18082018

Back Eşti aici:Home Interviuri

Chestionar PRoust: Imola Zoltan

Imola Zoltan PRoust

Imola Zoltan este Managing Partner la McCann PR, agenție de relații publice cu peste 14 ani de activitate şi afiliată la rețeaua internaţională Weber Shandwick. Cu un portofoliu impresionant de clienţi internaţionali, McCann PR se regăseşte în fiecare an pe podiumul celor mai prestigioase festivaluri interne şi internaţionale de comunicare: Romanian PR Award, European Excellence Award, Sabre Award, International Business Award şi Cannes Lions. În 2017, McCann PR a fost desemnată „Agenția anului” în cadrul celei de-a 15-a ediții a Galei Romanian PR Award.
Imola este absolventă a Institutului de Ştiinte Economice “Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca, specializarea Marketing.

Citeste mai mult...

Chestionar PRoust: Ana-Maria Onisei

Ana Maria Onisei ProustAna-Maria Onisei este om de comunicare și jurnalist. După patru ani ca parte din echipa firmei de comunicare OMA Vision și peste șapte ani de experiență în presă, lucrează ca freelancer. Asta și fiindcă îi place libertatea. Contribuie în prezent la comunicarea Festivalului Internațional George Enescu, cel mai mare eveniment cultural internațional organizat de România și face de asemenea comunicare pentru mai mulți artiști din sfera culturală – o industrie care se dezvoltă din ce în ce mai mult în ultimii ani – , precum și pentru proiecte de educație, sociale și de business. Pe blogulul personal, www.anamariaonisei.ro, decupează felii din viețile unor oameni ca noi ajunși mari – personalități publice – sau din cele ale unor oameni simpli cu destine la fel de extraordinare fiindcă crede că poveștile celorlalți au puterea de a ne apropia pe noi de noi și de a ne face să creștem pe dinăuntru. N-ar putea să trăiescă fără trei lucruri: emoție, sinceritate și intimitate.

Citeste mai mult...

Chestionar PRoust: Ioana Mănoiu

Ioana Manoiu Proust

Ioana Mănoiu este Managing Partner la GMP PR. După o scurtă perioada petrecută în presă și cinci ani într-o agenție multinațională de publicitate, în anul 2005, Ioana a fondat agenția GMP PR. Influențată de timpul petrecut în preajma creativilor din publicitate, Ioana a venit cu o viziune nouă despre comunicare, agenția devenind în scurt timp o obișnuită a podiumurilor naționale și internaţionale. Activitatea agenţiei a fost recunoscută la competiţii precum Sabre Awards, European Excellence Awards sau Romanian PR Award.

Citeste mai mult...

Otilia, enigma și idiotul

Magdea-Bunea 2

Cantitatea de informație transmisă e invers proporțională cu gradul ei de previzibilitate – e o lege pe care am învățat-o în Facultatea de Electronică. Titlul e destul de imprevizibil, așa că musai să fac cumva să găsească cititorul ceva cantitate – și calitate! – în ce scriu aici. Are imprevizibilitatea vreo legătură cu modul în care învață adulții? Din experiența mea de mulți ani în situații de învățare cu adulți, reiese că are. La un curs despre managementul schimbării cu absolvenții unui master în administrație din UK, unul din participanți a ținut să îmi spună că e prima dată cînd nu i-a venit să adoarmă pentru că nu putea să prevadă ce urmează și se vădise că merita să fie atent la ce o să mai spun, ce o să mai facem, ce o să mai învețe, ce o să mai descopere că poate face, și va face.

Citeste mai mult...

Chestionar PRoust: Corina Vasile

Corina Vasile Proust

Corina Vasile conduce din 2002 Direcţia de Relaţii Publice a Raiffeisen Bank, după o carieră de nouă ani în presă. A fost redactor şef al Ziarului Financiar între anii 2000 şi 2002. Este absolventă a Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării din cadrul Universităţii din Bucureşti şi a programului de Executive MBA la IEDC Bled School of Management, Slovenia. Corina a primit distincția „PR Professional of the Year“ la Romanian PR Award 2016.

Citeste mai mult...

