30032017

Back Eşti aici:Home Articole Concepte de baza

Regândirea profesiei de Relaţii Publice într-o lume complexă

richard_edelmanAvem plăcerea să vă prezentăm discursul rostit de Richard Edelman la dineul festiv organizat de Institute for Public Relations (IPR), în noiembrie 2011, cu prilejul omagierii legendarului Bill Nielsen, fostul CCO de la Johnson & Johnson. Mulţumim IPR pentru dreptul de a reproduce acest text inspiraţional, o adevărată pledoarie pentru rolul vital al funcţiei de comunicare într-o lume din ce în ce mai complexă.

Citeste mai mult...

PR - o lume feminină?

velvet_ghetto_prSe împlinesc 26 de ani de la publicarea "Ghetoului de catifea", un studiu în care Cline trata feminizarea din ce în ce mai accentuată a relaţiilor publice. Indiscutabil, domeniul este astăzi unul dominat de femei – şi, într-adevăr, experienţa mea britanică mi-a confirmat că 90% dintre studenţii cursurilor de relaţii publice şi a celor care aspiră la o calificare post-universitară în PR sunt reprezentantele sexului feminin.

Citeste mai mult...

Comunicarea - influenţată de tipare de comportament sau de tehnica dobândită?

monica_minoiu“Comunicare verbală”, “Comunicare non verbală”, “Comunicare interpersonală”, “Comunicare didactică”, “Comunicare şi relaţii publice” ... cel puţin 3.700.000 de pagini de informaţii online oferite de mult discutatul “Google”. Şi, cu toate acestea, în era în care totul se “învată” pe Internet, lumea a uitat să comunice şi totul se rezumă la sintagme simple de etichetare a tiparelor de comunicare, la clasificarea noastră în “buni comunicatori”, “comunicatori slabi”, “persoane antisociale”, “PR-işti prin excelenţă”...

Citeste mai mult...

Diploma în relaţii publice - vivat academia?

Despre practica de relaţii publice din România s-a tot scris. Mult. Despre studenţi şi cât de pregătiţi sunt ei să devină practicieni odată ieşiţi de pe băncile facultăţii, s-a tot discutat. Adesea, în mod contradictoriu. Ce ştim însă despre ceea ce se întâmplă dincolo de porţile mediului academic?

Citeste mai mult...

"O să vă contactăm noi": Accesibilitate, informare şi promptitudine în relaţia PR-presă. Studiu de caz Southwest Airlines. Partea a II-a

În încercarea de a determina ce poate face o organizaţie pentru a fi considerată un partener valid în relaţia PR-media, ne-am oprit asupra departamentului de PR al Southwest Airlines. SWA PR a fost considerat mereu un model în relaţia cu presa, iar jurnaliştii participanţi la studiu au confirmat această percepţie. Prin intermediul acestora s-a putut demonstra clar că promptitudinea în răspunsuri, accesibilitatea, calitatea informaţiilor oferite şi profesionalismul se află în strânsă legătură cu eficienţa relaţiilor publice.

Citeste mai mult...

Comunicarea prin vestimentaţie

Trăim într-o societate care, în general, tinde să se îmbrace greşit. Uniforma noastră naţională este o pereche de blugi şi un tricou. Dacă ne pasă de aspectul nostru, este necesar să luăm măsuri pentru a-l îmbunătăţi. Şi asta doar ca să ieşim din multime. Ceea ce nu e un lucru rău!

Citeste mai mult...

"O să vă contactăm noi": Accesibilitate, informare şi promptitudine în relaţia PR-presă. Studiu de caz Southwest Airlines. Partea I

Articolul prezintă rezultatele unei analize efectuate pe o perioadă de cinci ani a evoluţiei percepţiilor jurnaliştilor asupra activităţilor de media relations ale Southwest Airlines, o companie aflată în topul 500 al revistei Fortune. Evaluarea cantitativă este combinată cu o investigaţie calitativă în profunzime, pentru a înţelege atât percepţiile media asupra eficienţei relaţiilor publice ale companiei, cât şi valoarea media relations şi modul de utilizare al comunicării bilaterale simetrice.

Citeste mai mult...

Criza de identitate dintre oamenii de PR şi jurnalişti

PR-iştii au început să constate că lista lor de mailuri de presă e din ce în ce mai scurtă. La rândul ei, presa a primit din ce în ce mai puţine subiecte, business-urile fiind mult mai preocupate acuma să supravieţuiască în loc să creeze news. Dar ca relaţie propriu-zisă între părţi, aş observa că lucrurile sunt mai umane, dialogul mult mai autentic şi interesele încep să se aproprie.

Citeste mai mult...

Alice in Wonderland sau despre cum sa provoci agentiile sa te angajeze

Specialiştii în HR vorbesc despre o criză a locurilor de muncă, însă puţine sunt vocile care au evidenţiat problema crizei locurilor de muncă în relaţii publice şi, mai mult, problema proaspeţilor absolvenţi, care îşi caută un loc de muncă în domeniu, a fost aproape total ignorată. Acesta este şi motivul pentru care ne-am propus să realizăm o analiză a situaţiei absolvenţilor din acest domeniu.

Citeste mai mult...

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1  logo oxygen site              

siglaBT noua        rd_logo  dccom LOGO nou site      mediapozitiv_logo_3