ adeziunea la ideea de construcție, convingerea că nu ești niciodată cea mai bună variantă a ta

Irina Ciocan Stanescu

Irina Ciocan Stănescu, Managing Partner la Graffiti PR, plasează piața muncii în PR pe linia fină între haiducie și inovație. Testăm multe formate, vedem deseori salturi hiperbolice de salariu, cu siguranță fără un corespondent în profitabilitatea din lumea reală. O pregătire inegală și un parcurs uneori incert de carieră ne fac să fim deseori (angajatori și candidați) două mulțimi cu o linie fină de intersecție, spune Irina.

Citeste mai mult...

Maria Besnea: Preocuparea pentru oameni trebuie să ocupe cel puțin la fel de mult timp ca preocuparea pentru profit

Maria Besnea

Continuăm dezbaterea despre piața muncii în PR cu o nouă contribuție semnată de Maria Besnea, Corporate Communication Director la agenția Dăescu Borțun Olteanu. Maria aduce în dezbatere un aspect îngrijorător, și anume migrația profesională folosită adesea ca tactică superficială de creștere la noul loc de muncă, dar nefundamentată mereu la nivel calitativ. Riscăm, astfel, să ardem etape, să facem salturi în carieră și să atașăm funcții care se termină în “manager” doar prin tranzit, nu și prin experiență sau performanță dovedită. Ca abordare strategică, Maria recomandă consolidarea unei culturi organizaționale interne, un subiect la fel de important precum pitch-urile sau oportunitățile de new business.

Citeste mai mult...

Imola Zoltan: Ne întâlnim din ce în ce mai des cu candidați slab pregătiți și fără nicio tracțiune către muncă

Colaj ImolaZ IrinaIÎntr-un moment în care industria de PR  își reîmprospătează modelul de business, subiectul „recrutare” câștigă un loc aparte pe agenda strategică a liderilor de agenție, de data asta nu doar ca subiect de HR, ci ca pilon strategic diferețiator care poate stimula inovația. În acest episod, vă invit să parcurgeți contribuția colegilor de la McCann PR - Imola Zoltan, Managing Director, și Irina Iliescu, HR Manager.

Citeste mai mult...

Ioana Mănoiu: Agențiile trebuie să învețe să investească în oameni

Ioana Manoiu 6

Inaugurăm astăzi un dosar amplu despre realitățile și provocările pieței muncii pe segmentul PR. Cred că merită să ne întrebăm cum arată piața muncii la acest moment, ce tipologii de candidați preferă angajatorii și pe ce segmente de vârstă se confruntă cu cele mai mari probleme de recrutare și retenție. Putem vorbi de un decalaj între cunoștințele dobândite în mediul academic și cele considerate de organizații ca fiind dezirabile pentru angajarea tinerilor absolvenți în PR? Cum poate sprijini industria integrarea tinerelor talente pe piața muncii?

Citeste mai mult...

Despre relația client-agenție mică, fără perdea

Mihaela Tudor

Relația agenție - client este întotdeauna dificilă pentru că este vorba despre oameni și despre un lucru esențial și personal – imaginea. Mai ales în cazul unei agenții boutique de PR, care lucrează predominant cu antreprenori. Dar, fără provocări nu ies lucruri extraordinare. Iar acestea sunt benzina evoluției oricărei companii.

Dacă ar fi să aleg cel mai important lucru din această ecuație, acela ar fi matchmaking-ul dintre Account și Client. Contează enorm rezonanța dintre aceștia, precum și potrivirea de caracter, valori și skill-uri. La temelia colaborării se adaugă regulile de bază și un angajament ferm, reînnoit constant, că vor fi respectate. Iar de la distanță, un rol definitoriu îl are feedback-ul: în loc să ne temem de el, ar trebui să îl cerem constant. Pare simplu, nu? Lucrurile se pot complica, însă, din varii motive.

Citeste mai mult...

Liberi împreună - idealul de performanță agenție-client

Silvia Parpala web

Relația client-agenție, ca mai toate relațiile stabilite între oameni, își înnoiește procesele de funcționare odată cu vremurile. Astăzi, modul în care utilizăm o informație optimizează atât de mult schimbul dintre cei doi actori, încât conversația inițiată rămâne permanent deschisă. Însă această evoluție - fie ea teribil de revigorantă și de ofertantă - nu implică întotdeauna performanța înaltă ori fericirea cuplului. Cum le obținem pe amândouă? “Liberi împreună” este o propunere (…ușor de transformat în #hashtag!) de a răspunde la întrebare.

Citeste mai mult...

AVE - un cartof fierbinte al practicii de PR

no-more-ave

În ultimii 7 ani, organizații profesionale din întreaga lume şi-au întețit dezaprobarea la adresa  măsurătorilor de tip AVE (Advertising Equivalency Value), pledând din ce în ce mai apăsat pentru alungarea lor din practica curentă de evaluare. Dar, contrar dezbaterilor care i-au negat relevanța, realitatea este că AVE a continuat să persiste, la noi şi afară, în instrumentarul breslei comunicatorilor. Iar preeminența şi utilizarea acestor măsurători a îngreunat mult tranziția către sisteme de evaluare relevante, asistând în practică la o decuplare frecventă a comunicării de procesele de business.

Citeste mai mult...

Laura Sgârcitu: Spune ce faci şi fă ceea ce spui că faci

Laura Sgarcitu 2

Profesionistul în relaţii publice trebuie să poată avea un cuvânt important de spus în felul în care liderii şi companiile comunică, e moralmente obligat să facă diferenţa prin generarea de conţinut valoros, adaptat audienţei dar mai ales corect. Relaţiile publice pot juca un rol important în noua ecuaţie, dacă îşi reevaluează onest rolul de generator de informaţie curată şi completă – Laura Sgârcitu, consultant în dezvoltare durabilă, în dosarul PR România.

