09072020

Back Eşti aici:Home Articole ong-PR 2% pentru Ecopolis

2% pentru Ecopolis

Pin It

ecopolisM-a surprins plăcut mesajul Irinei de la Centrul pentru Politici Durabile Ecopolis şi chiar m-a făcut să reflectez la ideea că sunt unii oameni care trebuie să se ocupe şi de partea aceasta mai puţin roz, cu veştile proaste, cum spunea Irina. Ecopolis este a doua organizaţie din domeniul mediului din campania PR România, 2% pentru cauza ta.



Centrul pentru Politici Durabile Ecopolis este o organizaţie non-guvernamentală înfiinţată în 2009 cu scopul promovării principiilor dezvoltării durabile la nivelul politicilor publice din România.  Raportat la problemele de mediu din ţara noastră, Ecopolis îşi propune să intervină cât se poate de concret, dezvoltând şi promovând politici publice răspuns la problemele structurale cu care ne confruntăm. Direcţiile de acţiune asumate, pe termen lung, de Ecopolis sunt: Cercetare pe probleme de mediu; educaţie şi participare civică ecologică, respectiv watch dog şi advocacy. Prin seria de studii şi proiecte de monitorizare Ecopolis îşi propune să analizeze evoluţiile dintr-o serie de domenii cu un impact major asupra dezvoltării durabile. Concluziile acestor analize fac obiectul unor campanii de popularizare menite să stimuleze gradul de informare şi deschiderea populaţiei către acele politici publice cu impact pozitiv asupra mediului pe de o parte şi să asigure preluarea politicilor conturate de experţii de mediul la nivelul deciziilor luate de autorităţi.

De ce 2% pentru Ecopolis?

•    Pentru că Ecopolis ştie lucruri pe care tu nu le ştii, dar pe care e important să le afli.
•    Pentru că de multe ori ştie chiar mai bine decât ministerele cât de grave sunt anumite probleme care îţi afectează sănătatea şi viaţa.
•    Pentru că monitorizează politicieni şi autorităţi care ar trebui să te reprezinte dar care jură şi calcă strâmb.
•    Pentru că pune presiune pe aceştia şi le reaminteşte că e nevoie de soluţii la infinitul număr de probleme de mediu lăsate mereu la coada agendei guvernamentale.

Într-o ţară ca România e dificil să ştii de ce să te fereşti, ce anume îţi poate pune în pericol sănătatea şi viaţa şi ce li se pregăteşte copiilor tăi. Şi mai greu e să ştii ce anume trebuie făcut şi ce trebuie să urmăreşti din activitatea celor care ne cheltuie banii din taxe şi impozite. De aproape trei ani Ecopolis caută sistematic de sănătate domenii cu relevanţă mare pentru modul în care trăiesc românii şi evaluează cât de bine îşi fac treaba instituţiile responsabile de status quo. Parlamentari, miniştri, primari – află cu toţii din studiile Ecopolis despre subiecte şi probleme pentru care ar trebui să existe demult un plan de bătaie, eventual în curs de aplicare. Şi chiar dacă nu află de la noi (de la Ecopolis), cel puţin acum nu mai pot ascunde situaţia de ochii cetăţenilor. Fără voia sa, Ecopolis joacă de multe ori rolul ”celui care aduce vestea proastă”. Nu e un rol uşor dar ni-l asumăm din convingerea că, atunci când există o problemă sau când o ameninţare serioasă stă să se adeverească, e mai bine să ştii. Din timp.

Aşa am procedat pe subiecte precum calitatea aerului, calitatea apei, exploatări miniere cu cianuri, furturi din păduri sau cheltuieli ”cu mediul” ale statului roman. Am arătat cum stăm, ca ţară, pe domenii importante pentru cetăţeni, pentru cât de sănătos şi bine trăim noi toţi în România. Am aflat că, din păcate unui cetăţean român obişnuit  nu i se respectă dreptul la aer curat, la apă potabilă, la spaţiu verde, la alimentaţie sănătoasă. Am calculat care sunt pierderile umane şi în bani. Am formulat seturi întregi de măsuri urgente şi le-am transmis autorităţilor ”competente”. Negociem permanent pentru aplicarea măsurilor ”de bun simţ” şi monitorizăm constan cu cât se corectează sau se agravează fiecare problemă identificată. Asta face Ecopolis. Dă cu ameninţări în stânga şi-n dreapta, trage semnale de alarmă, propune soluţii, impune termene de acţiune şi mobilizează oamenii să pună presiune pe autorităţi. Pentru că altfel nu există nicio şansă ca lucrurile să se schimbe în bine. E, în schimb, foarte sigur că ne poate merge mai prost. (Irina Dobriţă, Communications Manager Centrul pentru Politici Durabile Ecopolis).

Vă reamintesc că puteţi redirecţiona 2% din impozitul pe venit până pe 25 mai. Vă recomand cu drag să răsfoiţi site-ul Ecopolis şi să vă gândiţi că aceste veşti proaste este de fapt primul pas spre rezolvarea problemelor de mediu. Dă-ne 2% din impozitul tău, ca să avem forţe să-ţi spunem din timp ce ameninţări te înconjoară şi să cerem împreună celor responsabili să îndrepte situaţia. Să nu spui că nu ţi-am spus! (Irina Dobriţă, Communications Manager Centrul pentru Politici Durabile Ecopolis). Articolul face parte din campania 2 % pentru cauza ta, o campanie de responsabilizare socială PR România pentru redirecţionarea 2% din impozitul pe venit către o organizaţie neguvernamentală (asociaţie sau fundaţie).



Îi mulţumesc Irinei Dobriţă, Communications Manager Centrul pentru Politici Durabile Ecopolis, pentru informaţii.
Pin It

Parteneri

          Graffiti PR logo-1