30032017

Back Eşti aici:Home Articole Digital PR

PR 2.0 şi consecinţele noilor tehnologii asupra relaţiilor publice

john_pavlikWeb 2.0 nu adaugă pur şi simplu altceva la mixul de comunicare, ci "necesită un nou mod de a gândi". De la Twitter la mash-up media, noile tehnologii au implicaţii majore pentru relaţiile publice. Indiferent de forma în care apar (bloguri, podcasturi sau videoclipuri pe Youtube), Internetul şi reteaua World Wide Web au transformat modurile în care publicurile au acces la informaţie. Rolul tradiţional al gatekeeperilor mediatici este în continuă schimbare. Mai mult decât atât, un spectru larg de tehnologii, de la sateliţi, până la telefoane mobile şi video-comunicate de presă au devenit instrumente standard care continuă să influenţeze practicile şi politicile de relaţii publice.

Citeste mai mult...

Blogurile - Ca să fii sigur că mesajul tău îşi atinge ţinta

In ultima vreme se constată nu numai apariţia unui număr din ce în ce mai mare de bloguri, dar şi faptul că realizatorii lor – bloggerii - încep să câştige o notorietate imposibil de negat. După o perioada în care blogurile au fost privite ca un fel de "oaie neagră" a domeniului comunicării, credibilitatea lor crescândă pare să le transforme rapid într-un nou mediu de informare general acceptat.

Citeste mai mult...

Facebook e cool, dar Pinterest e hot

laura_laurentiuAcum vreo lună, când stăteam să chibzuiesc asupra subiectului primului meu articol pentru PR România, am decis că voi broda pe seama etichetei business pe Facebook. Aproape toată lumea foloseşte Facebook, prezenţa companiilor în acest mediu e mai mult decât necesară, unele dintre ele nu fac diferenţa între fanpage şi user profile – suficiente motive cât să scrii despre primele cinci, sau şapte, sau zece reguli ale minimei etichete în domeniu. Doar că astăzi, când în sfârşit am ajuns să scriu, am realizat că istoria a început de curând să se scrie în alt loc: pe Pinterest.

Citeste mai mult...

Weblog-urile şi comunicarea cu angajaţii. Întrebări etice pentru relaţiile publice corporatiste

În ciuda marelui interes acordat weblog-urilor de către presa de specialitate şi de către unele dintre cele mai mari firme de relaţii publice din lume, lucrările de specialitate de relaţii publice conţin, dacă se întâmplă să conţină, puţină cercetare pe acest subiect. Interesele legate de industrie au dus la publicarea unor rapoarte şi studii care cercetează fenomenul blogurilor angajaţilor, al credibilităţii mesajelor de pe blog şi al modului în care companiile reacţionează la această nouă formă de comunicare. Cert este că nu pare să fi existat vreo cercetare care să examineze problemele etice asociate cu blogurile angajaţilor.

Citeste mai mult...

Blogurile - Metode alternative de comunicare şi promovare pentru corporaţii

În ultima vreme se constată nu numai apariţia unui număr din ce în ce mai mare de bloguri, dar şi faptul că realizatorii lor – bloggerii - încep să câştige o notorietate imposibil de negat.

Citeste mai mult...

Lee Wilkins: Multe companii din România folosesc greşit social media!

lee_wilkinsCei mai mulţi oameni văd social media drept o comunicare prin intermediul căreia pot vinde "absurdităţi". Şi asta e tot ceea ce fac! Aruncă cu oferte pe reţelele sociale: cumpără cămaşa asta, cumpără maşina asta etc. Dar nu aşa trebuie folosite aceste instrumente! Social media şi social networks înseamnă să oferi şi să primeşti deopotrivă. Dar trebuie să îi oferi ceva comunităţii înainte de a primi ceva înapoi. Majoritatea brandurilor din România încercă dimpotrivă să primească înainte de a oferi.

Citeste mai mult...

Monica Jitariuc: Omul de PR trebuie să fie mai mult om şi mai puţin “de PR”

Stabilirea agendei publice este obligată să ţină cont de subiectele din online, dar încă se cere validarea subiectului de către media clasice. Pentru moment, mass media considerate clasice ca TV-ul sau print-ul fac agenda publică prin faptul că ating un public mult mai mare decât online-ul. Astfel, media clasice stabilesc agenda pentru un număr mai mare de oameni, validând-o prin reach şi implicit, impact.

Citeste mai mult...

Cum măsurăm social media? Cu cât lucrurile se schimbă mai mult, cu atât ele rămân de fapt la fel . Partea I

katie_delahayeMulţi profesionişti din PR consideră blogosfera drept un alt mediu căruia trebuie să i te adresezi, un nou mod prin care să „ţipe şi mai tare” la stakeholderii lor. De fapt, practicienii trebuie să-şi regândească complet strategia, de la a monologa la a purta conversaţii. Realitatea este că, după cum a observat şi David Weinberger în cadrul New Communications Forum din 2007, Las Vegas, „Nu mai există piaţă pentru mesajul tău”. Oamenii au acum acces la atât de mult conţinut, au atât de multe metode de a aduna informaţie, încât capacitatea mesajului companiei tale de a penetra această „barieră de zgomot” este practic zero. În loc de asta, dacă intri într-o conversaţie cu publicul şi afli ce îşi doreşte de fapt comunitatea, s-ar putea să îi convingi să-ţi asculte mesajul.

