Latura practică a comunicării în domeniul agriculturii
- Luni, 23 Ianuarie 2017 17:06 |
- Andra Gherasim
Multă vreme România a fost percepută ca o țară preponderent agricolă. Date publicate la finalul anului trecut de către Eurostat* arată că, în comparație cu 1995, în 2015 ”agricultura, silvicultura și pescuitul” au înregistrat o scădere de la 19,2% la 4,8% în ceea ce privește ponderea în economie. Aceeași situație este valabilă și pentru ocuparea forței de muncă, unde s-a înregistrat o scădere de 18,8 puncte procentuale de la 42,4% la 26,6%. Chiar și așa, agricultura rămâne principala sursă de locuri de muncă în România.
Bilanț de start-up: respect pentru meserie și pentru oameni
- Luni, 14 Martie 2016 20:09 |
- Valeria Tudor
Este o zi însorită de martie. Întâi. Ziua în care împlinim un an, plin de vise, de momente bune, de altele mai puțin bune. Este ziua noastră oficială, nu pentru că așa am vrut noi, ci pentru că ea ne-a ales, așa că de acum, în fiecare an, la început de primăvară, ne aniversăm.
M-am așezat la birou mai încrezătoare decât anul trecut, cu gândul că lucrurile sunt pe calea cea bună, cum se zice. Am făcut pace cu mine, cu fostele mele experiențe de la locurile de muncă anterioare, am înțeles că, dacă vreau ca proiectul meu să meargă înainte, trebuie să nu privesc în urmă, ci spre viitor.
Un sac de vise, principii britanice și mult suflet în comunicare
- Marți, 28 Iulie 2015 06:00 |
- Valeria Tudor
Când cerul are o altă culoare și aerul miroase a mare, îți iei altfel măsura lucrurilor în viață și în tot ce faci. Când ești “mic” și te uiți la oamenii de business care au reușit, ești suficient de open-minded pentru a înțelege cum să ajungi unde îți propui și de a-ți planifica din timp toți pașii de parcurs în următorii ani. Pornești la drum cu entuziasm, cu creierul limpede, cu idei și vise de transformat în realitate. Totul depinde de tine, de traseul pe care îl alegi și de modelele cu care te întâlnești în viață.
După zece ani de PR
- Luni, 13 Iulie 2015 08:12 |
- Rares Petrişor
Dragă Industrie de PR,
Mă gândesc acum la tine mai mult ca oricând.
În primul rând, pentru că m-ai ajutat să scap de cel mai cumplit blestem pe care și-l pronunță singur omul, în momente de răscruce: cel al propriei neputințe. Am crezut că sunt neputincios, că destinul și șansele mele depind mereu de alții; m-ai luat de mână, m-ai trecut prin foc și pară, m-ai învățat bune și rele, m-ai crescut și, cel mai important, mi-ai arătat locul. Așa cum și-l sfințește omul.
Discursul public – câteva sfaturi
- Miercuri, 22 Aprilie 2015 18:21 |
- Radu Rosulescu
Să vorbești în fața publicului nu e ușor. De fapt, pentru majoritatea oamenilor, vorbitul în public reprezintă una din cele mai mari fobii. De câte ori n-ai auzit - „sunt timid, mi-e rușine să vorbesc în fața tuturor”?
Așa se întâmplă și cu tine? Ești timid? Te sperie ideea de a vorbi în fața multor perechi de ochi care îți urmăresc cu atenție fiecare gest, fiecare mișcare? N-ar trebui să te temi. Să știi că emoții au chiar și cei mai mari oratori. Toată lumea le are. Dar ei au învâțat cum să le depășească și asta poți să faci și tu. Prin exercițiu poți să depășești această barieră, poți să înveți cum să comunici exact mesajul dorit.
Despre Knowledge Management
- Luni, 09 Martie 2015 07:00 |
- Radu Rosulescu
Knowledge Management sună bine, sună modern, sună promițător. Multă lume vorbește despre acest concept, dar puțini înțeleg cu adevărat despre ce e vorba și și mai puțini aplică teoriile în practică.
Când a apărut conceptul de Knowledge Management, pe la sfârșitul anilor 90, a fost îmbrățișat cu mult entuziasm. Părea că e o adevărată mină de aur – cunoașterea nu numai că este o resursă inepuizabilă, dar și sporește cu atât mai mult cu cât este utilizată. Ce poate fi mai tare de atât? Ei bine, cum se întâmplă deseori, teoria e frumoasă, dar punerea ei în practică a lăsat de dorit.
