Silvia Teodorescu: Se diminuează coeziunea de echipă tip „Lupii de pe Wall Street”, dar se naște una de natură mult mai umană
- Duminică, 19 Septembrie 2021 17:49 |
- Dana Oancea
Inaugurăm astăzi un dosar amplu despre realitățile și provocările pieței muncii pe segmentul PR. Cred că merită să ne întrebăm cum arată piața muncii la acest moment, ce tipologii de candidați aspiră la o carieră în domeniu, cum se transformă noțiunea de “echipă”, ce noutăți/provocări ne oferă instrumentarul de lucru actual și noul modus operandi post-pandemic și, nu în ultimul rând, ce îi motivează pe interlocutorii noștri să rămână în această breaslă.
Cătălina Rousseau: Inovația și pragmatismul sunt atributele definitorii pentru industria comunicării strategice de azi
- Luni, 03 Februarie 2020 10:41 |
- Dana Oancea
Nu cred că ne confruntăm cu vreun exod în industria comunicării, cel puțin eu nu îl simt în agenție. Dimpotrivă, nu putem noi oferi suficiente locuri de muncă pe măsura cererilor pe care le primim. Aș puncta aici că pe parcursul anilor am primit cereri de stagii sau de angajare de la români formați în universități din strainatate sau de la străini aflați în căutarea unor oportunități în România, din cele mai diverse zone geografice, din SUA, din Europa sau din Asia, iar amestecul de culturi profesionale și modul de raportare la locul de muncă au fost mai mult decât benefice – Cătălina Rousseau, President & CEO, BDR Associates, în dosarul PR Romania despre piața muncii.
Raluca Negrea, MakeSense: Îmi pare rău să văd oameni cu diplome tot mai inutile și planuri zero de dezvoltare profesională
- Miercuri, 18 Septembrie 2019 09:24 |
- Dana Oancea
Legat de problemele pe care le au clienții noștri care pierd din echipele lor medici, programatori, barmani, oamenii buni la toate, nu pot decât să spun că mi se strânge inima. Soluția pe care o văd este o implicare serioasă din partea tuturor în societate. Nu prea cred că o să vină, nu prea cred că o să ni se dea, dar cred că dacă noi alegem să rămânem, avem o singură opțiune: să facem tot posibilul să fie mai bine. Să fim angajatori mai buni, colaboratori etici, să-i respectăm pe ceilalți, să cerem să ni se respecte drepturile, să ne intereseze care ne sunt drepturile, să facem voluntariat și să suținem proiecte educaționale etc. - Raluca Negrea, Managing Partner, MakeSense, în dosarul PR Romania despre piața muncii.
Octav Ștefan, SmartPoint: Trebuie să avem o abordare flexibilă care să țină cont și de nevoile organizației și de cele ale angajatului
- Miercuri, 31 Iulie 2019 10:39 |
- PR Romania
Flexibilizarea este cheia. Cred că trebuie să avem o abordare flexibilă care să țină cont și de nevoile organizației și de cele ale angajatului. De exemplu, în anumite cazuri poate fi potrivit să lucrăm cu colaboratori specializați pe proiecte sau pe anumite arii specifice. De asemenea, un rol important îl are instruirea tinerilor încă din facultate – Octav Ștefan, PR Manager, SmartPoint, în dosarul PR Romania despre piața muncii.
Ioana Mucenic, MINIO: Ceea ce vedem în piață este un deficit de oameni cu expertiză
- Luni, 29 Iulie 2019 07:29 |
- Dana Oancea
„Valul nou care vine aduce tineri extrem de talentați, foarte isteți și deschiși, dar slab pregătiți. Facultatea nu reușește să țină pasul cu evoluția rapidă a industriei și asta se vede. De aceea, companiile care vor să reușească trebuie să facă investiții solide în programe de ongoing learning.” Vă invit să parcurgeți contribuția colegilor de la MINIO – Ioana Mucenic, CEO, și Ana Velea, Head of Operations, în dosarul PR Romania despre piața muncii.
Elena Bululete, Conan PR: Probabil că suntem una dintre acele industrii care resimt cel mai mult exodul de creiere
- Vineri, 19 Iulie 2019 09:47 |
- Dana Oancea
Chiar dacă am extins aria de recrutare, chiar dacă nu mai căutăm oameni doar printre absolvenții de comunicare sau printre specialiștii cu experiență în marcom, în continuare este foarte dificil să găsești candidați – Elena Bululete, Managing Partner, Conan PR, în dosarul PR Romania despre piața muncii.
Ana Sișu, Ogilvy Romania: Organizațiie trebuie să se schimbe și să se adapteze în timp real nevoilor oamenilor și contextului social
- Joi, 11 Iulie 2019 07:27 |
- PR Romania
Nu e deloc ușor să gestionezi oameni cărora li se reproșează lipsa de loialitate față de un loc de muncă, așa cum sunt Millennials, sau care sunt caracterizați prin individualism și un soi de răsfăț, cum sunt cei din generația Z. Cum se regăsesc ei în industria de PR și cum pot fi atrași aici? Cu aceleași reguli de bază: cunoaștere, adaptare și integrare - Ana Sișu, Head of PR & Influence, Ogilvy & Mather, în dosarul PR Romania despre piața muncii.