Chestionar PRoust: Corneliu Cojocaru

Cornel Cojocaru Proust

Corneliu Cojocaru a rămas prezent în mintea şi sufletul multor comunicatori, indiferent de schimbul de generaţii, reprezentând pentru mulți dintre noi un adevărat senior al şcolii autohtone de PR. În prezent, Cornel este consilier în cadrul Direcției de Comunicare a Băncii Naționale Române. A fost anterior purtătorul de cuvânt al BCR (din 1997). Între 1993 şi 1997, Cornel a fost redactor în redacția de știri interne a Televiziunii Române, acreditat pe domeniul Finanţe-Bănci, și la Preşedinția României (din 1995). Vă invit să-l (re)descoperim împreună pe acest "tânăr clasic" al breslei comunicatorilor din România!

Citeste mai mult...

Chestionar PRoust: Eliza Rogalski

Eliza Rogalski Proust

Eliza Rogalski este unul dintre cei mai apreciați și respectați specialiști de comunicare din România. Fondatoare a agenției Rogalski Damaschin Relații Publice și creatoare a unor campanii de PR premiate la cele mai importante competiții de comunicare din lume - Effie, Cannes, Eurobest, SABRE, IPRA și European Excellence Awards, conducând o echipă de două ori distinsă cu titlul "PR Agency of the Year" și “IAA Excellence Awards”, Eliza are o înțelegere profundă a lumii corporatiste, cu expertiză puternică în comunicarea internă, employer branding, comunicare de criză, media relations, CSR si managementul reputației. Eliza a absolvit Chartered Institute for Public Relations (CIPR Londra) și Berlin School of Creative Leadership.

Citeste mai mult...

Costin Oane: A fi invizibil e mult mai rău decât a eșua

Costin-Oane---BroHouse

Marele tău blestem: ești practic invizibil. Dacă nu ai reușit să monetizezi, să atingi obiectivele propuse, e aproape întotdeauna dintr-un singur motiv: oamenii nu te cunosc, nu știu nimic despre tine. Nu exiști.

Oricine ești și orice ai face, munca ta numărul unu este de îti construiești credibilitatea și vizibilitatea în această junglă aglomerată. Din păcate, pe măsură ce lumea devine tot mai competitivă, iar tot mai multe branduri se dedică misiunii de a crea relații cu consumatorii lor, observ tot mai multe companii faine care se confruntă cu blestemul invizibilității.

Citeste mai mult...

Chestionar PRoust: Bogdan Tomoiagă

Bogdan Tomoiaga ProustBogdan este consultant în comunicare și relații publice și este un produs 100% GraffitiPR. Are o experiență în comunicare de peste 15 ani și a fost întotdeauna om de agenție. De-a lungul anilor a oferit servicii de consultanță de comunicare pentru diferite companii printre care se regăsesc Dacia Renault, Pepsi, OMV Petrom, UniCredit Bank sau P&G.
Din 2014 conduce din poziția de director executiv agenția GraffitiPR, alături de Irina Ciocan Stănescu.

Iată răspunsurile lui Bogdan :)

 

Citeste mai mult...

Chestionar PRoust: Alina Damaschin

Alina Damaschin Proust

Alina crede în puterea creativității de a schimba modul în care oamenii se raportează la branduri. După mulți ani petrecuți în publicitate, timp în care a coordonat comunicarea unor branduri și business-uri internaționale sau locale și o varietate de campanii sociale, Alina a intrat în PR, mai întâi ca Managing Director și apoi ca partener în, astăzi, agenția de comunicare Rogalski Damaschin. Pe parcursul celor peste 20 de ani de comunicare, a creat și participat la dezvoltarea unor campanii premiate în cele mai prestigioase competiții ale industriei - Cannes Lions, Effie, SABRE EMEA, Digital Communication Awards, European Excellence, Romanian PR Award și ADC Ro Awards.

Citeste mai mult...

Chestionar PRoust: Gabriela Lungu

Gabriela Lungu chestionar

Gabriela Lungu este un expert în comunicare creativă cu 20 de ani de experiență atât în PR, cât și în publicitate. Și-a început cariera în România, lucrând pentru Ogilvy Group vreme de 10 ani, după care a fondat The Practice, care a devenit cea mai premiată agenție românească de PR. În urmă cu peste 5 ani s-a mutat la Londra pentru a face parte din leadership-ul regional al rețelei globale de PR Weber Shandwick. După WS, a urmat o întoarcere în publicitate, la TBWA\London. În prezent, Gabriela trăiește la Praga, de unde zboară peste tot în lume cu WINGS Creative Leadership Lab, firma pe care a fondat-o pentru a ajuta companiile și profesioniștii din marketing și comunicare să-și ridice nivelul de creativitate și inovație.