Citeste mai mult...

Tereza Tranakas, Oxygen: Să punem miza în mod aprioric pe transparență

Tereza Tranakas 3

În epoca actuală, cea a post-adevărului, în care emoția poate inclusiv câștiga alegeri prezidențiale, trebuie luat în calcul faptul că publicul a devenit mai sensibil și mai selectiv în ceea ce privește consumul de informație. În acest context, a devenit util și necesar să diversificăm canalele de comunicare, atât online, cât și offline, și să punem miza în mod aprioric pe transparență - Tereza Tranakas, Managing Partner OXYGEN, în dosarul PR România, episodul 7.

Citeste mai mult...

Să avem încredere. În încredere.

Catrinel Burghelea 3

Edelman Trust Barometer 2017 a arătat că am atins un minim istoric al încrederii. Că încrederea în organizații este în scădere nu este o surpriză și nici o noutate. Însă amploarea lipsei de încredere pe care o măsoară studiul este îngrijorătoare. Ne aflăm într-o criză a încrederii și într-o criză a reputației organizațiilor.

Citeste mai mult...

Robert Uzună: Trăim timpuri în care chiar supravieţuirea economică este o provocare în breaslă

Robert Uzuna 2Paradigmele clasice de comunicare sunt puse sub semnul întrebării şi nu exclud ca din aceasta să apară noi norme, mai mult sau mai puţin formale, de comunicare. Ca şi când nu ar fi fost suficientă presiune, trăim timpuri în care chiar supravieţuirea economică este o provocare în breaslă. Aşa încât cred că nu ar trebui să ne „aşezam prea comod“ – Robert Uzună, Corporate Affairs Director la URSUS Breweries, în dosarul PR România, episodul 6.

Citeste mai mult...

Ana-Maria Diceanu: Trebuie să învăţam să ne salvăm de la înecul în ştiri false creând reflexul de a chestiona orice informaţie primită

Ana Maria -DiceanuLupta împotriva minciunii nu trebuie să fie doar efortul unei bresle. Cred că este important ca fiecare dintre noi să-şi înţeleagă rolul în stoparea informaţiei false, pentru că fiecare are la dispoziţie instrumente diferite prin care poate face asta – Ana-Maria Diceanu, Senior Partner GMP PR, în dosarul PR România, episodul 5.

Citeste mai mult...

Magda Bunea: Nu vom spune că PR-ul salvează lumea, dar comunicarea, da!

Magda BuneaWinston Churchill a zis că minciuna a făcut deja ocolul lumii până când adevărul reușește să își tragă pantalonii. E de remarcat că a zis asta când ocolul se măsura în km/ora nu în GB pe secundă. Și când era de neconceput să apari fără pantaloni. Well, times they are changing`, vorba lui Dylan.  Acu, pe cale de consecință, să fie pragmatic să spui adevărul gol-goluț? (sic!) – Magda Bunea, în dosarul PR România, episodul 4.

Citeste mai mult...

Rareş Petrişor: Dacă ne pierdem aura de ‘furnizori de autenticitate’, pierdem totul

rares petrisor 2PR-istul trebuie să-și încurajeze clienții să întrevadă cum o comunicare autentică, conformă parametrilor axiologici, orientată către beneficiul omului (a vieții, în general), este singurul mod pe care se poate construi o comunicare strategică pe termen lung - Rareș Petrișor. 

Citeste mai mult...

Gabriela Lungu: Trebuie să ne facem meseria mult mai bine, mai curajos şi mai riguros

Gabriela Lungu 6Partea a doua a serialului PR Romania aduce perspective noi în dezbatere. Ce implicaţii practice are adâncirea crizei de încredere pentru industria de comunicare? Funcţionăm confortabil în post-adevăr? Gabriela Lungu, Integrated Creative Leader, crede că fiecare om din breaslă trebuie să decidă dacă vrea să fie parte din problema sau din soluţie, dacă vrea să profite de faptul că minciuna spusă cu aplomb pare să funcţioneze (cel puţin pe termen scurt), sau dimpotrivă, vrea să corecteze percepţiile, să restabilească adevărul, să readucă faptele reale la nivelul de respect de care se bucurau odată.

Citeste mai mult...

Crenguţa Roşu: Utilizarea iresponsabilă a resurselor de încredere pare că a avut un efect similar cu utilizarea iresponsabilă a resurselor planetei - un uriaş de 'minciunizare' globală

Crenguta Rosu 4

Evenimentele recente aruncă o lumină nouă asupra unor teme brizante din registrul comunicatorului. Nivelul scăzut de încredere în instituţii revine acut în actualitate. Post-adevărul pare semnul global al neîncrederii şi incapacităţii instituţiilor de a purta un dialog autentic. În aceaste circumstanţe, cred că merită să ne întrebăm ce avem de făcut noi, comunicatorii. Putem lupta eficient împotriva neonestității? Funcţionăm confortabil în post-adevăr? Putem sprijini o schimbare de paradigmă în discursul liderilor? Interviul acordat de Crenguţa Roşu este primul episod dintr-o serie de dialoguri pe care le-am iniţiat în speranţa unui plus de înţelegere a rolului comunicatorului în mecanismul încrederii. Sperăm să vă inspire! (Dana Oancea)

Citeste mai mult...

Parteneri

 RZB noubanca transilvania logo 2Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black