Mihaela Tudor: A devenit o provocare uriașă să ceri oamenilor să vină în fiecare zi la un program de muncă și să lucreze în același sediu
- Miercuri, 03 Iulie 2019 14:46 |
- Dana Oancea
Cred că indiferent de vârsta acestora, este foarte greu ca angajator să mai atragi și să reții talente. Motivul principal este oferta mare și trendul în freelancing. A devenit o provocare uriașă și va fi din ce în ce mai greu să ceri oamenilor să vină în fiecare zi la un program de muncă, să lucreze în același sediu. Și noi, agențiile, trebuie să ne adaptăm și să găsim soluții. Munca de echipă se transformă ușor în muncă individuală – Mihaela Tudor, CEO la Tudor Communication.
Valeria Tudor, The House PR Agency: Ținem la un ritm de muncă slow-paced
- Luni, 01 Iulie 2019 11:38 |
- Dana Oancea
Dacă ne gândim la cerere și ofertă, cred că există o discrepanță considerabilă în ceea ce privește candidații entry-level, care au așteptări diferite de la acest domeniu. Probabil lucrurile se vor echilibra în timp. De asemenea, actualul model de salarizare nu pare să funcționeze foarte bine, în sensul că un owner de agenție își poate dori să ofere mai mult, însă este constrâns de piață – goluri în cashflow, fee-uri relativ mici comparativ cu serviciile livrate, întârzieri mari în plăți, nevoia constantă de resurse pentru noi proiecte - Valeria Tudor, fondatoarea The House PR Agency, în dosarul PR România despre piața muncii.
Dana Nae Popa, Managing Director pastel: Companiile trebuie să aibă printre priorități investiția în oameni
- Joi, 27 Iunie 2019 20:22 |
- Dana Oancea
La fel ca multe alte domenii, și industria de PR este afectată de plecările masive ale milioanelor de români. Dincolo de plecările în afara țării, în ultima perioadă ne confruntăm și cu plecări din București către alte orașe mari din România (Cluj-Napoca, Iași, Brașov, Sibiu...). Numai la noi în agenție, în ultima jumătate de an ne-am confruntat cu trei plecări în alte orașe din țară. Iar la o echipă de 30 de oameni, trei plecări semnifică 10%, ceea ce e mult - Dana Nae Popa, Managing Director pastel, în dosarul PR Romania despre piața muncii.
Ena Karabelas, Chapter 4: După mulți ani în care am vândut servicii de employer branding companiilor, a venit momentul industriei de PR să fie client
- Marți, 25 Iunie 2019 18:32 |
- Dana Oancea
Și aici, ca în multe alte domenii, piața muncii este într-o criză adâncă. Dar nu de oameni, ci de oameni buni. Acolo se dă bătălia cea mai mare, pentru că acei oameni care își pot face treaba responsabil, creativ, cu plus de valoare, nu sunt mulți. Este, însă, o ocazie minunată pentru noi să ne uităm mai atent în propriile organizații, să înțelegem ce îi ține pe oameni și să punem aceste lucruri în aplicare. După mulți ani în care am vândut servicii de employer branding companiilor din diferite industrii, a venit momentul industriei de PR să fie client – Ena Karabelas, Executive Director Chapter 4, în dosarul PR România despre piața muncii.
Călin Hera: Nu e exclus ca „puștanii” să prefere ignorarea nonșalantă a recrutorilor și să ia totul pe cont propriu, să facă ei regulile
- Miercuri, 12 Iunie 2019 09:00 |
- Dana Oancea
Domeniul Comunicare și Relații Publice nu face excepție de la „regula” întâlnită în majoritatea facultăților: mai e mult până când universitățile îi vor pregăti pe studenți astfel încât trecerea de la școală la job să se facă firesc și fără nevoia unei perioade prea lungi de adaptare. Primele probleme vin însă la trecerea de la liceu la facultate. Acolo e jale. Felul în care se lucrează în gimnaziu și în liceu este atât de departe de nevoile reale ale adolescenților, atunci când vorbim despre educație, încât este un adevărat miracol că foarte mulți reușesc să rămână inventivi și vii - Călin Hera, Co-founder PiArt Vision, în dosarul PR România despre piața muncii.
Adina Trandaf, Oxygen: Motivarea angajaților va deveni o necesitate strategică, nu doar o inițiativă de resurse umane
- Marți, 11 Iunie 2019 00:00 |
- Dana Oancea
Tot mai mulți tineri vin din urmă să ocupe poziții de PR, însă mulți au așteptări nerealiste, atât la nivel salarial, cât și legate de ce implică jobul. Adaptarea la ritmul de lucru necesită și nivel ridicat de responsabilizare, iar aici este un punct critic în cazul generațiilor tinere. Tocmai de aceea, turnoverul cel mai mare vine din zona de juniori – Adina Trandaf, Client Service Director Oxygen, în dosarul PR România despre piața muncii.