Iată răspunsurile Gabrielei la chestionarul lui PRoust :)

Citeste mai mult...

Chestionar PRoust: Cristina Hanganu

Cristina Hanganu 3

Inaugurez azi, dragi cititori, o rubrică prin intermediul căreia încerc să-i cunosc mai bine pe colegii pe care îi prețuiesc. Fiecare dintre ei va răspunde la acelaşi set de întrebări tip „Chestionarul lui Proust“, o joacă, poate, dar una care invită la introspecție.

Pentru cei mai puțin familiarizați, chestionarul lui Proust este la origine un joc englezesc, creat la mijlocul secolului XIX şi care a avut succesori în diferite culturi. Marcel Proust a răspuns în două sesiuni, o dată la 15 ani, şi a doua oară la 19 ani, la întrebări esenţiale despre iubire, moarte, fericire şi sensul vieţii. Manuscrisul a fost descoperit abia în 1924, la doi ani după moartea acestuia. Mai tarziu, în 1970, gazda de televiziune Bernard Pivot a adaptat lista de întrebări şi a creat un chestionar pe care îl aplica invitaţilor săi.

Citeste mai mult...

Egalitatea de gen în tech. De vorbă cu Simona Panait, Head of Corporate Marketing & Communications South-East Europe, Samsung

Simona PanaitCum ați descrie cariera unei femei în industria tehnologică?

Interesantă, provocatoare și dinamică. Industria tehnologică este în continuă schimbare și asta cred că o face una dintre cele mai interesante, atât din punctul de vedere al produselor care apar și progresează rapid, cât și din cel al utilizatorilor. Deși industria tech poate părea dedicată bărbaților, în ultima perioadă aportul femeilor a devenit unul esențial.

Citeste mai mult...

Cum se fac jocurile în industria de gaming

Constantin MagdalinaUn sector al industriei de IT&C atrage tot mai mult atenția în România – sectorul de gaming. Potrivit unui studiu privind veniturile din gaming realizate de 100 de țări din lume, în 2016 România era pe locul 47 la nivel mondial și pe locul 4 în Europa de Est cu 153 milioane euro. Circa 7.000 dintre cei peste 100.000 de angajați din industria IT&C lucrează în prezent în sectorul de gaming, la nivel local fiind aproximativ 50 de studiouri de jocuri.

Citeste mai mult...

Kelly Freeman: Să înțelegi evenimentele înseamnă să vezi în fiecare proiect oportunitatea de a crea ceva nou

Kelly Freeman

Kelly Freeman, unul dintre cei mai cunoscuți experți în comunicare din Marea Britanie, cu o bogată experiență în organizarea de evenimente private și guvernamentale, revine la București în perioada 6-8 iunie pentru a susține trei cursuri intensive de: Strategic event management, Strategii avansate de PR și comunicare și Internal communications. Cursurile fac parte dintr-un program de training internațional organizat de International School of Communications din Londra în parteneriat cu agentia locală Creative Business Management, la București, în perioada 6 -9 iunie 2017.

Citeste mai mult...

Costin Oane: Când resursele umane vor da mâna cu brandingul, se vor întâmpla minuni

Costin Oane BroHouse

Costin Oane conduce studio-ul de design și branding, pe care l-a „botezat” BroHouse, fiind în fond un business de familie și care s-a născut din povestea de viață a lui și a fratelui său geamăn Horia. Împreună au o experiență de peste 8 ani si studii de branding în Anglia. Portofoliul de clienţi BroHouse cuprinde nume din ce în ce mai mari din online-ul autohton şi internațional. Prin serviciile lor, echipa BroHouse încercă să ajute brandurile să își găsească și să-și exprime vocea și personalitatea lor.

Citeste mai mult...