10 lecții învățate în 2014
- Vineri, 30 Ianuarie 2015 00:00 |
- Rares Petrisor
După ce criterii și cu ce începi să judeci un an? Care sunt reperele și standardele de referință? A fost un an mai bogat? În ce fel? Financiar, relațional, motivațional? Am învățat ceva ce ne-a schimbat fundamental? Ne-a “mișcat” ceva astfel încât 2014 să fie un an cu adevărat memorabil? Cu siguranță că da, mai ales că lucrăm cu toții într-o industrie în care memorabilitatea a început să facă parte din fișa postului. Am învățat mult și am simțit câteva lucruri ca fiind adevărate lecții în 2014, deci am toate motivele să vi le împărtășesc – fără să fiu un fan al topurilor stupide care fac vâlvă pe net – pe cele mai importante.
Despre beneficiile PR-ului specializat
- Miercuri, 28 Mai 2014 16:50 |
- Florina Badea
In ultimul an, in discutiile cu jurnalisti sau colegi de breasla, a aparut foarte des intrebarea legata de agentia si nisa pe care am dezvoltat-o in ultimii ani – „dar voi cum ati ajuns sa va specializati pe healthcare?”. Am povestit cu drag de fiecare data cum am reusit sa construim in agentie in ultimii 5 ani o Divizie specializata pe comunicare medicala, care in prezent are 6 consultanti si un portofoliu de clienti si proiecte care ne-au permis sa ne dezvoltam expertiza pe acest tip de comunicare specifica.
Sã aprindem un far românesc la Bruxelles!
- Vineri, 23 Mai 2014 16:41 |
- Dan Luca
Bruxelles-ul este văzut din păcate mult prea frecvent ca fiind o construcţie care ne impune reguli, fără a ne lăsa dreptul de a reacţiona. Ȋnsă, nu este aşa. E drept, este vorba de un club, şi făcând parte dintr-un club trebuie să vedem şi avantajele şi dezavantajele. Uniunea Europeană este o construcţie complexă care înseamnă, dincolo de fonduri europene, şi de pol legislativ, şi o oportunitate de „business”, în care avem posibilitatea de negociere.
Vara vrajbei noastre
- Luni, 10 Martie 2014 22:00 |
- Rares Petrisor

Parafraza titlului ales de Steinbeck pentru a descrie conflictul ce a măcinat spița aristocratică pe care a descris-o în ‘Iarna vrajbei noastre’ nu e întâmplătore: o anumită rezistență la schimbare în industria noastră de relații publice, anumite schimbări care se petrec prea rapid, o lume care pare să nu mai poată fără dezechilibru și un pic de răutate, un model de business în care inovarea înseamnă renunțare, soluții de continuitate pe care nu le acceptăm – totul face ca iarna să fie departe, iar vara care vine să semene a infern.
Cu ochii pe ce contează: Corporate Character Management
- Marți, 22 Octombrie 2013 21:16 |
- Alina Jijau

Mai multe articole...
- Comunicarea financiară de nişă, între provocări şi oportunităţi
- Reguli spuse și nespuse despre un pitch: dezbatere deschisă
- Mic ghid de recunoaștere a unui consultant de PR excepțional în 5 pași simpli
- Îmi caut mână dreaptă*
- Despre învăţare şi alţi demoni
- Please don’t make me famous ...
- Despre clienţii de provincie ... şi provocările de care se loveşte PR-istul
- Pledoarie pentru transparenţă
- Competiţia ca formă de comunicare pentru proiecte
- Despre cum nu comunică multinaţionalele. Şi alţi demoni
- Oraşele (se) comunică
- Secretul fericirii
- Lansarea 'produselor' în Bruxelles
- Să mă informeze cineva, primesc! Dar să nu se schimbe nimic.
- Un taxi pe nume PR, vă rog!
- Doamna de la PR nu face decât să plimbe hârtiile!
- Şef asertiv, caut angajaţi pe măsură. Anunţul nu este deschis persoanelor agresive sau pasive
- Arta conversaţiei ca strategie de PR
- Lecţii de comunicare în metrou
- Cum poate un specialist în PR scoate din minţi un ziarist. Ghid de [ne]bune practici în PR