Rareș Petrișor: Ceea ce nu reușește, încă, școala este să încurajeze studenții să urmeze diverse vocații
- Duminică, 09 Iunie 2019 20:02 |
- Dana Oancea
Ne vin mulți oameni la interviuri, dar pregătirea diversă, bizară și departe de domeniu, uneori, ne face să credem că profesia de specialist în relații publice și/sau comunicare e departe de fi înțeleasă pe deplin, chiar și de către cei care muncesc în ea – Rareș Petrișor, Head Strategist la Media Pozitiv, în dosarul PR România despre piața muncii.
Corina Bârlădeanu: Platformele educaționale ale Universităților trebuie să se adapteze și să ofere cât mai multe soluții pentru dezvoltare profesională
- Vineri, 07 Iunie 2019 09:29 |
- Dana Oancea
De cele mai multe ori, proaspăt-absolvenții de studii universitare nu se regăsesc în industrie, în work-flow și uneori sunt dezamăgiți atunci când înțeleg că viața în agenție presupune mult timp dedicat raportărilor și cercetării. Frecvent, acesta este un factor ce îi determină pe cei mai tineri să aleagă un alt domeniu – Corina Bârlădeanu, General Manager 2 activePR, în dosarul PR Romania despre piața muncii în PR.
Simona Dan: Sunt puțini acei tineri care au parte de consiliere legată de profesia pe care vor s-o îmbrățișeze
- Miercuri, 05 Iunie 2019 20:28 |
- Dana Oancea
Dat fiind exodul accelerat din ultima perioadă, cu siguranță că și industria de PR este și va fi afectată și va fi nevoită să găsească resorturi pentru a se adapta. Cu alte cuvinte, PR-ul nu dispare, PR-ul se transformă. Din fericire pentru angajații din industrie, ei nu vor putea fi înlocuiți de tehnologie, ci tehnologia va lucra în folosul lor – Simona Dan, Managing Partner The Public Advisors, în dosarul PR Romania despre piața muncii în PR.
Irina Ciocan Stănescu: Ne ‚obsedează’ adeziunea la ideea de construcție, convingerea că nu ești niciodată cea mai bună variantă a ta
- Marți, 04 Iunie 2019 07:11 |
- Dana Oancea
Irina Ciocan Stănescu, Managing Partner la Graffiti PR, plasează piața muncii în PR pe linia fină între haiducie și inovație. Testăm multe formate, vedem deseori salturi hiperbolice de salariu, cu siguranță fără un corespondent în profitabilitatea din lumea reală. O pregătire inegală și un parcurs uneori incert de carieră ne fac să fim deseori (angajatori și candidați) două mulțimi cu o linie fină de intersecție, spune Irina.
Maria Besnea: Preocuparea pentru oameni trebuie să ocupe cel puțin la fel de mult timp ca preocuparea pentru profit
- Miercuri, 29 Mai 2019 21:00 |
- Dana Oancea
Continuăm dezbaterea despre piața muncii în PR cu o nouă contribuție semnată de Maria Besnea, Corporate Communication Director la agenția Dăescu Borțun Olteanu. Maria aduce în dezbatere un aspect îngrijorător, și anume migrația profesională folosită adesea ca tactică superficială de creștere la noul loc de muncă, dar nefundamentată mereu la nivel calitativ. Riscăm, astfel, să ardem etape, să facem salturi în carieră și să atașăm funcții care se termină în “manager” doar prin tranzit, nu și prin experiență sau performanță dovedită. Ca abordare strategică, Maria recomandă consolidarea unei culturi organizaționale interne, un subiect la fel de important precum pitch-urile sau oportunitățile de new business.
Imola Zoltan: Ne întâlnim din ce în ce mai des cu candidați slab pregătiți și fără nicio tracțiune către muncă
- Marți, 28 Mai 2019 10:37 |
- Dana Oancea
Într-un moment în care industria de PR își reîmprospătează modelul de business, subiectul „recrutare” câștigă un loc aparte pe agenda strategică a liderilor de agenție, de data asta nu doar ca subiect de HR, ci ca pilon strategic diferețiator care poate stimula inovația. În acest episod, vă invit să parcurgeți contribuția colegilor de la McCann PR - Imola Zoltan, Managing Director, și Irina Iliescu, HR Manager.
Ioana Mănoiu: Agențiile trebuie să învețe să investească în oameni
- Joi, 23 Mai 2019 10:09 |
- Dana Oancea
Inaugurăm astăzi un dosar amplu despre realitățile și provocările pieței muncii pe segmentul PR. Cred că merită să ne întrebăm cum arată piața muncii la acest moment, ce tipologii de candidați preferă angajatorii și pe ce segmente de vârstă se confruntă cu cele mai mari probleme de recrutare și retenție. Putem vorbi de un decalaj între cunoștințele dobândite în mediul academic și cele considerate de organizații ca fiind dezirabile pentru angajarea tinerilor absolvenți în PR? Cum poate sprijini industria integrarea tinerelor talente pe piața muncii?