Stela Toderaşcu, AVON: Eficient în CSR înseamnă să ştii că ai proiectul potrivit, la locul potrivit

Stela ToderascuNe-am propus să descoperim cum este să faci CSR pentru femei, iar cea care ne-a împărtăşit povestea AVON a fost Stela Toderaşcu. În urmă cu 12 ani, Stela îşi începea cariera alături de AVON în rolul de Marketing Coordinator pentru biroul din Republica Moldova. În 2005, a organizat primul marş Roz cu ocazia lansării campaniei împotriva cancerului la sân. Mutarea la Bucureşti a survenit în 2008, când a preluat poziţia de PR&Advertising Manager. De la finalul lui 2015, Stela este Commercial Marketing Manager pentru AVON România și Moldova. A urmat cursurile unei facultăţi economice, iar până atunci s-a ocupat de muzică :).

Citeste mai mult...

Orchestra Simfonică București: Mereu am luat feedbackul de la copiii din sală. Atât timp cât nu și-au scos telefoanele sau tabletele, evenimentul a fost OK

Orchestra 1

În urmă cu trei ani, un grup de muzicieni puțin cunoscuți publicului larg deveneau celebrități practic peste noapte, grație unui flash mob ținut într-unul dintre terminalele Aeroportului Henri Coandă (Otopeni). Erau instrumentiști ai Orchestrei Simfonice București, una dintre puținele orchestre private de muzică clasică din România care au reușit să se impună pe piață, după mai bine de un deceniu de activitate. Publicul a fost la început curios, apoi captivat. Au urmat ofertele de concerte, pentru organizarea altor flash moburi (cel mai recent luna trecută, la Therme București, printre palmieri și câteva mii de bucureșteni în costum de baie), precum și lansarea unei tradiții: concertul de Anul Nou. Am discutat cu cei trei membri fondatori ai orchestrei deveniți, din pasiune și nevoie, manageri de organizație, despre povestea Orchestrei Simfonice București, despre flash moburi, viitoarea stagiune, sălile de concerte din China, Mahler și cum era cât pe ce să-și pună casele gaj ca să plece în turneu.

Citeste mai mult...

Raluca Ene, Chapter 4: Longevitatea ta ca antreprenor vine din etică și din luciditate

Raluca Ene 2Pe Raluca Ene am cunoscut-o acum patru ani, undeva la debutul parcursului ei profesional alături de Chapter 4. Mi-o amintesc pe Raluca cum pregătea de zor cele necesare pentru lansarea unui noi business antreprenorial în industria autohtonă de PR. Au trecut 4 ani de proiecte interesante şi numeroase provocări antreprenoriale, un moment bun să povestim pe îndelete despre Chapter 4, dar şi despre relaţia Ralucăi cu antreprenoriatul.  

Citeste mai mult...

Petru Stratulat și Sorin Badea: Știința începe să devină cool în România

Sorin Badea Petru Stratulat

Până nu demult Petru Stratulat și Sorin Badea erau realizatorii Sound of Science, singura emisiune on air de știință din FM-ul comercial românesc, la momentul respectiv. Jurnaliști radio cu o bogată experiență de peste 10 ani, Petru și Sorin se mândresc acum cu un proiect media de succes, care în ciuda retincențelor inițiale ale Gold FM, ne arată că există loc și pentru știință în viața românilor. Discovery Channel, Jules Verne și Star Trek sunt doar câteva dintre influențele care le-au orientat cariera jurnalistică spre știință, domeniu care începe să capete un interes din ce în ce mai mare în România.

Citeste mai mult...

Despre pionierat şi antreprenoriat în comunicarea strategică. De vorbă cu Cătălina Rousseau, BDR Associates

Catalina Rousseau 3

Cătălina Rousseau este comunicatorul care preferă răspunsurile clare, oneste şi fără echivocuri. În noiembrie 2015 s-au împlinit 20 de ani de când a fondat BDR Associates, agenţie independentă de relaţii publice şi unul dintre pionierii şi liderii constanţi ai industriei locale de profil. Un model antreprenorial ‘de cursă lungă’ care a reuşit să-şi extindă operaţiunile chiar şi dincolo de graniţele României, bucurându-se constant de respectul şi afilierea la reţeaua internaţională Hill+Knowlton Strategies. Am stat de vorbă cu Cătălina despre ce mai înseamnă să fii comunicator în România de azi, despre antreprenoriat şi pionierat într-o industrie tânără, toate extrase dintr-un parcurs profesional remarcabil care acoperă un interval de aproape un sfert de secol.

