Despre viciul profesional numit AVE
- Joi, 23 Iunie 2016 07:11 |
- Dana Oancea
Provocările cu care se confruntă industria de PR ajung invitabil la practica evaluării care avansează greoi şi nesatisfăcător. Bunele practici în evaluare rămân minoritare şi, în aceste condiţii, valoarea funcţiei de PR în faţa altor funcţii de business este pusă adesea sub semnul întrebării. Practica are nevoie de un reset la capitolul măsurători, un nou început într-ale uzanţelor de până acum. Practicienii trebuie să regândească evaluarea şi s-o reconecteze la menirea activităţilor de PR şi la procesele de business, chiar dacă acest demers este laborios şi costă.
Industria de PR prin lentilele evaluării. O întâlnire de neratat cu Katie Paine, Queen of Measurement – Bucureşti, 25 mai
- Joi, 16 Aprilie 2015 16:33 |
- Dana Oancea
Katie Delahaye Paine, supranumită Queen of Measurement, conferenţiază în România pe 25 mai 2015, fiind invitata specială a conferinței Impactul PR-ului în business: investiție sau cheltuială?, organizată de GMP PR.
How can PR professionals wind up with an entire brain. In dialogue with David Rockland, Chairman AMEC (2)
- Joi, 20 Martie 2014 18:40 |
- David Rockland
Most PR professionals recognize today the importance of measurement standards. Nevertheless, the practice looks a bit different. There is a quite big gap between good intention and action in this field, a good reason to interview one of the most remarkable leaders in this field – David Rockland, Ph.D., Partner and Managing Director, Ketchum Global Research & Analytics; CEO, Ketchum Change and Chairman, AMEC (Association for Measurement and Evaluation of Communications).
Advertising value?! Nu, mulţumesc!
- Luni, 29 Octombrie 2012 22:00 |
- Ana-Maria Diceanu
Trebuie să mărturisesc că în “copilaria” mea profesională foloseam advertising value equivalent (AVE) pentru a arata că banii investiţi în fee-ul de PR merită. Subliniam în acelaşi timp că PR-ul are o credibilitate mai mare decât un ad şi multiplicam costul de advertising aferent articolului cu 3, ajungând astfel la aşa numitul advertising value. Sunt agenţii care multiplică cu 8 sau chiar cu 13 pe considerentul credibilităţii.
Katie Paine: Cea mai mare provocare este să măsurăm ceea ce contează, nu doar ceea ce e uşor de măsurat
- Miercuri, 02 Noiembrie 2011 08:57 |
- Katie Paine
Cea mai mare provocare este să măsurăm ceea ce contează, nu doar ceea ce e uşor de măsurat. Acest lucru înseamnă că trebuie să ne gândim altfel la ceea ce ni s-a cerut să facem. Nu e suficient să spui că ţelul tău este "să ajungi la BBC". Şi ce dacă ajungi? Trebuie întotdeauna să ne punem cea mai importantă întrebare: "şi ce?". Ce înseamnă pentru organizaţia ta faptul că ajungi pe BBC? Şi nu răspunde "asta generează expunere", pentru că următoarea întrebare este "şi ce?"
În România, evaluarea în PR s-a născut prin cezariană
- Duminică, 09 Octombrie 2011 18:22 |
- Marta Niculaie
De-a lungul timpului am văzut multe bugete de campanii, propuse de agenţii mai mari sau mai mici. Idei creative diferite şi totuşi ceva asemănător. Asemănarea ţinea însă de un aspect ce lipsea: bugetul dedicat evaluării campaniei respective, în toate planurile ei.
David Rockland, CEO Ketchum Pleon Change: Ce nu poţi cuantifica, nu contează
- Duminică, 18 Septembrie 2011 22:00 |
- David Rockland
Studenţii care se specializează în PR îşi spun adesea: "Sunt foarte slab la matematică, deci dau la comunicare." Trebuie să schimbăm această percepţie, căci profesionistul de mai târziu trebuie să aibă un bagaj minim de cunoştinţe de matematică şi să stăpânească principalele modele de analiză.
Să privim PR-ul prin lentilele evaluării. O discuţie cu Ruth Pestana, Worldwide Director Strategic Services la Hill & Knowlton
- Duminică, 11 Septembrie 2011 22:00 |
- Ruth Pestana
AVE sau "Cine este dispus să audă chestii noi?"
- Duminică, 28 Noiembrie 2010 22:00 |
- Marta Niculaie
Dacă noi, ca practicieni, vom înceta să mai solicitam evaluări bazate exclusiv pe AVE sau pe output, atunci trecerea către alte metode şi tehnici de evaluare se va face firesc. Cred că este de datoria noastră să modelăm tendinţele şi să contribuim activ la schimbare.
AVE nu este o metodă legitimă pentru a măsura ROI în relaţii publice
- Luni, 18 Octombrie 2010 21:25 |
- PR Romania
Experţii concluzionează: Nu există nicio dovadă care să sugereze că spaţiul editorial obţinut prin relaţii publice are aceeaşi valoare cu cel obţinut prin advertising. Comisia de Măsurare şi Evaluare din cadrul Institutului de Relaţii Publice a luat poziţie faţă de folosirea AVE (Advertising Value Equivalency) drept o măsură de evaluare în relaţii publice. În domeniul comunicării şi relaţiilor cu media, AVE sugerează că spaţiul şi timpul câştigat în media prin intermediul relaţiilor publice este echivalent cu acelaşi spaţiu şi timp plătit în media, cumpărat ca advertising.
Declaraţia de la Barcelona privind principiile evaluării relaţiilor publice
- Miercuri, 30 Iunie 2010 07:49 |
- PR Romania
Omul de PR şi publicurile sau "pereţica" în comunicare
- Luni, 14 Iunie 2010 09:08 |
- Catrinel Burghelea
Evaluarea în PR: tradiţii vs tendinţe
- Duminică, 28 Martie 2010 19:10 |
- Marta Niculaie
În mediul economic actual, marcat profund de o criză al cărei impact continuă să se propage, se vorbeşte din ce în ce mai mult despre eficienţă. Eficienţă la nivelul societăţii, al companiilor dar şi la nivel individual. Cum afli însă dacă eşti eficient? În domeniul nostru, ca profesionişti în relaţii publice, cum ştim dacă activităţile pe care le derulăm sunt eficiente?
Consideraţii privind beneficiile publicităţii neplătite generate de PR
- Vineri, 23 Ianuarie 2009 19:48 |
- Fraser Likely, David Rockland, Mark Weiner
Articolul de faţă aduce în discuţie diferite abordări privind beneficiile publicităţii neplătite generate de PR (media relations publicity) din cadrul unei campanii de marketing. Principala problemă este de a arăta în ce măsură publicitatea neplătită poate genera o creştere a vânzărilor sau alte beneficii şi dacă, în definitiv, acest tip de publicitate poate duce la un câştig financiar.
Cercetare pentru planificarea şi evaluarea campaniilor de relaţii publice
- Vineri, 23 Ianuarie 2009 15:58 |
- Walter K. Lindenmann
Impactul economic al relaţiilor publice
- Joi, 22 Ianuarie 2009 15:57 |
- Toni Muzi Falconi
Până acum erau folosite aceleaşi criterii de estimare ca şi în publicitate, iar evaluarea impactului în PR se făcea prin analiza bugetului anual alocat şi compararea acestuia cu cel din anul precedent, examinarea rezultatelor şi raportarea lor în organizaţie. În final, evaluatorul pretindea că datele astfel obţinute arată impactul economic al activităţilor de relaţii publice.