Citeste mai mult...

Factori de succes in comunicarea 2.0

Comunicarea care nici nu provoacă la dialog şi nici nu aduce un beneficiu este percepută din ce în ce mai mult ca agresare. Multe firme care ţintesc către consumatorii tineri experimentează deja forme de comunicare noi în web 2.0. Adesea, lipseşte o strategie. Experţii în marketing caută concepte şi reguli valabile pentru a avea succes şi pe Internet în sensul promovării de brand. Între timp s-au cristalizat şase factori care garantează succesul în comunicarea de marcă în web 2.0.

Citeste mai mult...

Impactul internetului asupra relaţiilor publice

Probabil, “paradigm shift” despre care vorbeşte James Grunig va avea loc doar în momentul în care generaţia actuală de "imigranţi digitali" care ocupă posturile importante din societăţi şi agenţii va face loc noii generaţii de "nativi digitali", care încearcă în aceşti ani să se perfecţioneze în profesia de purtător de cuvânt. Trebuie totuşi ca între cele două grupuri să existe un proces accelerat de experienţe şi metodologii, în baza respectivelor competenţe.

Citeste mai mult...

Punctul concilierii între blogging şi PR: socializarea

În mod cert, în materie de blogging, părerea sinceră şi subiectivă va prima întotdeauna. Diferenţa dintre un blogger şi un ziarist e reprezentată de SUBIECTIVITATE, iar subiectivitatea se bazează pe sinceritate (indiferent cât de dureroasă e această sinceritate).

Citeste mai mult...

Geografia twittosferei româneşti. Un studiu Zelist.ro

twitter-birdBucureşti, Cluj, Timiş şi Iaşi sunt cele mai importante comunităţi de twitteri din România. În top 10 al judeţelor cu cele mai multe conturi se află: Bucureşti (53%), Cluj (8%), Timiş (7%), Iaşi (6%), Braşov (3%), Constanţa (3%), Sibiu (2%), Dolj (2%), Bihor (2%), Prahova (2%).

Citeste mai mult...

Alexandru Negrea: de la freelancer la Social Media Manager

De când merg la birou sunt mult mai eficient, chiar dacă lucrez mai puţine ore decât lucram de acasă. În orele petrecute la birou ştiu exact ce trebuie să fac, iar în acest timp nu mă pot întinde în pat, nu mă pot uita la TV, nu pot ieşi la plimbare cu orele, cum făceam când eram freelancer. Din anumite puncte de vedere era mai bine atunci, din alte puncte de vedere e mai bine acum. Cu orice decizie, pierzi din anumite puncte de vedere, dar câştigi din altele.

Citeste mai mult...

James Grunig: Paradigmele relaţiilor publice globale în era digitalizării. Partea a III-a

james_grunigSunt de părere că relaţiile publice oferă publicurilor „o voce” în cadrul luării deciziilor organizaţionale şi le oferă mai multă putere (o perspectivă postmodernă). În acelaşi timp, relaţiile publice sunt valoroase pentru organizaţie deoarece le ajută să ia decizii, să dezvolte politici, să ofere servicii şi să se comporte în feluri care sunt dorite şi acceptate de către stakeholderi – crescând în acest fel profiturile, reducând costurile şi riscurile (o perspectivă semi-modernistă).

Citeste mai mult...

Paradigmele relaţiilor publice globale în era digitalizării. Partea a II-a

Pentru a înţelege de ce mulţi practicieni de relaţii publice utilizează noile media ca pe vechile media, consider că este necesar să facem disctincţia între două paradigme ale relaţiilor publice care au apărut de-a lungul istoriei acestei discipline. Eu le numesc paradigma simbolică, interpretativă şi paradigma behavioristă sau a managementului strategic. Sunt de părere că relaţiile publice nu pot profita la maximum de revoluţia digitală dacă sunt practicate sub paradigma interpretativă în loc de cea a managementului strategic.

Citeste mai mult...

Şi în social media, mai puţin poate fi mai mult

andreea_leonteInternetul îi face pe proşti şi mai proşti, şi pe deştepţi şi mai deştepţi. Aşa cum globalizarea a fost unul dintre motoarele creşterii inegalităţii financiare, aşa este acum internetul unul dintre motoarele adâncirii inegalităţii cognitive. Kevin Drum, bloggerul care a instituit Friday catblogging, a spus-o simplu: dacă nu ştim cum să exploatăm internetul sau nu avem background-ul să punem întrebările potrivite, sau nu avem obiceiuri sănătoase de consum online, o sa ne umplem creierul doar cu prostii şi informaţii inutile.

Citeste mai mult...

Twittosfera românească în 2010

twitter-birdDacă în anii precedenţi twittosfera a înregistrat creşteri ale numărului de conturi noi, în 2010 s-a înregistrat o scădere de aproximativ 30% faţă de anul precedent. Numărul total de conturi Twitter create în 2010 a fost de 16.389, cu aproximativ 30% mai puţin decât în 2009.

Citeste mai mult...

Parteneri

 logo_raiffeisen  Logo-McCannPR PNG  Practice MSL logo 2  Graffiti PR logo-1  logo oxygen site              

siglaBT noua        rd_logo  dccom LOGO nou site      mediapozitiv_logo_3