Citeste mai mult...

Roxana Grigorean, Samsung: Curajul în comunicare înseamnă să te apropii într-un mod real și relevant de consumator

Roxana Grigorean

Un dialog util şi agreabil despre rolul comunicatorului într-o industrie a viitorului şi despre beneficiile inovaţiei în comunicare. Avem întâlnire cu entuziasmul unui comunicator care îmbrăţişează curajul în instrumentarul comunicării zilnice. ‚Dacă te adresezi cuiva curajos, care mereu își dorește mai mult de la sine și de la ceilalți, atunci și tu, ca brand, trebuie să ai o comunicare inovatoare. Cu siguranță nu poți câștiga atenția unui consumator modern, mereu în mișcare, cu o comunicare lineară, clasică‘, explică Roxana Grigorean, PR Manager Samsung Electronics Romania.

Citeste mai mult...

Cătălin Anchidin: Filmul românesc nu are bani, nu are săli de cinema, nu prea are parte de susținere în general

Catalin Anchidin 1

Cătălin Anchidin este probabil unul dintre cei mai cunoscuți oameni de comunicare din industria cinematografică din România. Are contul lui propriu pe IMDB.com, a căștigat Ursul de Aur la Festivalul Internațional de Film de la Berlin alături de echipa de la Poziția Copilului și a reușit să mobilizeze aproape 120.000 de români să vadă filmul, cea mai de succes peliculă românească din ultimii 15 ani. Când era mic voia să fie prezentator la BBC, n-a văzut Interstellar pentru că i s-a părut neinteresant și spune că filmul Eternal sunshine of the spotless mind i-a schimbat viața. Dacă ar fi pentru o zi ministru al culturii, ar pune bazele unei rețele de cinematografe de tipul “Art House” și ar iniția proiecte care să promoveze tinerii artiști indiferent de sfera culturală.

Citeste mai mult...

Mario DeMezzo: Primul model al unui copil trebuie să fie părinții săi. Oriunde te poți preface și îți poți pune măști, numai în fața copiilor tăi nu

Mario 1Fost om de radio la PRO FM Slatina și educator-suplinitor la Casa de copii Școlară din Slatina în tinerețe, Mario DeMezzo este, în prezent, directorul național al Habitat for Humanity, fiind printre primii fundraiseri români specializați în strângere de fonduri de la companii. Mario DeMezzo crede că, zâmbind, putem face un bine celor din jur în cel mai simplu mod, în fiecare zi.

Citeste mai mult...

Emil Rengle: De la lipsa totală de interes pentru dans am ajuns la convingerea că acesta este destinul meu, asta trebuie să fac de acum înainte

Emil Rengle 1

Denumit și „coregraful vedetelor”, Emil Rengle, și-a câștigat renumele prin faptul că la doar 18 ani a devenit unul dintre cei mai buni dansatori și coregrafi din România, în prezent, el fiind coregraful oficial al emisiunii „Vocea României” de la Pro TV. De ceva vreme tânărul coregraf a pus bazele World Wide Creative Agency, o agenție care caută în mod constant noi talente și care sprijină visele viitorilor dansatori ai României. Îi place să danseze pe Sia și Woodkid, crede foarte mult în ideea de artă care eliberează de prejudecăți și tabuuri și nu îți începe nicio dimineață fără ceai și Yoga.

Citeste mai mult...

Rucsandra Pop: Pentru un scriitor e important să fie auzit de contemporanii lui

Rucsandra PopRucsandra Pop se “joacă cu cuvintele” în poezie, proză și teatru și creează proiecte culturale care au devenit o platformă de exprimare inedită în spațiul cultural al Bucureștiului ultimilor 10 ani.  Toate alături de artiștii, prietenii și susținătorii Hydra Society, organismul cultural “cu mai multe capete” fondat încă din 2006, care promovează creația contemporană, teatrul independent și spiritul colaborativ.

Citeste mai mult...

Adrian Țoca: Cred că tenisul ne oferă enorm de multe lecții pe care le putem lua și aplica instant, într-o situație de zi cu zi din rutina noastră

Adrian Toca

Adrian Țoca este jurnalist și creator de conținut. Din 2012 scrie, editează și are grijă de Treizecizero, comunitatea elegantă a fanilor de tenis din România, un site care publică analize, comentarii, mizează pe un jurnalism constructiv, creativ și inteligent și face legătura între tenis și lecțiile de viață pe care le oferă acesta. Pe langă toate acestea, Adrian e pasionat de online, de inovație și de viitorul publishingului.

Citeste mai mult...

Melania Damian: Aventura Sloop a început cu "hai să facem o mică fabrică de fresh de portocale"

Melania Damian

Melania Damian este clar despre 100% bunătăți și 0% răutăți. Energică, expansivă și mereu pusă pe treabă. Melania este genul de persoană care mișcă munții din loc, care face lucrurile să se întâmple și pentru care inovarea și schimbarea sunt prieteni de-o viață. A lucrat la Moscova și la Londra ani de zile, a coordonat lansări de produse care au schimbat, chiar dacă măcar puțin, lumea în bine. Până la urmă, dorul de casă a învins și s-a întors în România. De câțiva ani conduce o afacere plină de bunătățuri și umor, dar și de fructe și legume, într-un cuvânt Sloop. Melania este al treilea invitat al Rogalski Damaschin și PR România în cadrul interviurilor Good Talks prin care stăm de vorbă cu oameni care prin ceea ce fac schimbă România în bine.

Citeste mai mult...

Cristian Lupșa: Cred că prin jurnalism poți vedea orice lume îți dorești. E unul dintre privilegiile acestei meserii

Cristian Lupsa 2

Cristian Lupşa n-a vrut să se facă doctor, deși părinții, neurochirurg și oncolog în Târgu Mureș, sperau să continue tradiția familiei. Cristi prefera să se afunde în fotoliu cu romane SF și să scrie povești de aventuri în care-și distribuia colegii de clasă. Din ultimii 12 ani, aproape cinci i-a petrecut în SUA, unde s-a îndrăgostit de puterea narațiunii și a poveștilor adevărate de a transforma oameni și comunități. De cinci ani este editor la DoR (Decât o Revistă), un trimestrial de povești spuse cu grijă. A văzut Independence Day de șapte ori și este înnebunit după Mad Men.

Citeste mai mult...

Cristina Hurdubaia: Aș merge cu o căruță la Parlament să le arăt aleșilor că satul românesc are ceva sfânt și greu de găsit în alte părți

Cristina Hurdubaia

Jurnalistă de cursă lungă, reinventată natural în om de PR pentru proiecte din zona culturii alternative, Cristina Hurdubaia sau Hurdis (sau Țăranca Urbană așa cum o găsiți pe Facebook) este probabil cel mai înfocat fan al satului românesc pe care-l cunosc. Practic, dormitorul lui Hurdis este o cameră de muzeu, unde are mobilă veche de 100 de ani, unde nu lipsesc covoarele țesute, cuverturile, scăunelele alea mici pe care se mânca cândva și evident de unde nu lipsește nici măcar soba. Ar vrea să-și construiască o casă lângă Roșia Montană ca să fie mai aprope de oamenii de acolo pe care-i iubește tare mult, crede că ulciorul este șansa României de a se promova corect în afară și s-ar duce cu căruța la Parlament să-i convingă pe politicieni să nu lase satul românesc și meșteșugurile tradiționale să moară. Mereu agitată, uneori visătoare și de cele mai multe ori emanând un aer ștrengăresc, combinat cu un profesionalism de neegalat, Cristina face parte din acei oameni de bine din România cu care ne mândrim să deschidem seria interviurilor Good Talks, o inițiativă Rogalski Damaschin Public Relations în parteneriat cu PR România.

Citeste mai mult...

Reflecţii despre 20 de ani de antreprenoriat. În dialog cu Crenguţa Roşu, DC Communication

Crenguta Rosu Doru Frolu

Interviurile cu Crenguţa Roşu sunt daruri oferite cititorilor. Fascinaţia pe care ele o exercită este expresia unei inteligenţe vii care îşi întreţine flacăra din acceptarea provocărilor morale, teoretice şi sociale ale vremurilor fremătătoare de azi. (D.O.)

Citeste mai mult...

Parteneri

 RZB nou    Lidl-Logo 4C   Logo-McCannPR PNG    rd logo home        Graffiti PR logo-1             

GMP logo 2         logo oxygen site        dccom LOGO nou site          Samsung logo black          banca transilvania logo 2